ההפגנה בירושלים נגד תוואי המטרו ברעננה צילום פרטי

המאבק נמשך: תושבים הפגינו בירושלים נגד תוואי המטרו ברעננה | צפו

הדרישה היא להסיט את מסלול הקו כך שלא יעבור תחת עשרות בתי מגורים, ומצד שני תחנה שלו תמוקם קרוב יותר לבית לוינשטיין

פורסם בתאריך: 10.8.21 08:32

המאבק הציבורי נמשך: עליית מדרגה במאבק הציבורי לשינוי תוואי המטרו המתוכנן ברעננה, כך שישרת גם את מטופלי בית החולים השיקומי לוינשטיין, תחת הכותרת "מטרו לבית חולים – לא מתחת לבתים". בשבוע שעבר עלו לירושלים מפגינים תושבי העיר מלווים ביועצים מתחום המשפט והתחבורה, להפגנה מול משכן הכנסת ומשרדי הוות"ל, וזכו לגילויי תמיכה רחבה מהנוכחים במקום, שהזדהו עם הצורך בנגישות ובצדק חברתי. המפגינים אמרו: "לא יאומן שצריך להלחם על הדברים האלה, אבל אנחנו נמשיך להלחם בכל אמצעי חוקי ובכל הכוח".

לדרישת התושבים שני חלקים מרכזיים: הם דורשים להסיט את התוואי כך שלא יעבור תחת עשרות מבני מגורים – בהם מאות יחידות דיור, בתי ספר וגני ילדים ושורשים למקם את התחנה בצומת אחוזה/ירושלים, אחד הצמתים המרכזיים בעיר הקרוב גם לבית החולים בית לוינשטיין. "התחנה עצמה היא תת קרקעית", מסביר עו"ד טל קדמי, ממובילי המחאה, "יש שם מספיק מקום, למשל ברחבת ארקפה הענקית או באזור הפארק", הוא אומר. לדבריו, התחנה במיקומה הנוכחי תאלץ את המטופלים והמלווים שלהם ללכת ו/או לדחוף כיסא גלגלים מרחק של כ-850 מטר בקו אווירי בכל מזג אוויר, גם בחום יולי-אוגוסט וגם בימי הגשם. "נת"ע הודתה בכך שהתחנה רחוקה מבית החולים ושזו נקודה רגישה, לא פסלה חלופות ואף מצאה בהן יתרונות, אך גם לא הצטרפה להן, וחבל", הוא מסכם.

כזכור, קו המטרו M1 אמור לעבור מתחת לעשרות בתים צמודי קרקע ובנייני מגורים בשכונת 2005 וכן מתחת לבית הספר תל"י. השגות לגבי מיקום הקו הגישו גם עיריית רעננה, בית החולים לוינשטיין, עמותת נגישות וארגוני הנכים לרבות ארגון נכי צה"ל אשר כולם ביחד ולחוד מבקשים למקם את תחנת המטרו ליד בית חולים לוינשטיין לטובת הציבור. לטענת כלל הגורמים שינוי המסלול כך שתהיה תחנה בסמוך ללוינשטיין, יביא לכך שרדיוס השירות יהיה טוב יותר למטרו – מסת הנוסעים תהיה גדולה יותר, יונגש בית חולים חשוב ברמה הארצית, והתחנה תהיה קרובה יותר למרכזי תעסוקה ומסחר. על התוואי הנוכחי הם אומרים כי הוא פוגעני בכך שיעבור מתחת לשכונת מגורים שלווה ויסכן אותה.
בעיריית רעננה מוסיפים ואומרים כי: "אנו שמחים על ההד הציבורי והתמיכה הרחבה ביעד המשותף שהציבו העירייה ותושבי העיר, ולא נשקוט עד שייקבע תוואי חלופי, שיעניק מענה תחבורתי הולם בעיר, ללא פגיעה בזכויותיהם ובצורכיהם של איש מתושביה ואורחיה".

מנת"ע נמסר בתגובה: "התנגדויות עיריית רעננה והתושבים נשמעו בפני חוקרת התכנית בועדה לתשתיות לאומיות. החוקרת תגבש המלצותיה והנושא יוכרע בהתאם ע"י מוסד התכנון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רענני

    כל הכבוד……תשקיעו את האנרגיה הזאת ותיצעקו נגד צואת הכלבים המפוזרת ברחובות רעננה..איפה הקנסות. איפה המודעות.

  2. חניתה ורד

    חבל שנת"ע מגיבה תגובה שטחית ושבלונית, כששוב ושוב התושבים מזמינים אותה לקיים דיאלוג איתם במקום לבזבז זמן, כסף וכוח על עימות! לא נראה לי שאנחנו חיים בתי פלנטות שונות ובוודאי נוכל להגיע להסכמה. או לפחות להבנה. תושבת השכונה.

  3. רועי

    מטרו שלא יעבור מתחת לאדמה? אולי גם קווי מים חשמל וביוב, נעביר אותם מעל הראש שלהם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר