אילן גנלס ז"ל, שנרצח בפיגוע באזור צומת בית הערבה, צילום מהרשתות החברתיות
אילן גנלס ז"ל, שנרצח בפיגוע באזור צומת בית הערבה, צילום מהרשתות החברתיות

אילן גנלס ז"ל, שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח, יובא למנוחות ברעננה. דודתו: "הוא היה מאוד ציוני"

לגנלס ז"ל משפחה ברעננה, ולכן ביקשה משפחתו שתגיע להלוויה מארצות הברית שייקבר בבית העלמין בעיר. "אנחנו ממש בשוק, אני לא קולטת, העצב מאוד עמוק", אומרת בכאב דודתו, טובה גנלס פרידמן.

פורסם בתאריך: 28.2.23 14:28

אילן גנלס ז"ל, בן ה-26, שנרצח על ידי מחבלים פלסטינים בפיגוע הירי שהיה אתמול (שני) בצפון ים המלח על כביש 90, יובא למנחות מחר ברעננה, בשעה 13:00 בבית העלמין הישן ברחוב קלאוזנר. לגנלס יש בני משפחה בעיר ובני משפחתו, החיים באמריקה, החליטו לקבור אותו בארץ ליד קרובי המשפחה בשל אהבתו הרבה של אילן לארץ ורצונו לחיות בה.

ככל הידוע עד כה לגבי הפיגוע שבו נרצח גנלס, מחבלים ירו לעבר שלוש מכוניות בצומת בית הערבה בשטח המועצה האזורית מגילות ים המלח. גנלס ישב ברכב הראשון שהמחבלים ירו לעברו. הנוסעים האחרים לא נפגעו. הם ירו לעבר רכב נוסף אך לא היו נפגעים. לפי החקירה, שני המחבלים נמלטו למנזר סנט ג'ורג' הסמוך, הציתו את הרכב ונאספו על ידי רכב אחר. שוטרים שרדפו אחריהם ירו לעברם אך לא הצליחו לעצור אותם. הכוחות סבורים כי לפחות אחד המחבלים נפגע מהירי. צה"ל ממשיך בחיפושים אחר המחבלים ואף חסם את הכניסה ליריחו הסמוכה. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לגנלס טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים תוך פעולות החייאה. אולם כשהגיעו לבית החולים לא נותר לרופאים למרבה הצער אלא לקבוע את מותו.

 

גנלס גדל בעיירה ווסט הרטפורד שבקונטיקט למשפחה ציונית נלהבת והתחנך בבתי ספר אורתודוקסים מודרניים. הוא היה תלמיד מצטיין בתיכון והתנדב בארגוני רווחה יהודים. דודתו של אילן ז"ל, טובה גנלס פרידמן, סיפרה: "הוא הגיע לארץ לביקור והתאהב בה והחליט לעשות עלייה. הוא נשאר ארבע שנים והתגייס לצבא. אנחנו היינו המשפחה שלו בארץ. אחרי שסיים את הצבא, הוא נסע ללמוד תואר ראשון במדעי המוח ופיתוח בר-קיימא באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. זה היה החלום שלו. הוא התכוון אחרי זה לחזור לארץ לתמיד. עכשיו הוא הגיע שוב לביקור ואתמול נסע לחתונה ובדרך הוא נורה".

מה את יכולה לספר עליו?
"הוא היה מאוד ציוני, אדם חם. המשפחה הייתה מאוד חשובה לו. היו לו הרבה חברים. הוא היה בן אדם מצחיק. הייתה לו חשיבה ייחודית, הוא לא הלך בתלם כמו כולם, כמו עוד כבשה בעדר. בסוף השבוע הזה הוא היה צריך להיות אצלנו. תכננו לטייל איתו ביום שישי ושייעשה איתנו את השבת. אנחנו ממש בשוק. אני לא קולטת. העצב מאוד עמוק. המשפחה שלו מארצות הברית, יש לו הורים ושני אחים. הוא הבכור. יש לו אח שהתחתן בקיץ והוא מגיע עם אשתו והרב שלהם בקהילה וכמובן ההורים. יש לו אח נוסף, שלומד בטכניון. הוא ובעלי נסעו לזהות את הגופה באבו כביר".

כאמור, הלווייתו של גנלס ז"ל תתקיים מחר (רביעי) בשעה 13:00 בבית העלמין הישן בקלאוזנר.

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר