עכברים. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
עכברים. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תלונות במקומות רבים ברעננה על לכלוך, ג'וקים ועכברים

תושבים מתלוננים על מצב ניקיון ותברואה ירודים ברחובות רבים בעיר ובמספר גינות. "מה קרה לעיר היפה שלנו?", שואלת אחת מהן. העירייה: נושא התברואה מטופל באופן שוטף"

פורסם בתאריך: 8.7.21 09:24

תושבים מרחבי רעננה מתלוננים על מפגעי תברואה לא מטופלים בעיר: מקקים, יתושים, עכברושים ולכלוך ברחובות. חלק מהתושבים אף פנו למוקד העירוני, אך לטענתם דבר לא נעשה. בין המיקומים בהם דווח על המפגעים: הרחובות ארלוזורוב, אחוזה פינת לוי אשכול, חטיבת גבעתי, נתיב הל"ה, יגאל ידין, וגן הנשיאים.

התושבת, מיכל אדר, מספרת: "אני מרגישה שברעננה יש בעיה תברואתית. לא ניתן לצאת בערב לרחוב או לטייל עם הכלב, בלי שיקפצו עליך מקקים". אדר מציינת בנוסף כי היא באופן אישי התלוננה מול העירייה כבר בשבוע שעבר, אבל עד לרגע זה לא קיבלה תשובה. לדבריה, ברחוב אחוזה העירייה דאגה לניקיון יום יומי, אך שכחה לתת מענה גם לרחובות הפנימיים. "לא מרססים בעיר בורות ביוב, ניקיון הגינות לוקה בחסר ועכברים מתרוצצים בהן. כבר תקופה ארוכה שיש הזנחה קשה".

אדר אף כתבה על הנושא פוסט בקבוצת הפייסבוק "פורום תושבים רעננה", שגרף עשרות תגובות מזדהות של תושבים מרחבי העיר. בין היתר כתבה כך: "מתי הסתובבתם בפעם האחרונה בעיר בערב? מכת ג׳וקים – תיקנים, שפחד ללכת ברחוב. הם עפים, נכנסים לדירות מציפים את הרחובות. בלתי אפשרי ללכת ברחוב בלי שעולים עלינו ג׳וקים. ככה מתנהלת מחלקת התברואה בעיר?"

"גם למחלקת הגינון יש חלק בסיפור, גן הנשיאים, לדוגמא, מלא לכלוך וזוהמה עם 3-4 פחים קטנים בלבד שתמיד מלאים ומהווים חממה לג׳וקים ועכברים. גינת אלון, מוזנחת גם כן הפכה לחממה לג׳וקים. מה קרה לעיר היפה שלנו? תיירים שביקרו כאן דיווחו שלא נעים להסתובב ברחובות העיר בערב כשהעיר מתמלאת בג׳וקים שיוצאים מפתחי הביוב. מחלקת התברואה, בבקשה רססו את פתחי הביוב וכל מה שצריך כדי למנוע את המטרד הנוראי הזה שלא היה קיים לפני שנים והליכה בערב לא הייתה סיוט".

אחד המגיבים כתב כי: "רעננה שורצת ג'וקים. אי אפשר יותר להסתובב ברחובות בשקט. דחוף חייבים לפעול בנושא אי אפשר להמשיך ככה יותר!". ותושב נוסף ציין כי: "אם זה נהיה קיצוני ומהווה מטרד לתושבים על העיריה לטפל במפגע. אני מקווה שהטרמיטים שעושים שמות בפתח תקווה לא יגיעו לרעננה. זה באמת מפחיד".

תושב נוסף התלונן על חולדות וציין כי פנה למנהל מחלקת התברואה שם הבטיחו לחזור אליו תוך 48 שעות, אך לא חזרו. "החולדות ברחובות מגיעות מהביוב העירוני ונכנסות לגינות לחפש אוכל". מגיבה נוספת התלוננה על "עכברושים בגודל של חתולים בלוי אשכול פינת אחוזה", ועל צואת כלבים בכמויות גדולות על המדרכה.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה מטפלת בנושא התברואה באופן שוטף ורצוף, בהתאם לתוכנית מסודרת, ובנוסף מעניקה מענה פרטני לפניות תושבים. ההדברה מבוצעת על ידי העירייה בשטחים ציבוריים, והתושבים מתבקשים גם לפעול למניעה והדברה בשטחם הפרטי, בכדי למגר את התופעה באופן מקסימלי באיזורם. שילוב של טיפול בשטחים הציבוריים והן הפרטיים מביא לתוצאות מיטביות לאורך זמן. המוקד העירוני זמין לכל פנייה בנושא 24 שעות ביממה, והצוותים המקצועיים נענים לכל פנייה ומבצעים הדברה לפי בקשת התושבים".

# הערה: התמונה היא להמחשה בלבד ולא צולמה ברעננה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה יכול לקרות אנחנו אחרי בחירות וכבר לא מעניין את ראש העיר מה קורה בעיר באמת תברואה ירוד גינות מוזנחות עכברים גוקים וטינופת גם בגינות בפארק אחראי על הגינון לא עובר לבדוק שהעבודה באמת נעשית. מה שנראה לעין מנקים מה שלא מטייחים.

  2. מניסיון

    הדברת עכברים ועכברושים מבוצעת על ידי הרשות המקומית גם בבתים משותפים וגם בבתים פרטיים על פי קריאה למוקד. הכל בחינם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן רעננה לא מה שהייתה
    וניכר הניכור מהתושבים.
    פשוט כולנו נהיינו כאלה אז הגיע הזמן להתעורר לפני שיהיה גרוע יותר.
    כל אחד שיעשה צעד לטובת זולתו במקום עוד גדר ועוד חומה

  4. רענני

    אכן רעננה לא נקיה ומזמינה כבעבר.לפני בעיית המקקים והחברים..יש לפעול ולהעניש את בעלי הכלבים שלא אכפת להם שהכלבים עושים את צרכיהם ברחוב ו..בחצרות והגינות של הבתים. לדוגמה ברחוב תל חי… פשוט חוסר חינוך וחוסר אכפתיות.. בושה… את המפגע הזה אפשר למגר מיד.. במקקים ועכברים יש לטפל אחרי הטיפול במפגע צואת הכלבים..

  5. הרצליה

    גם בהרצליה אותו סיפור .צריכים לרסס בביובים ליפני האביב אפילו .ממש לרסס טוב בכל הביובים.אחרת זה יהייה יותר גרוע גם.לא ניצא מיזה .אני תולה כביסה כמה דקות ליפני החשיכה בגלל ג'וקים שמתעופפים מעלי גועל נפש לא היה דבר כזה .גם להוריד תכלב אני בחרדות כבר .כמה פעמים כמעט עפתי בכלל ג'וקים .זה דוחה ברמות.הם מלחיצים שהם עפים בגודל של ציפור פשוט דוחה.אלה שצריכים לדאוג לזה כניראה רגילים לזה
    לא מפריע להם אולי

    .

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיריית רעננה פשטה את הרגל !!!! תתעוררו לפני שהעיר היפה הזו תהפוך לגועל נפש מהזנחה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר