נווה זמר. צילום עזרא לוי

מחלוקת בין התושבים על כניסת תחבורה ציבורית לנוה זמר

הפרסום בצומת השרון על כניסת קו תחבורה ציבורית לשכונה החל מסוף השנה עורר את המתנגדים לכך, שמעדיפים שהקווים יעברו בויצמן ובעוקף הצפוני. התומכים בכניסת התחב"צ לשכונה: "חלק מהאוכלוסייה זקוקה לכך"

פורסם בתאריך: 19.7.21 08:49

מחלוקת בשכונת נוה זמר על הכוונה להכניס קו תחבורה ציבורית לתוך השכונה לקראת סוף השנה, כפי שפורסם בצומת השרון. בשבוע שעבר פרסמנו כי עיריית רעננה הודיעה שלאחר תהליך ממושך, אישר משרד התחבורה כניסת קו תחבורה ציבורית רציף לשכונה, ללא תחנת קצה, זאת עם השלמת מספר צמתים בשכונה, שצפויה לקראת סוף השנה. מהעירייה נמסר באותה הודעה כי "ההחלטה התקבלה כמענה לצורכי התושבים, במהלך שבוצע תוך שקיפות ודיאלוג עימם". אלא שלאחר פרסום הכתבה התקבלו במערכת צומת השרון רעננה פניות של תושבים שטענו שלא מעט תושבים מתנגדים לכך.

כזכור, מדובר בהארכת מסלולו של קו 54 של מטרופולין וכניסתו לשכונה, לאחר השלמת הקמת הצמתים המלאים ברחובות וייצמן-נעמי שמר ווייצמן-אהוד מנור בחודש דצמבר הקרוב. אלא שלטענת חלק מהתושבים הכנסת אוטובוסים לשכונה נעשית בצורה חד צדדית שלא מקובלת על רבים מתושבי השכונה. "ביוני 2020 נערך סקר תושבים ובו נקבע ברוב גורף, כי תושבי השכונה לא מעוניינים בתחבורה ציבורית שתיכנס לתוך השכונה", טוענים המתנגדים, "אין בכך תועלת שכן השכונה מלבנית וממוצע המרחק של בתי האב בשכונה קרוב יותר לרחוב ויצמן והכביש הצפוני, מאשר לשני הרחובות בפנים השכונה, נעמי שמר ואהוד מנור, אליהם אמורים להיכנס האוטובוסים". אותם תושבים טוענים כי הסיכום הוא שהקווים יעברו ברחוב ויצמן ובעוקף הצפוני, לאור מרחק ההליכה הקצר יחסית אליהם.

עוד טוענים התושבים שמתנגדים למהלך כי הכנסת אוטובוסים לשכונה תהווה בעיה בטיחותית: "אוטובוסים ברחובותיה הפנימיים של השכונה מסכנים את תושבי השכונה, בהם ילדים צעירים החוצים את כבישי השכונה בדרך לבית הספר. בנוסף, הכנסת אוטובוסים גדולים ומזהמים לנתיבים צרים וממותני תנועה, שכבר היום פקוקים, יחד עם תנועה ערה של משאיות, יוצרת סיכון כפול ומיותר".

תושבת השכונה ואחת ממתנגדי המהלך מציינת: "אנחנו לא יודעים על מי העירייה מצביעה כשהיא אומרת 'תוך שקיפות מלאה ותיאום עם תושבי השכונה', שהרי ביוני 2020 סוכם עם נציגים בכירים במי שהיה אז ועד השכונה הנבחר שיפעלו למען עיבוי התחבורה על ויצמן בלבד. שהעירייה תוציא סקר נוסף שיתמקד בשאלה: האם תושבי נוה זמר מעוניינים בתחבורה ציבורית בתוך השכונה או לא, כך שלא יהיה מקום לפרשנויות".

אלא שיש תושבים שחושבים אחרת. גיל קלמפרר, חבר וועד השכונה אומר: "הסקר שהעירייה הוציאה לפני שנה, סקר את עמדת התושבים מול שתי האפשרויות שהיו רלוונטיות לאותה העת: תחבורה ציבורית עם תנאי של תחנת קצה בשכונה או לוותר על תחבורה ציבורית בכלל, אם כרוכה בכך גם תחנת קצה. רוב תושבי השכונה ענו שאם התנאי הוא תחנת קצה, אז מוותרים על תחבורה ציבורית בכלל". לדבריו לא ניתן להסיק מכך שכלל המתנגדים לתחנת הקצה גם מתנגדים לתחבורה ציבורית בכלל.

קלמפרר מציין כי שכונת נווה זמר מונה כ-20 אלף תושבים. "מתוך כלל התושבים יש קבוצה מאוד גדולה שכן מעוניינים ואף זקוקים לתחבורה הציבורית. גם 20 אחוז מהתושבים, זה מספיק אנשים שיש להתחשב בהם. ברור שכמו בכל נושא יש יותר מדעה אחת ואנחנו נצטרך להגיע לעמק השווה. הזמנתי נציגות של המתנגדים, כדי שנשב ונבין יחד, כבר בשבועות הקרובים, מה המכנה המשותף ואיך ניתן לפתור את הסוגייה, יש מספיק פתרונות אפשריים".

מעיריית רעננה נמסר כי: "כניסת התחבורה הציבורית לשכונת נווה זמר, בוצעה כמענה לצורכי התושבים, ומתוך דיאלוג ושיתוף פעולה עם ועד השכונה, כמו גם מתוך ההבנה ששכונה בת 3,500 יחידות דיור ואלפי תושבים, מצריכה פתרונות תחב"צ כחלק ממתן שירות לתושב. מתווה התחבורה גובש לאחר מאמצים רבים, ובשיתוף משרד התחבורה, כך שיאפשר המשך כניסת קו קיים לשכונה ללא הקמת תחנת קצה בה, כמענה לבקשת התושבים. יצוין כי קודם גיבוש המתווה, נערך סקר מקיף בקרב תושבי השכונה בשיתוף העירייה ו-ועד השכונה, וכן העירייה פסלה את ההקמה של תחנת קצה כתנאי סף לתחבורה ציבורית. ככל שיעלה צורך בביצוע משאל או סקר תושבים נוסף לבחינת הדבר וטיוב המתווה, הנ"ל ייבחנו בהתאם לנסיבות והצרכים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. יאיר

    מה זה השטויות האלה שכונה בלי תחבורה ציבורית ?
    בגלל שהחלטנו לגור בנווה זמר הילדים אז יהיו תלויים בנו עד שיוציאו רשיון נהיגה ?
    ידוע שברעננה התושבים הנודניקים מתנגדים לכל דבר, גם אם ירצו לחלק לתושבים כסף יהיו כאלה שיתנגדו .
    לא צריך לשאול אף אחד , אין כזה דבר שכונה בלי תחב"צ .
    מי שמתנגד שיתנגד כמה שבא לו ,הוא מוזמן להמשיך להסיע את הילדים המפונקים שלו לכל מקום , יש כאלה שעסוקים ועובדים .

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר