מירב מאיר (צילום ניר קופרמן) ואריה פרידמן (צילום פרטי)
מירב מאיר (צילום ניר קופרמן) ואריה פרידמן (צילום פרטי)

אירוע בהפרדה מעורר סערה: זה מה שטוענים שני הצדדים

מדובר באירוע פתיחת הקיץ שמפיק כולל בית יוסף במגרש ציבורי בשכונת רסקו. מירב מאיר: "מסמל את כל הרע כלפי נשים". אריה פרידמן: "לא צריך ללבות את להבות מלחמת האחים"

פורסם בתאריך: 21.6.23 08:52

אירוע פתיחת הקיץ שכולל בית יוסף מתכנן להפיק בעיר הצליח להרגיז תושבים, ביניהם חברת המועצה מירב מאיר. הסיבה לכך היא שהאירוע יתקיים במגרש ציבורי בהפרדה. האירוע אמור להתקיים מחר (יום רביעי) בשעות הערב במגרש הכדורגל של שכונת רסקו הצמוד לכולל, ולפי הפרסומים, אמורים להשתתף בו גם ראש העירייה חיים ברוידא, המשנה לראש העירייה חיים גולדמן ויו"ר המועצה הדתית אריה פרידמן.

חברת המועצה מירב מאיר ראתה את הפרסום, המזמין את כלל הציבור לאירוע, לפני כשבוע. מאיר אמרה: "חילקו את העלונים ובהתחלה היו עליהם גם לוגואים של העירייה ושל המועצה הדתית ונאמר בהם שבין המשתתפים באירוע יהיו ברוידא, גולדמן ופרידמן. הודגש שהאירוע יהיה בהפרדה מלאה. אחרי כמה ימים העלונים הופצו שוב, הפעם כבר בלי הלוגואים אבל שמות המכובדים נשארו עליהם. אתמול שמעתי שראש העירייה אומר שהוא לא נתן הסכמה לשימוש בלוגו ולא אישר את השתתפותו, אבל לא שמעתי שראש העירייה מאיים שיתבע אותם על שימוש בשמו. יחד עם זאת, זה לא הדבר שהכי מטריד אותי ועוד תושבים שפנו אלי".

מה הכי מטריד אותך ואת התושבים?
"עצם הכוונה לקיים אירוע בהפרדה. מביאים לרעננה אורחות חיים שלא מתאימים לאופי העיר. זאת עיר שבין תושביה יש סבלנות וסובלנות. אירוע בהפרדה מסמל את כל הרע כלפי נשים, מדרון חלקלק ותלול. מכאן מגיעים לדברים שלא נוכל להחזיר בחזרה, זה רק ימשיך וידרדר. זה שמאפשרים אירוע בהפרדה בשטח ציבורי פסול ולא ראוי בעיר כמו רעננה שרוב תושביה חילוניים ומסורתיים שלא עורכים אירועים בהפרדה. זו פעם ראשונה למיטב ידיעתי שיש אירוע בהפרדה בשטח ציבורי. מה שעושים בשטח פרטי זה משהו אחר. במרחב הציבורי אין מקום להפרדה מגדרית. זה לוקח אותנו אחורה שנות דור".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


מאיר מספרת שאף פנתה בנושא ליועצת המשפטית של העירייה וזו אמרה לה, לדבריה, שלמרות שלא מדובר באירוע עירוני, מכיוון שהוא מתקיים במרחב ציבורי, היא נתנה הנחייה שצריך להקצות באירוע גם מתחם מעורב שיהיה שווה בגודלו לכל אחד מהמתחמים הנפרדים. "אבל מי יפקח על זה?" תוהה מאיר.

מהעירייה נמסר בתגובה: האירוע אינו אירוע עירוני. עיריית רעננה אינה מקיימת אירועים בהפרדה. סמל העירייה נוסף ללא אישור העירייה, ואף דרשנו להסירו.

תגובת אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית רעננה: "רעננה הינה עיר מעורבת. עיר שבה חיים במשותף חילונים, מסורתיים, דתיים וכן – גם חרדים. הנגזרת של חיים משותפים היא שכל ציבור מקבל את הצרכים שלו תוך פשרה ותנאי ששאר תושבי העיר לא יפגעו. כך מתקיים מצעד שמקומם רבים מתושבי רעננה, מאחר וישנה קבוצה לא מבוטלת שרואה במצעד הזה חלק מאורח החיים שלהם ולכן נמצאה הנוסחה שבה המצעד מתקיים אבל מתוך התחשבות בציבור השמרני של תושבי רעננה. לציבור החרדי בעיר יש אורח חיים משלו. מדובר בציבור שבחר לחיות ברעננה ולא בעיר חרדית, ציבור שמעוניין בחיים משותפים. אבל, יש לו גם צרכים משלו. האירוע המדובר מיועד לציבור המעוניין בהפרדה מגדרית והם אלה שיגיעו אליו. מי שאינו דוגל באירוע נפרד – פשוט שלא יגיע. הטענה שזו "פעם ראשונה שמתקיים אירוע בהפרדה במרחב הציבורי ברעננה" היא פשוט לא נכונה. בשנת 2009, בהיותי סגן ראש העיר רעננה, הייתה לי הזכות ליזום תפילות קבלת שבת ברחובה של עיר פעמיים בשנה – בסוכת העיר ובשבת שלפני יום העצמאות. מסורת זו נמשכת עד היום כבר 14 שנה. לזה נוסיף עוד אירועים רבים שהתקיימו בהפרדה – כגון במת ניגונים ביום העצמאות ואירועי ההקפות השניות ברחבת יד לבנים שמתבצעות עם מחיצה והפרדה בין מעגלי הגברים והנשים – ונגיע למסקנה הבלתי נמנעת שהטענות המושמעות כעת הם אך ורק בשל הבחירות המוניציפאליות המתקרבות ויש מי שמנסה להבעיר אש מחלוקת בין דתיים לחילונים על מנת להרוויח רווח פוליטי. מעל לכל עולה השאלה – מדוע יש מי שחושב שהחוק אוסר אירועים בהפרדה מגדרית? חוק "איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים" קובע במפורש בסעיף 3(ד) שאין רואים הפליה לפי סעיף זה כשמדובר באירועים המיועדים לציבור שזהו אורח חייו. אני פונה לכל מי שמנסה לנצל את האירוע הזה לליבוי להבות מלחמת האחים ומבקש – די לשנאה! אפשרו את דו הקיום שמאפיין את רעננה מראשיתה. תפקיד העירייה, תפקיד המועצה הדתית לאפשר אירועי תרבות לכלל תושבי רעננה – גם למי שאורח חייו מצריך הפרדה מגדרית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איקו חסון

    מצעד להטבים זה אופי העיר
    לדתיים מותר לעשות אירועים איך שהם רוצים

  2. אלה

    גב' מירב מאיר, על איזו שנאת נשים את מדברת בכלל ? את רוצה להדיר את אוכלוסיית החרדים מלהשתתף באירוע. הרי את יודעת בדיוק שאדם חרדי לא יבוא לאירוע שהוא מעורב.
    מאוד מעניין אותי איך שעיריית רעננה בחסות ראש העיר, שהינו בעל תיק הלהטב, עושה את מצעד הגאווה בשטח הציבורי ולא שומעים ציוץ אחד של מתנגדי המצעד, ולמה ? כי הם פשוט לא מגיעים למצעד ונותנים למי שתומך במצעד להנות ממנו ללא הפרעה.
    מה כל כך מציק לך שהאירוע בהפרדה ? בזכות שהאירוע בהפרדה האחיינית שלי יכולה להנות ממנו.
    זהו אורח החיים של חלק מהציבור שמשלם מיסים ותורם לחברה. עצוב מאוד ומקומם. נכתב ע"י חילונית !!!

  3. תושב רעננה

    לא הבנתי את הטיעון של חברת המועצה "במרחב הציבורי אין מקום להפרדה מגדרית. זה לוקח אותנו אחורה שנות דור". וכן
    "זה שמאפשרים אירוע בהפרדה בשטח ציבורי פסול ולא ראוי בעיר כמו רעננה שרוב תושביה חילוניים ומסורתיים שלא עורכים אירועים בהפרדה".
    1. מה עם המיעוט שרוצה אירועים בהפרדה? הרי המוחים נגד הרפורמה לימדו אותנו שזכויות הרוב הן לא הכול בדמוקרטיה, צריכים להתחשב גם בזכויות המיעוט.
    2. מה עם הנשים שרוצות הפרדה מגדרית? אני זוכר שהייתה פעם הופעה של זמר מפורסם שהייתה בהפרדה מגדרית, וראיינו 2 נשים שאמרו שאם ההופעה לא הייתה בהפרדה, הן לא היו מגיעות.
    3. אם קבוצה של אנשים מחליטה לשחק כדורגל באותו מגרש, ורק גברים משחקים, האם זה לא אירוע בהפרדה מגדרית? ולא ראיתי מישהו מהעירייה שמוחה כנגד כל קבוצות הכדורגל שמשחקות בצורה חד מינית כל הזמן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר