צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בשנים 2012-2017 נבנו ברעננה רק 92 דירות בעלות 2 חדרים

מניתוח נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כפי שפורסמו על ידי חברת אלדר שיווק, רעננה מדורגת במקום ה-22 מתוך 26 ישובים וערים בישראל בבניית דירות 2 חדרים

פורסם בתאריך: 31.7.18 19:12

ע"פ ניתוח נתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנים 2012-2017 נבנו ברעננה רק 92 דירות בעלות 2 חדרים, בשל בכך מדורגת העיר במקום ה-22 מתוך 26 ישובים וערים בישראל

הנתונים שנלקחו מהלמ"ס ונותחו ע"י חברת אלדר שיווק בחנו התחלות בנייה של דירות 2 חדרים בחמש השנים האחרונות, רעננה נמצאת, כאמור, בין הערים האחרונות כשאחריה נמצאות חולון, רהט, קריית אונו ובמקום האחרון בת ים. במקום הראשון נמצאת תל אביב.

ברמה הארצית קיימת ירידה של כ-13% במספר דירות 2 החדרים מהשנה שקדמה לה. על פי הנתונים, בשנת 2017 נבנו בישראל 788 דירות בנות 2 חדרים, לעומת שנת 2016 בה נבנו 898 דירות 2 חדרים. בשנת 2015 נבנו 851 דירות 2 חדרים. יתרה מזאת, עולה כי רק 2% מהבנייה בישראל היא של דירות קטנות בנות 2 חדרים.

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק, התריע על חוסר מענה ארצי לחלק גדול מהאוכלוסיה: "בישראל לא נבנות מספיק דירות קטנות לעומת הביקושים. בחינת הפילוח של מספר הנפשות במשקי הבית בישראל מעלה כי בשנת 2016 19% ממשקי הבית כללו נפש אחת, 24% ממשקי הבית כללו שתי נפשות, כלומר 43% ממשקי הבית בישראל כוללים עד 2 נפשות – רווקים ורווקות, גרושים וגרושות, אלמנים ואלמנות, משפחות חד הוריות ועוד. לאוכלוסיות אלו לא ניתן מענה במסגרת הבנייה החדשה בישראל. מרבית הדירות הקטנות בחמש השנים האחרונות נבנו בתל אביב ואחריה מדורגות בהתאמה: ירושלים, רמת גן, אשדוד, ראשון לציון , אשקלון, חיפה, רמלה, שורש ופתח תקווה. עם זאת העובדה שהדירות הקטנות נבנות בערים הגדולות אינה מהווה בשורה לאותן אוכלוסיות כי לרוב למרות שמדובר בדירות יחסית יקרות".

אשר אלון, מנכ"ל ובעלים של חברת הנדל"ן 'אשלי' מסביר כי הדרישה של הקהל ברעננה היא לשלושה חדרים ומעלה. "קהל הרוכשים ברעננה הוא לרוב של זוגות צעירים או משפרי דיור המחפשים דירות בנות 3 חדרים ומעלה", אומר אלון, "מחוץ לתל אביב כמעט ולא קיים ביקוש לדירות בנות 2 חדרים, ולכן לא משתלם כלכלית לבנות דירות כאלו. שכן, אם לוקחים בחשבון את המחיר למ"ר לצד העלויות הנוספות שיש לכל דירה כמו בניית השטחים ציבורים המקיפים אותה – חדר המדרגות, המעלית, החניה וכו', משתלם יותר כלכלית לבנות דירות גדולות, להן יש יותר ביקוש, לעומת דירות קטנות הפונות לקהל יעד מאוד מצומצם ומיוחד שכמעט ולא קיים מחוץ לעיר הגדולה".

 

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה משקיעה רבות בתכנון תמהיל דירות מגוון בעיר. בכל פרויקט מתוכננות דירות בגדלים שונים, בהתאם לאופי האוכלוסייה ולביקושים העולים מהשטח. רק בשנים האחרונות תוכננה שכונת "נאות שדה", ששני שלישים ממנה הינן דירות קטנות ומגוונות, ובהן לפחות 20% מהדירות הן בגודל של עד של 75 מ"ר.
עיריית רעננה תמשיך לקדם שכונות ופרויקטים ברחבי העיר, תוך תכנון מיטבי של דירות בגדלים שונים, לרבות יחידות דיור קטנות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר