מזירת הפיגוע ברחוב אחוזה פינת ירושלים, צילום איחוד הצלה
מזירת הפיגוע ברחוב אחוזה פינת ירושלים, צילום איחוד הצלה

רצו לירות בחיילים, לחסל את דובר צה"ל בערבית: כתב אישום נגד מבצעי הפיגוע ברעננה

שני המחבלים המתועבים ביצעו את הפיגוע הרצחני ברעננה לאחר ששתי תכניות קודמות שלהם לבצע פיגועים נכשלו. אחד מהם שכר דירה ברעננה באמצעות תעודת זהות מזויפת. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 22.2.24 17:54

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד אחמד זידאת (25) ומחמוד זידאת (45) מבני נעים (נפת חברון), לאחר שתכננו והוציאו לפועל פיגוע בעיר רעננה בו נרצחה עדנה בלושטיין וביצעו עוד עשרות ניסיונות רצח.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז, המונה שלושה אישומים, עולה כי מחמוד הוא דוד של אחמד והשניים גרים ביהודה ושומרון, כשמעולם לא היה להם היתר כניסה, עבודה, לינה או שהייה בישראל או רישיון נהיגה בישראל. למרות זאת, במשך שנים, השניים נהגו לשהות ולהתפרס בישראל במקומות עבודה שונים ובתקופה הרלוונטית, אחמד גם החזיק בתעודת זהות מזויפת של אזרח ישראלי. על רקע הזדהותם של השניים עם החמאס ואהדתם למתקפת הטרור שהתרחשה ב7.10 החליטו לקחת חלק במלחמה נגד ישראל ולגרום למותם של ישראלים יהודים.

באוקטובר האחרון, לשניים הייתה תכנית ראשונית לגרום למותם של כמה שיותר חיילם, שוטרים, או אזרחים ישראלים יהודים באזור יהודה ושומרון באמצעות פיגוע ירי, דריסה או דקירה המוני. לשם כך פעלו להשיג נשק מול פעילי חמאס, ובהמשך גם ניסו להשיג רכב, אבל ניסיונותיהם כשלו. לכן הם שהו עם סכין ו/או גרזן בסמוך לביתם והמתינו לכוחות ביטחון כדי לדקור חייל, לחטוף לו את הנשק ולירות בכמה שיותר חיילים וישראלים יהודים נוספים. גם תכנית זו, כשלה.

בדצמבר האחרון, תכננו תכנית שנייה לפיה יגרמו למותו של דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי. לפי תכנית זו, השניים יסתננו לישראל, כשאחמד יעקוב אחרי דובר צה"ל, ואם לא יצליח לפגוע בו באופן ספונטני, מחמוד יצטרף אליו לביצוע פיגוע יחד. בגלל שאחמד ראה את דובר צה"ל באוגוסט 2022 במסעדה ברעננה, החליט שהוא גר באזור המסעדה, והוסכם בין השניים כי אחמד יחפש אותו באזור זה של העיר.

בהתאם לתוכנית השנייה, ב6.12.23 אחמד הסתנן לישראל דרך פרצה בגדר הביטחון באזור ג'נין, שכר דירה ברעננה באמצעות תעודת הזהות המזויפת, והחל לעבוד בעסק שטיפת מכוניות ברעננה. כשבוע אחרי, מחמוד הסתנן גם הוא דרך אחד המעברים באזור ירושלים, התגורר ועבד באזור כפר סבא. החל מהרגע שהסתנן לישראל ועד לביצוע הפיגוע, בכל ערב נהג אחמד לחפש את דובר צה"ל בערבית באזור המסעדה, אך דובר צה"ל לא הופיע שם.

בחודש ינואר 2024, החליטו השניים על תכנית שלישית בה יבצעו פיגוע דריסה ודקירה המוני, וימיתו כמה שיותר אזרחים ישראלים בעיר רעננה. לפי תכנית זו, מחמוד יתחיל לעבוד עם אחמד בעסק וכך תהיה להם גישה לכלי רכב ריקים כשהם מצוידים בסכין או חפץ חד דומה. בנוסף, החליטו להתפצל כדי לגבות כמה שיותר קורבנות בשתי זירות נפרדות במקביל. בהתאם לתוכנית, מחמוד הצטרף לעבוד עם אחמד כשבעל העסק הסכים לערוך לו ניסיון של כמה ימים.

ב15.1.24 בשעות הצהריים, נטל כל אחד מהם רכב שהיה בשטיפה בעסק כשהוא מצויד בחפץ חד והחלו בנסיעה ברעננה. אחמד הבחין בהולך רגל וכשהיה בטוח שהוא ישראלי יהודי האיץ לכיוונו ודרס אותו עם חזית הרכב במהירות ועוצמה כך שהרכב עבר את האי תנועה והתנגש ברכב אחר. בגלל שהרכב נתקע על אי התנועה, אחמד ירד ממנו כשהוא אוחז בסכין הסתער לכיוון רכב בו נהגה ג.ג, הבריח אותה ממנו, עבר את אי התנועה והחל בנסיעה נגד כיוון התנועה. כמה מטרים משם הבחין בזוג הולכי רגל צועדים על המדרכה, וכשהיה בטוח שמדובר בישראלים יהודים האיץ לעברם ודרס אותם עם חזית הרכב. כתוצאה מהפגיעה בהם הרכב בו נסע נתקע על המדרכה. אחמד ירד מהרכב וכשהבחין שאחד מהולכי הרגל בו פגע עם הרכב עדיין חי, רכן לעברו ודקר אותו בעוצמה בחזה עד שהסכין נשברה.

במקביל, מחמוד המשיך בנסיעה וחיפש התקהלות, עד שהבחין בכ-25 ישראלים יהודים בתחנת אוטובוס ובסמוך לה ובהם אוכלוסייה בגילאי 9 עד 79. אחמד עלה על המדרכה, האיץ לכיוון ההתקהלות ודרס 18 מתוך 25 אנשים, תוך שהוא מתנגש בתחנת האוטובוס ומנפץ את זכוכית התחנה. כתוצאה מכך רכבו נתקע והוא נמלט מהמקום. בהמשך הגיעו כוחות הצלה והבהילו את הפצועים לבית החולים כשעדנה בלושטיין ז"ל פצועה באורח אנוש ושניים נוספים באורח קשה. בבית החולים נקבע מותה של עדנה ז"ל. ישנם פצועים נוספים שהועברו כשהם מורדמים ומונשמים לבית החולים ועד למועד זה, מצבם נותר קשה. בסמוך לפיגוע השניים נתפסו על ידי המשטרה

בבקשת המעצר ציין עו"ד רייס כי: "הזדהותם העמוקה של המשיבים עם מעשי טרור המוניים כל כך מזוויעים, אכזריים ורצחניים שבוצעו ביום 7.10.23, מבצעיהם, וארגון הטרור שהובילם, ויציאתם לבצע בעצמם פיגוע טרור אכזרי ורצחני (לאחר שלא עלה בידם להוציא לפועל פיגועים קודמים להם קשרו ואותם ניסו לקדם) – הכל בעיצומה ובהקשרה מלחמה המתנהלת – מלמדת על אידיאולוגיה לאומנית קיצונית, להוטה, וחסרת רסן, של איבה כלפי יהודים, שמשמעותה מסוכנות מובהקת מצד המשיבים".

כתב האישום מייחס להם עבירות של רצח בנסיבות מחמירות (תכנון או הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית ומעשה טרור) בצוותא, מעשה טרור של ניסיון לרצח בצוותא, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בצוותא, פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור, קשירת קשר לפשע של מעשה טרור, הכנה לביצוע מעשה טרור בצוותא, החזקת סכין שלא כדין בצוותא מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור, כניסה וישיבה בישראל שלא כחוק, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר, נהיגה ללא רישיון, שימוש ברכב בלא רשות בצוותא מתוך מניע גזעני או עוינות כלפי ציבור, חבלה במזיד ברכב בצוותא מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר