ישיבת מועצת העיר רעננה, צילום דוברות העירייה

לנוכח התוצאות, הרכבת הקואליציה ברעננה לא תהיה פשוטה: "משוואה עם הרבה נעלמים"

לצד הניצחון המרשים של ברוידא, בולט ההישג של הרוב הדמוקרטי עם שבעה מנדטים במועצה. האם יהיו הסכמות בינם לבין הסיעות הדתיות? ואם לא, כיצד ירכיב ברוידא קואליציה עם רוב משמעותי?

פורסם בתאריך: 5.3.24 10:07

שני מנצחים גדולים יש בבחירות ברעננה. האחד הוא ראש העירייה, חיים ברוידא, שגבר בסיבוב הראשון על שלושה מועמדים שהתמודדו מולו עם קרוב לתמיכה של 44% מקולות המצביעים. השנייה זו הסיעה המאוחדת עם השם הארוך – הרוב הדמוקרטי ברעננה המחנה הממלכתי מרצ יש עתיד חוזה חדש – שזכתה בשבעה מנדטים (37% מסך 19 חברי המועצה).

ברוידא ישאף כעת לעשות את מה שלא הצליח ברוב הקדנציה הקודמת, לעבוד עם מועצה שבה יש לו רוב. כזכור, ברוידא החל את הקדנציה עם 15 חברי מועצה בקואליציה וסיים אותה עם מועצה לעומתית – 6 חברי קואליציה מול 13 חברי אופוזיציה, אך גם עובדה זו לא מנעה ממנו להיבחר בשנית, דבר שאולי מראה קצת על הניתוק בין שביעות הרצון של תושבי העיר מהתמונה הפוליטית של נבחריו במועצת העיר.

"משוואה עם הרבה נעלמים", כך הגדיר גורם פוליטי את המצב רגע לפני תחילת המשא ומתן על הרכבת הקואליציה. ננסה לעשות לכם סדר בבלאגן. לסיעתו של ראש העירייה "חיים ברעננה", יש 3 מנדטים (ברוידא, טובה נצר, ענבר סמובסקי) ואליהם יחברו, ככל הנראה, גם חמישה מנדטים של שלוש סיעות הדתיים: באמונה הסיעה הדתית המאוחדת (חיים גולדמן, הלן מזוז),שבת אחים (מאיר גרידיש, אריאל רפאל) מאמינים ברעננה (אלי אלוש). השאלה היא האם בקואליציה אחת יישבו הרוב המוקרטי והסיעות הדתיות, ואם לא, אז איל ירכיב ברוידא קואליציה.

 

אלוש ומספר 2 בסיעתו, יורם סילברמן, יצאו השבוע בקריאה לאיחוד הסיעות הדתיות. תחת הכותרת "קריאה לאיחוד הרשימות הדתיות ברעננה" נכתב: "מזה חצי שנה שהרשימה שלנו "מאמינים ברעננה – יחד" קוראת לאיחוד הרשימות הדתיות בעיר. לצערנו, לא הצלחנו להתאחד לפני הבחירות. אבל, לאור תוצאות הבחירות אנחנו קוראים שוב לחברינו מרשימת "באמונה" בראשות חיים גולדמן ולרשימת "שבת אחים" בראשות מאיר גרידיש להתאחד כדי שנוכל לשמור על רעננה שאנחנו מכירים ואהבים, עיר של חיים משותפים וכבוד הדדי של כלל התושבים תוך שמירת הסטטוס קוו בעיר".

לגבי יתר הסיעות יש חוסר וודאות גדול, כאשר הדברים אמורים בעיקר לגבי סיעת הרוב הדמוקרטי על שבעת מנדטיה (שמואל ווגמן, רונית וינטראוב, זהבה לנדמן, חגי פרנקל, מירב מאיר, רבקה שטרן, שרון דיין). אין ספק שהצטרפות הרוב הדמוקרטי לברוידא תיתן לו יציבות פוליטית ולכן זהו סימן השאלה הגדול ביותר בשבועות הקרובים. את יתר תמונת המנדטים משלימות שלוש סיעות שלהן יחד 4 מנדטים: ביחד (אבי יוסף ואודליה כהן שינדרוף), ליברלים ברעננה (ענבר הוכברג) וניר קריסטל מסיעת "רעננים" שהיה השבוע היחיד שהצהיר כי פניו לאופוזיציה. קריסטל אמר: "תוצאת הבחירות ברורה ואני מכבד אותה. הצעתי דרך לציבור שבעיני נכונה לרעננה ולראיה תמכו בה 20% מתושבי העיר. איני מחפש תפקיד או כיבוד, פי וליבי שווים ולכן מקומי כעת באופוזיציה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר