ויצמן 121
ויצמן 121

ויצמן פינת חזון איש: בבניין אחד מרוצים, בשני כועסים

בבניין אחד אושרה תמ"א 38, מה שעלול למנוע מהבניין הצמוד פינוי-בינוי. "אנחנו 40 משפחות שגרות בדירות לא ראויות למגורים", אומר דייר בויצמן 121. דייר בחזון איש: "העירייה הייתה צריכה לבחור נכון לכלל התושבים"

פורסם בתאריך: 26.2.19 18:35

דיירי הבניין ברחוב חזון איש 11 מאוכזבים קשות וכועסים: לאחר שנלחמו במשך שנים למען תכנית פינוי בינוי, קיבלו דיירי הבניין הסמוך ברחוב ויצמן 121, אישור בתחילת השבוע שעבר לתכנית תמ"א 38 בבניין – עם תוספת של שתי קומות וחצי והרחבת הדירות הקיימות ב-25 מ"ר. לדברי דיירים ברחוב חזון איש 11, אישור התמ"א שניתן בשבוע שעבר לבניין בויצמן, מקטין בחזון איש את האפשרות העתידית של פינוי בינוי, שכן למרות שהבניינים נמצאים על חלקות נפרדות, הם שכנים, לכן לטענתם פינוי בינוי מתאפשר אך ורק אם שני הבניינים משתתפים בתכנית.

הסיפור של דיירי בנייני הרכבת בויצמן 121 וחזון איש 11 הוא לא פשוט: המאבק של דיירי ויצמן 121 נמשך כבר עשר שנים, כאשר חלקו הראשון של המאבק התנהל מול דיירי הבניין הצמוד, ברחוב חזון איש 11, שהתעקשו להיצמד לקווי תכנית המתאר הכללית על רחוב ויצמן ולבקש פינוי בינוי. החלק השני של המאבק היה מול עיריית רעננה, שהתעקשה עד כה גם היא על פינוי בינוי וסירבה לאשר תכניות בבניין שכללו תמ"א 38.

"אנחנו מתנהלים כבר עשר שנים במאבק", מספרת אחת הדיירות בויצמן 121, "היה לנו יזם לתמ"א כבר לפני עשר שנים, החתמנו את כל הדיירים אבל זה לא יצא לפועל. המשכנו לחפש יזם נוסף לתמ"א 38, וזה לא היה קל. הגענו בסוף לחברת מגדל, החתמנו שוב במשך שנתיים שוב את כל הדיירים של ויצמן 121. ואז סוף סוף לפני שנתיים הגשנו שוב בקשה לתמ"א 38. פתאום אומרים לנו בועדה – 'חכו, אנחנו רוצים לבדוק אופציה לפינוי בינוי'. טרטרו אותנו. מפינוי בינוי לתמ"א. נשברנו כבר. אז התחלנו לחפש חברה שתבצע פינוי בינוי, ואף אחד לא רצה. אמרו לנו שזה לא רווחי".

"התחננו לוועדה לתכנון ובניה", מוסיפה הדיירת, "התחננו שיתנו לנו תמ"א כמו שהבטיחו, אבל לא נתנו לנו. אנחנו גרים בבניינים בתנאים נוראיים. ילדים ישנים על הרצפה. מתביישים להביא את חברים שלהם הביתה. בגלל התנאים אצלנו, אנשים עוזבים, משכירים את הדירות שלנו לעובדים זרים כי רעננים לא רוצים לגור שם. איך אפשר להחזיק אותנו ככה? בסוף אחרי שהיו חילופי שלטון וברוידא הפך ליו"ר הועדה לתכנון ובניה, הוא אישר לנו תמ"א. עכשיו הדיירים של חזון איש עצבניים על זה שהלכנו על תמ"א, אבל מה נעשה? כל אחד דואג לתחת שלו, לא? עשר שנים אנחנו מתייבשים, אנחנו חייבים פתרון, אי אפשר להמשיך לגור במתכונת הנוכחית של הבניין". יש לציין כי בתגובה לדבריה של הדיירת, בעירייה מציינים כי מעולם לא הובטחה מתכונת של תמ"א 38 לאותו הבניין בשנים קודמות וכי המדיניות החד המשמעית שהובילה את הועדה הייתה פינוי בינוי בהתאם לתכנית המתאר.

חזון איש 11

לעומת דיירי ויצמן 121 שמאבקם הגיע לקיצו, דיירי חזון איש 11, הבניין הסמוך, זועמים. הם טוענים כי בנוסף לניגוד המוחלט של אישור התמ"א לתכנית המתאר, האישור חוסם כל אפשרות להתחדשות בניה באזור ומציב אותם בפני מבוי סתום. "הטענות של דיירי ויצמן שאף חברה לא רצתה פינוי בינוי מחוסר רווחיות לא נכונות. אני בעצמי ישבתי מול חברות שהיו מוכנות להתחיל את הפרויקט, אבל בויצמן 121 לא רצו", אמר אחד הדיירים בחזון איש, "אנחנו רצינו שיתוף פעולה לכיוון פינוי בינוי. ויצמן 121 החליטו ללכת לתמ"א. הסיבה היא שהם רוצים להגדיל את שטח הדירות ובפינוי בינוי הם פחדו שהם לא יקבלו את זה. הם משרתים את האינטרס הפרטי שלהם במקום לשרת את האינטרס הכללי שלנו. אני ציפיתי מהעירייה, גוף בלתי תלוי, לבחור נכון לכל תושבי האזור והעיר ולעשות התחדשות עירונית אמיתית ולא קוסמטיקה כמו שמתכוונים לעשות. כשהגענו לוועדה העצמה להביע התנגדות הרגשנו שכבר הוטל הפור ושאין מקום אמיתי לשנות את רוע הגזרה. עצם זה שאנחנו לא יכולים לעשות פינוי בינוי בגלל התמ"א, גורם לנזק כלכלי גדול מאוד בקרבנו. איך בויצמן 127-133, מטר מאיתנו עושים פינוי בינוי, ולנו עשו אחרת לחלוטין?". יש לציין כי בנוסף לפינוי בינוי שנעשה ברחוב, נעשה גם פרויקט תמ"א בבית השכן, ברחוב ויצמן 123.

״חבל שדיירי חזון איש בוחרים בדרך של סילוף האמת והסתרת העובדות", אומר מנגד דייר נוסף בויצמן 121, "לפני שנים דיירי חזון איש ביצעו הרחבה בקרקע העומדת לרשותם ללא התנגדות מצד דיירי וייצמן 121 שכן לא מדובר באותו מגרש, אלא על חלקה נפרדת לחלוטין. כמו כן אף קבלן לא מוכן לבצע פינוי בינוי כאשר אין היתכנות כלכלית לכך ולכן רק נותר להודות מקרב לב לעירייה ולעומד בראשה על עשיית הצדק עם 40 משפחות שגרות בדירות לא ראויות למגורים במאה עשרים ואחת״

תגובת עיריית רעננה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסף האוסף

    בחלק גדול מהמקרים פרוייקט פינוי בינוי מאפשר לעשות סדר בפריטים שבתכולת הדירה וכן להפיק רווח אלטרנטיבי שניתן להפיק מהחפצים שאין בהם עוד צורך. הדבר נכון בעיקר בדירות של אנשים מבוגרים. ככל שיש בדירה פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים, עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שמדובר על פריטי אספנות בעלי ערך כספי. אם אתם רוצים לדעת כיצד להעריך את תכולת הדירה באופן עצמאי חפשו בגוגל "פינוי דירה יוסף האוסף" וקבלו מאמר מדוייק שמסביר איך לעשות זאת.

  2. דוד

    את זה שהבניין בחזון איש הרחיבו את הדירות לפני מספר שנים לא מוזכרת מילה. כתבה מגמתית

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר