הקמת שלט אלקטרוני בצומת ויצמן - הנשיאים - נעמי שמר, צילום באדיבות התושבים
הקמת שלט אלקטרוני בצומת ויצמן - הנשיאים - נעמי שמר, צילום באדיבות התושבים

תושבים מוחים: שלט אלקטרוני יוקם בצומת האדום של רעננה

צומת ויצמן - הנשיאים - נעמי שמר מוגדר בדוח של אור ירוק כצומת האדום היחיד ברעננה, תושבים מוחים על כך שדווקא בו יותקן שלט אלקטרוני: "הוא יסיח את דעתם של הנהגים, מבקשים למצוא מיקום אחר"

פורסם בתאריך: 8.3.24 08:19

טענות קשות של תושבים בשכונת נווה זמר ובשכונת רמות גנים (2003) אל העירייה, על רקע הקמת שלט אלקטרוני גדול בצומת ויצמן – הנשיאים – נעמי שמר. זאת מאחר ובצומת אירעו מספר תאונות ורק לאחרונה הוגדר על ידי עמותת אור ירוק כצומת אדום. בעמותת "אור ירוק" ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2022-2020) כאשר סף הכניסה לרשימה הוא שלוש תאונות ומעלה בשנת 2022.

מהדוח של אור ירוק שפורסם כאן לפני כחודש, עלה כי ברעננה יש צומת אחד המוגדר אדום, צומת הרחובות ויצמן – הנשיאים – נעמי שמר, ובו נפגעו במהלך שלוש שנות הבדיקה 9 אנשים, אחד באורח קשה והשאר באורח קל. ובדיוק בצומת הזה, מתכננת העירייה הקמת שלט אלקטרוני, שלטענת התושבים יסיח את תשומת הלב של הנהגים ויגביר את הסכנות בצומת.

התושבים, שמוחים על ההחלטה ואף פתחו עצומה בנושא, אומרים: "ב-24.2, ללא שום התראה, גילינו שהתחילו להקים קונסטרוקציה בצומת ויצמן והנשיאים. התחלנו לחשוד שמדובר בשלט אלקטרוני. למעשה אף אחד מהתושבים או בוועד השכונה לא ידע על זה. לאחר בירור עם המוקד ופניה למנכ"ל העירייה, בערב באותו יום (מוצ"ש) קיבלנו אישוש לכך שמדובר בשלט בגודל 3*6 מ"ר.

כמובן שתושבים רבים משכונת נווה זמר וגם משכונת רמות גנים הסמוכה כעסו מאוד על כך. מבחינתנו התושבים, מדובר במפגע בטיחותי חמור, בצומת שנחשב הכי מסוכן ברעננה,
מסך כזה בוודאות יסיח את דעתם של הנהגים ויגרום להם להיכנס לצומת באיחור, מה שעלול לגרום לתאונות מחרידות כפי שכבר ראינו בצומת הזה. שלטים כאלה גם מסנוורים בלילה והתקנה כזו בלב צומת ובקרבת מוסדות חינוך היא חסרת אחריות. מלבד זאת, שלט כזה בקרבת בנייני מגורים הוא זיהום אור והבהוב המסך ייכנס גם לבתים ולמרפסות".

עוד הם מציינים: "למחרת, ביום ראשון לפני הבחירות, הבטיח מנכ"ל העירייה שהעבודות יעצרו ויצר את הרושם שתיעשה בדיקה של הנושא. בפועל העבודות בשטח המשיכו מיד אחרי יום הבחירות. קודם התקינו חשמל, וביום רביעי האחרון הגיעו כבר עם מנוף והמשיכו עם הקונסטרוקציה. במקביל מאז ה-24.2 פנינו נציגי הועד של השכונות ותושבים פעילים גם למנכ"ל העירייה וגם למנהלת הלשכה וגם לראש העיר, בבקשה לקיים דיון בנוגע למיקום השלט ולבחון חלופות. התשובות של העירייה היו שהתקיים מכרז וניתן היתר להקמה בהליך חוקי. בנוסף ציינו גורמים בעירייה שבכל מקום ואף באיילון יש שלטים. כשפנינו לאחד הגורמים בעירייה ושלחנו תמונה של מסך גדול, אמרו לנו שאנחנו טועים ושמדובר בכלל בשלט קטן של 40-50-60 ס"מ ושזה לא באותו סדר גודל. אותו גרם אף אמר לנו ש'ברור ששלטים כאלה גדולים גורמים לתאונות ומסנוורים'. בנוסף לכך, כשבדקנו ראינו שגם בתהליך של המכרז וההיתר יש פערי מידע. לא ראינו למשל, שהמיקום צוין שם".

מה אתם מבקשים מהעירייה?

"אנחנו מבקשים קודם כל עצירה מוחלטת של העבודה וקיום דיון דחוף בעירייה יחד עם נציגי התושבים והוועדים משתי השכונות. במקביל אנחנו מבקשים שהעירייה תזמין בדיקה מאנשי המקצוע לבחינת מיקומים אלטרנטיביים להצבת השלט".

לעצומת התושבים היכנסו כאן

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הקמת השילוט הדיגיטלי בעיר הינה חלק מתוכנית אב לשילוט עירוני בעיר רעננה, תוכנית רחבה שכללה בחינה של כלל הצרכים העירוניים וקביעת סוגי השילוט במרחב העירוני. ההליך כולו בוצע במסגרת מכרז עירוני פומבי כנדרש בליווי של יועץ מקצועי בתחום, והשילוט יהווה מקור חשוב להעברת מידע לתושבים, לרבות העברת מסרים חיוניים בחירום. לעניין הסטת תשומת לב הנהגים מהנהיגה – חוק הדרכים מאפשר הצבת שלטים אלקטרוניים בדרכים עירוניות. יתרה מזו, בצומת המדובר אין כל הבדל בין התבוננות במסך הדיגיטלי לבין התבוננות במסך סטטי או בכל פעילות המתקיימת בקניון הסמוך למקום. יצוין כי השילוט הדיגיטלי מקובל ברשויות רבות בכל הארץ, והינו ירוק: מבוסס על טכנולוגיית לד חסכונית בחשמל, מצמצם את זיהום אוויר ומייתר את הצורך בהדפסות ובדבקים כמקור לפסולת מיותרת. כמו כן, החל משעות החשכה תעמוד עוצמת האור בשילוט על 8-10% בלבד, כפי שנקבע מראש כתנאי סף להתמודדות במכרז".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר