מיזם צמחי תבלין למפונים מהעוטף בגינה הקהילתית פעמונים ברעננה, צילום מרסלי אלי זוהר
מיזם צמחי תבלין למפונים מהעוטף בגינה הקהילתית פעמונים ברעננה, צילום מרסלי אלי זוהר

מגינת פעמונים למפוני העוטף: הקהילה ברעננה הצטרפה למיזם לזרוע אור

מתנדבות ומתנדבים רבים שותלים בגינה צמחי תבלין בעציצים ומחלקים למשפחות שפונו מהעוטף במקומות שונים בארץ: "זה הפך לאירוע מתגלגל גם בכמות האנשים ששמחים להירתם"

פורסם בתאריך: 7.2.24 09:07

מיזם יפה נוסף שלך תושבים מרעננה למען משפחות שפונו מיישובי העוטף: גידול צמחי תבלין בגינה הקהילתית פעמונים ומסירתם בעציצים למשפחות שפונו מהעוטף לאחר אותה שבת ארורה ב-7 באוקטובר. מדובר למעשה בהצטרפות של קהילת הגינה ברעננה למיזם ארצי שנקרא "לזרוע אור".

שתי חברות הגינה, חוה כרמלי וליליאן פרת לוטן, מובילות את הפרויקט ההתנדבותי, שתילת צמחי תבלין בעציצים ממוחזרים והעברתם לידי תושבי הדרום עוטף עזה – המפונים, המפוזרים ברחבי הארץ. חבורת השותלות מגיעה לגינה פעמיים בשבוע בשעות הבוקר, שותלות את צמחי התבלין בעציצים, ומעבירות לארגזי המשלוח. שם הם ממתינים עד כשלושה שבועות עד אשר השתיל מכה שורשים.

חווה מספרת: "לרעיון ההשרשה יש מטרה חשובה, מעבר לערך של סבלנות שנדרשת בציפייה לתהליך הטבעי של הטבע, לשורשים יש תפקיד חשוב הם אלו שיבטיחו "חוויה של הצלחה" לחברינו המפונים, לכן השתיל, חייב להיות בשל לשתילה. המטרה היא להעלות חיוך על הפנים של התושבים שזקוקים לעידוד ותמיכה שלנו. השתילים המסמלים צמיחה וליבלוב, מהווים סמן דרך להתחיל את הריפוי המתבקש ולחזור לחיים עם תקווה, בדיוק כמו מחזוריות הטבע כאשר בצד הנבילה בסופה יש צמיחה.

במיזם פעילה גם מרסלי אלי זוהר, שפעילה במספר מיזמים נוספים, בהם מיזם ארגון ימי הולדת ליליד משפחות מהעוטף. "זכינו לשמח אנשים, ולזכור תמיד להיות שמחים בחלקנו. אנחנו מאמינות בערך של הנתינה ומקוות שהמיזם הזה יסחוף גל של גינות קהילתות נוספות שילכו בעקבותינו כמו במיזמים קודמים", היא אומרת יחד עם ליליאן. מרסלי מציינת: "הבונוס שלנו הוא שהתגבשנו לקבוצה שנפגשת אחת לחודש בבית הקפה "טנא" בנוה זמר כדי לתמוך בבעל בית הקפה שנמצא במילואים.

את המיזם הארצי הקימה הדס למדני אקטין. אילן, רכז הגינה ברעננה אומר: "יש קהילות נוספות שרוצות לקדם את המיזם "לזרוע אור" גם אצלם. אם מעתיקים סימן שזה משהו טוב". עד כה הועברו למשפחות המפונים ברחבי הארץ מאות שתילים למלונות בים המלח, ולקיבוץ שפיים לחברי קיבוץ כפר עזה. חלק מהצמחים יגיעו לחדרי התושבים וחלק יקימו ביחד גינה לצמחי תבלין לשימוש כולם.

הקבוצה בפייסבוק "לזרוע אור" מונה כ–8,000 מתנדבים ברחבי הארץ. מרסלי מסכמת: "אנחנו מאמינות בשמחה שנביא לתושבים באמצעות הצמיחה של השתילים. נפל בחלקנו המיזם שמתאים לנו, לאופי של הקהילה בגינה. זה הפך לאירוע מתגלגל גם בכמות האנשים ששמחים להירתם, נוצרו מוקדי שתילה רבים. מסתבר שבקרב המפונים יש דרישה

גם בעירייה פרגנו ופרסמו את ההודעה הבאה: "אנו נרגשים לספר לכם על הצטרפותם של חברי הגינה הקהילתית ׳פעמונים׳ למיזם הארצי המרגש – "לזרוע אור" בהובלת תושבות העיר חוה כרמלי וליליאן פרת לוטן, שנועד לשמח את תושבי הצפון והדרום שפונו מבתיהם, עם צמחי תבלין המוענקים להם כמחווה של תקווה וצמיחה. צמחי התבלין נשתלו באהבה על ידי מתנדבות ומתנדבים בגינה הקהילתית פעמונים, ושונעו בין היתר לתושבים המפונים המתגוררים עתה במלון בים המלח, וכן לתושבי כפר עזה המתגוררים בקיבוץ שפיים.
המיזם הולך וצובר תאוצה, ואל המחווה המרגשת בגינה ברעננה, מצטרפים שותפים בהם בעלי עסקים התורמים את השתילים ואת אדמת השתילה, מתנדבים הנרתמים לסייע בשינוע, וכמובן – השותלות והשותלים החרוצים. אנו גאים בחבורה הרעננית הנפלאה על רוח ההתנדבות, והיכולת לרתום לעשייה שותפים נוספים, המבקשים לזרוע אור ולהעלות חיוך על פני התושבים המפונים, ולהעניק להם תחושה של בית גם במקום משכנם החדש! תודה אישית למתנדבים הנפלאים ביניהם: אורה, קטי, אסתר, תקוה, דיתה, עודדה, גלית, סליה, לאה, דותן, גיורא עופרה ומרסלי ולמשתלות המשתפות פעולה ותורמות ציוד. יישר כוח, והמשך עשייה קהילתית מוצלחת בטבע הרענני".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר