הקניון שנשרף בקלנסווה צילום כבאות והצלה

השריפה בקניון בקלנסווה: "זמן התגובה ברעננה חורג מהתקן"

על רקע שריפת הענק בקניון Z סנטר, והטענות לגבי זמן הגעת הכבאיות, יוצא שוב ניר קריסטל נגד דחיית ההקמה של תחנה ברעננה במיקום שהוצע

פורסם בתאריך: 18.10.21 08:16

על רקע שריפת הענק בשבת בקניון Z סנטר בקלנסווה, שוב עולות טענות סביב המחסור בתחנת כיבוי ברעננה. בין הדברים, נשמעות שוב טענותיו של חבר המועצה, ניר קריסטל שאומר: "מדובר במחדל נוראי, שעלול לעלות בחיי אדם של תושבי רעננה". בעירייה טוענים מנגד: "ראש העיר, חיים ברוידא, בעד הקמת תחנת כיבוי אש בשטחה ואף הציע שתי חלופות למיקום המוצע, שאינו תואם למתווה העיר".

טענות אלה, כאמור, מגיעות על רקע שריפת הענק שפרצה בשבת במתחם הקניות Z סנטר שבקלנסווה, שריפה אשר במזל רב לא גבתה קורבנות בנפש, אך הנזק העצום שנגרם במקום הותיר בעלי עסקים ועובדים רבים במתחם, ללא פרנסה, שנתיים בלבד לאחר פתיחת הקניון החדש. על פי הדיווחים, לכבאיות לקח זמן רב יחסית להגיע למקום השריפה, שכן תחנת הכיבוי הקרובה ביותר נמצאת במרחק של רבע שעה נסיעה, במועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, וכן בשל עומסי תנועה בדרך.

קריסטל העלה אתמול (שבת) פוסט בו כתב: "לצערנו, השריפה היום בקלנסווה, מהווה תזכורת לפוטנציאל הסכנה אצלנו. בתחום כיבוי אש הכל מתחיל בזמן תגובה. ובמקרה שלנו, רעננה עם למעלה מ- 92,000 תושבים ותחנת כיבוי רק בכפר סבא. כזכור, ראש העירייה ביטל את הסיכום על הקמת תחנת הכיבוי ברעננה במימון מלא של המדינה. נותר רק לקוות שלא נחווה אסון, כי כמו שאמר נציב כבאות והצלה ראשי לישראל, רב טפסר דדי שמחי, פנים אל פנים, לראש העירייה, לי, למהנדס העירייה ולקב"ט העירוני, זמן התגובה של הכבאים לרעננה בגלל מיקום התחנה בכפר סבא, חורג מהתקן ועלול חס וחלילה לעלות בחיי אדם של תושבי רעננה. וראש העירייה, עדיין עומד בסירובו להקים את התחנה כפי שסוכם. פשוט הזוי".

 

כזכור, קריסטל העלה טענות דומות ואף פרסם עצומה בנושא, בחודש אפריל השנה, לאחר שפרצה שריפה בבית יד לבנים בעיר. בין הדברים שאמר אז: "לטובת החיים של כולנו, רעננה חייבת תחנת כיבוי אש בשטחה. זהו צו השעה … נציבות כבאות והצלה מחפשת חלופה להקמת התחנה מחוץ לרעננה. אם יאתרו חלופה שכזו, רעננה תישאר שנים רבות ללא שירותי כיבוי בשטחה. אולי יקצו לנו בעתיד רכב אחד לכוננות, אבל לעיר המתפתחת לגובה, זה אינו מספק".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה רואה בבטיחות תושביה ערך עליון. ראש העיר, חיים ברוידא, בעד הקמת תחנת כיבוי אש בשטחה ואף הציע שתי חלופות. מיקום התחנה המוצע על ידי רשות הכבאות מבוסס על הצעה מיושנת רבת שנים, שאינה תואמת את התפתחות האזור למגורים ומתווה העיר. גם בקדנציות הקודמות המיקום נפסל וירד מהפרק. הקמת התחנה במיקום המוצע, שתהפוך מרכזית וראשית לכל ערי הסביבה, תהווה פגיעה משמעותית באיכות חיי עשרות אלפי תושבי השכונות הסמוכות: נאות שדה, 2004 ויצמן, עקיבא, בורוכוב ורסקו. ראש העיר הצהיר כי לא ייתן לכך יד מתוך התחשבות בתושבי האזור. הקמת התחנה מעוררת התנגדויות מוצדקות גם של תושבים, ובפרט על רקע העובדה כי מדובר בשטח עירוני אסטרטגי, ששוויו עשרות מיליוני שקלים והמדינה דורשת להפקיע אותו לבעלותה מהעיר ומתושביה. העירייה פועלת מתוך כוונה כנה להקמת תחנה ראויה וקבועה בעיר, אבל לא כתחליף לתחנת כפר סבא, הממוקמת גם היא באזור אוכלוסין ותהפוך לשלוחה של רעננה. לא יעלה על הדעת שכפר סבא תוריד מהעומס שיועתק לרעננה. העירייה העלתה בפני רשות הכבאות הצעה חלופית ראויה, בשטח המרוחק מבתי תושבים, באזור התעשייה, ועם גישה מיידית לכביש העוקף הצפוני. אולם זו אף לא נבחנה על ידי רשות הכבאות שסירבה לבחון כל אלטרנטיבה חלופית. העירייה הציעה לראשי נציבות כיבוי אש, להקצות שטח להקמת תחנה ובינתיים להצבת כבאיות כונניות בשטח העיר להתמודדות מיטבית עם כל תרחיש בטחוני לא צפוי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר