זיו ויינר

מלחמת ההסברה: מיזם חדש של צעירים מהשרון מקיים מפגשים ברשת עם צעירים מהעולם

בתוך זמן קצר גייסו מקימי מיזם Lets communicate טוקבקטיסטים, משפיעני רשת ושגרירים צעירים ברחבי העולם. "דעת הקהל העולמית מאוד שלילית לגבינו והנושא הזה בער בנו מאוד", מסביר זיו ויינר, ממובילי המיזם

פורסם בתאריך: 21.5.21 14:21

בעוד מדינת ישראל נמצאת במלחמה אמיתית, מאבק נוסף מתנהל על דעת הקהל העולמית. מי שמנסים לסיע לישראל הרישמית במאבק הזה, אלו קבוצות של חבר'ה ישראלים שיוצאים בקמפיינים והופכים להיות 'שגרירים' על מנת להגן על ישראל ברשתות החברתיות ולהילחם בפייק ניוז המפורסם בכל מקום.
אחד המיזמים הוא Lets communicate, מיזם אותו הקימו חבר'ה צעירים מכפר סבא והוד השרון, שמטרתו העיקרית הוא ליצור מפגשי זום בין צעירים מישראל לבין צעירים מהעולם על מנת ליצור שיח, להשמיע ולהראות באופן ישיר איך נראים החיים בישראל מהעיניים של האזרח הממוצע כאן ולנהל דיון על מורכבות הסכסוך. "בשבוע שעבר ישבנו כמה חברים והתחלנו לדבר על המצב הביטחוני", מספר זיו ויינר, אחד מובילי המיזם, "אנחנו רגילים שכל כמה שנים יש סבב לחימה והלב שלנו יוצא לתושבי הדרום, אבל במציאות הנוכחית ועם העלייה של הרשתות החברתיות, אנחנו יותר חשופים לדעת הקהל העולמית ולכמה שהיא שלילית לגבינו", הוא מסביר. "הנושא בער בנו מאוד, ראינו שהדיונים שמתקיימים הם שטחיים ומאוד חד צדדיים. התחלנו להגיב בטוקבקים ולהביא מידע וראינו שהדיון לא מקבל עומק, אז חשבנו ביחד איך אנחנו מייצרים את העומק הזה. אמרנו שאנחנו צריכים לקחת מתוך הפוסטים והאוניברסיטאות אנשים שכן מוכנים לדבר ולא רק להדביק תמונות ולקרוא חצאי משפטים בכתבות, אנשים שמוכנים לשמוע בלי ויכוחים וסערות איך זה נראה בעיניים שלנו, שחיים את הסכסוך הזה מבפנים. החלטנו שאנחנו רוצים לספר איך נראים החיים ברמת האזרח, החל מתחביבים, אחים ועד דו קיום באזור. לדבר על כך שעוד חודשיים נלך לאכול חומוס בטירה ושהמציאות הרבה יותר מורכבת ממה שמציגים בתקשורת".
השיחה הזו בין החברים הפכה תוך זמן קצר למיזם והם התחילו לגייס אנשים שמוכנים לקחת חלק במאבק הלאומי, מנהלי קמפיינים, טוקבקיסטים, מומחים ואנשים מתחומים מגוונים שהחליטו להרים את הכפפה. "תוך 24 שעות גיבשנו צוות שמונה היום 18 חברים וכן 80 שגרירים דוברי שפות שונות שעוברים הכשרה קצרה בזום, ליישור קו על מבנה השיחה ומה המסרים שאנחנו רוצים להעביר", מציין זיו.

פורום Lets communicate

איך זה יתנהל בפועל?

"אנחנו פועלים בכמה מישורים. אנחנו עובדים מול קהילות שמשרד החוץ מחבר אותנו אליהן ויש לנו קהילות בעולם של אנשים שגרים בחו"ל, פרו ישראלים שתומכים בפרויקט. זה בדרך כלל סטודנטים שהתפקיד שלהם בקמפוסים שלהם זה לדבר עם החברים שלהם ולעניין אותם ברעיון ולהביא אותם לשיחה. נציגים בחו"ל שמסורים לרעיון ומפיצים אותו. יש לנו צבא של טוקבקיסטים שעובדים בשיתוף פעולה. יש 118 קהילות בעולם שמשרד החוץ ייצור בינינו קשר ובעצם אנחנו יוצרים סוג של מעטפת של שיתוף כוחות וידע ועוזרים אחד לשני ליצור חזית משותפת בהסברה. המטרה היא שכל אחד יעשה בדרך שלו ובצורה הייחודית שלו וכן יש לנו מובילי דעה שמשמיעים את הדברים".

זיו מסביר איך זה יתבצע בהמשך: "המטרה היא לקיים מפגשי שיח בזום. אנחנו בונים מערכת, סוג של לוח שנה שבועי והשגרירים משתבצים בו ואז אנחנו מפרסמים לינק וכל אנשים מהעולם נרשמים, קבוצות של עד 15 אנשים בכל שיחה והמערכת יוצרת את הקשר בין השגריר לאנשים שנרשמו לשיחה שלו. בנוסף, אנחנו מנסים ליצור קשר עם משפיעני רשת מחו"ל שמשרד החוץ מנסה לחבר אותנו אליהם, שגם הם יוכלו להשמיע את הצד הישראלי ולהראות את החיים האמיתיים בארץ".

יש כבר מפגש הראשון?
"כן, בימים הקרובים מתוכננת להתקיים פגישה מול קבוצת סטודנטים מלטביה שמוכנה לשתף פעולה וליצור שיח משותף, לתת את ההזדמנות לשמוע את הדברים מנוקדת מבט האזרחית ולא רק להיות ניזונים מכתבות חד צדדיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר