עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

דווקא עכשיו? "זהו אות קלון לעירייה, קיצוץ של הסיירת הוא פגיעה בביטחון של התושבים"

ביקורת על ההחלטה לסיים את העסקת מנהל סיירת הביטחון. קריסטל: "שום מצלמה לא מחליפה את איש הביטחון שצריך להגיע לאירוע". העירייה: "סגנו יחליף אותו, תישמר הרציפות התפקודית, בעבר, מנתה הסיירת 29 סיירים, כיום היא מפעילה 14 בלבד"

פורסם בתאריך: 30.1.23 08:30

פיטוריו של מנהל סיירת הביטחון בעיר, הוד (הודי) וילנצ'וק, לאחרונה על ידי העירייה, עוררו סערה גדולה בקרב תושבים וחברי מועצה. בעוד חלק מהתושבים וחברי המועצה מביעים חשש מפיטוריו של איש מקצוע מסור שהיה אחראי לביטחון בעיר במשך שנים רבות, בעירייה טוענים כי עלות שכרו של וילנצ'וק הייתה גבוהה מדי וכי מעתה יכהן במקומו סגנו, וכך תישמר הרציפות התפקודית.

וילנצ'וק הקים וניהל את סיירת הביטחון ברעננה במשך כ-30 שנה. אולם, לאחרונה נודע כי העירייה החליטה על פיטוריו, וליתר דיוק, לסיים את ההתקשרות איתו מכיוון שוילנצ'וק אינו עובד עירייה אלא מועסק על ידי חברת מודיעין אזרחי, שמקיימת עימו במשך השנים התקשרות חיצונית (מיקור חוץ) מול העירייה. במקביל, ירד עם הזמן גם מספרם של הסיירים העירוניים והוא עומד כעת על כ-14 סיירים בלבד. מצב זה מטריד לא מעט תושבים בעיקר על רקע ההסלמה במצב הביטחוני בארץ ורבים תוהים האם זה הזמן לצעד שנעשה מסיבה כלכלית כפי שניתן לקרוא בהמשך בתגובת העירייה.

בעירייה מייחסים את ההחלטה לסיום החוזה עם וילנצ'וק, בין השאר, להתנגדותם של חברי המועצה מהאופוזיציה (המהווים כיום רוב במועצה) להמשיך לאשר את גביית אגרת השמירה מהתושבים. חברי האופוזיציה טענו בזמנו כי אין כל הצדקה להמשיך ולגבות אגרת שמירה מהתושבים, בזמן שאין יותר פעילות ביטחונית חריגה, כפי שהייתה כאשר הוחלט על הטלת האגרה, וכן מכיוון שלדעתם העירייה יכולה לשלם את הוצאות הביטחון השוטפות מכספי הארנונה, כפי שהיא עושה לגבי כל מחלקה אחרת בעירייה. "מדובר פה רק בשאלה של סדרי עדיפויות", אומר גורם פוליטי. "זו בחירה של ראש העירייה על מה הוא שם את הכסף – על פרסומים ושתילת רקפות, או על ביטחון התושבים".

חבר המועצה, ניר קריסטל, אמר: "חבל שמספרים שטויות לציבור. ברעננה למעלה מ-95% גביה שוטפת של ארנונה שמתבצעת כמו שעון שוויצרי. לא חסר שום תקציב לביטחון ואין שום סיבה להטיל עוד מסים על התושבים. הנהלת העירייה מנסה פשוט לחלוב כסף מהציבור לצרכים אחרים דרך משחק מסוכן בביטחון התושבים".

 

קריסטל התייחס גם לדברים שנמסרו על אמצעים טכנולוגיים והדגיש: "לעניין העידן הטכנולוגי, שום מצלמה לא מחליפה את איש הביטחון שצריך להגיע לאירוע ולמנוע פשע. המצלמה רק מראה את האירוע. אין בכוחה לסיים אותו. קיצוץ של הסיירת משמעותה פגיעה בביטחון של תושבי רעננה. פיטורי מנהל הסיירת, שכל הארץ באה ללמוד ממנו מזה שנים איך מנהלים ביטחון, הם אות קלון להנהלת העירייה. הייתי ממונה על הביטחון העירוני – לי אי אפשר למכור סיפורים על דאגה לביטחון הציבור רק בלי אנשי ביטחון מקצוענים שנמצאים בשטח".

מהעירייה נמסר: "הודי וילנצ'וק אינו עובד עירייה. הוא מועסק על ידי חברת מודיעין אזרחי, שמקיימת עימו במשך השנים התקשרות חיצונית (מיקור חוץ) מול העירייה. לנוכח הצבעת הנגד של מספר חברי מועצה לאישור גביית אגרת השמירה בסך של 6.2 שקלים בחודש בממוצע לדירת 100 מטר, בפני העירייה עמדו שתי אפשרויות: הראשונה, להוריד את מספר צוותי הביטחון והסיור בגני הילדים. השנייה, לבטל את משרתו של וילנצ'וק מול מעסיקו מודיעין אזרחי. עלות שכרו מקופת העירייה עומד על 550.000 שקלים, משיאני השכר בעירייה. בעבר, מנתה הסיירת עליה פיקד וילנצ'וק 29 סיירים. כיום היא מפעילה 14 סיירים בלבד. וילנצ'וק משמש מפקדם ובנוסף תחתיו מכהן סגן לסיירת אסי אלימלך. אלימלך, מנהל מנוסה ורציני, יפקד מעתה על הסיירת. כך תישמר הרציפות התפקודית. עלות שכרם של השניים מגיע כיום לכ-1 מיליון שקלים. ראוי לציין, כי עלות שכרם של מנהל הפיקוח העירוני, ומנהל האכיפה בעיר, שני עובדי עירייה המקבילים בעבודתם לוילנצ'וק ואמונים על יותר תחומי אחריות וכוח אדם, הוא פחות מחצי מעלות שכרו של וילנצ'וק. בעידן של טכנולוגיה חדשנית ועיר חכמה כמו רעננה, אין צידוק למשרות בשכר בגובה כזה, שבאות על חשבון הגברת הנוכחות של כוח אדם בשטח. העירייה תמשיך להתנהל באופן מקצועי, תוך התייעלות המערכות. אנו מאחלים להודי הצלחה בהמשך הדרך, ומודים לו על עשייתו ותרומתו רבת השנים לתושבי רעננה".

וילנצ'וק ביקש שלא להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר