מתחם מופת
מתחם מופת

זוכרים את מתחם מופת? מרצ פועלת נגד הפיכת למתחם דירות ומסחר

סיעת האופוזיציה תפעל להפיכת ההחלטה שהתקבלה בוועדת התכנון ובניה האחרונה, שקבעה כי המתחם בו עמד פעם קולנוע "אורות" המפורסם יהפוך לקומפלקס דירות ומשרדים

פורסם בתאריך: 11.3.19 09:14

סיעת מרצ הודיעה כי תבקש להצביע בישיבת המועצה הקרובה, כנגד החלטת הוועדה לתכנון ובניה להפוך את יעוד השטח ב-"מתחם מופת" לשטח המיועד לבנייני מגורים, משרדים ומסחר.

בקשתה של הסיעה מגיעה לאחר שבישיבה האחרונה של הועדה לתכנון ובניה, שהתקיימה ב-18 לפברואר, אושר שינוי הייעוד של שטח המתחם מ"מוסדי" ל"יעוד משולב", ואישור התכנית להפקדה (לאחר תיקונים מזעריים) של הקמת מתחם בנייני מגורים ומשרדים בעלי שש קומות, חניון תת קרקעי בעל שלוש קומות ושטח מסחרי לחנויות. בנוסף לשטחים אלו, כ-500 מ"ר יוקצו למבנה ציבור (גן ילדים, בית כנסת, וכד').

מתחם מופת, הממוקם בתחילת רחוב אליעזר יפה, קיים כבר מאז שנות החמישים ברעננה, על שטח שהיה בעבר בבעלות הסתדרות העובדים. המתחם מוכר לתושבי רעננה כחלק מהנוף הנוסטלגי של רעננה המושבה, ושימש בעבר בין היתר כבית לקולנוע "אורות" ההיסטורי. באמצע שנות ה-80, שופץ קולנוע "אורות" והפך לחלק מרשת היכלי התרבות של הסתדרות העובדים, "מופת", מכאן שם המתחם. בשנות ה-2000 הקרקע נמכרה ליזמים פרטיים ולפני כשנתיים וחצי, נהרסו חלק מהמבנים בשטח, ובמקומם הוקם חניון באישור שינוי יעוד חורג. כיום רק בניין אחד עוד נשאר מהמתחם המקורי משנות ה-50, והוא משמש כבית כנסת.

מתחם מופת

מתחם מופת

"זה שטח שאמור להיות מוסדי", אומרת דבי סלוצקי מסיעת מרצ, שמובילה את ההתנגדות לשינוי ייעוד המתחם, "אני חושבת שהציבור צריך להיות מודע לשינויים שעוברים על המדינה הזו. מתחם מופת היה פעם מרכז לב העיר ועכשיו הוא הופך למטבע שעובר לסוחר. זה שהקרקע נמכר לידיים פרטיות לא אומר שאנחנו צריכים לוותר על השטח, השטח צריך להיות מיועד כשטח לצרכי הציבור. אני חושבת שהיסטורית הוא שייך לתושבי רעננה".

מתחם מופת

מתחם מופת

מה כבר העירייה יכולה לעשות? השטח הרי נמכר בעבר ושייך ליזמים פרטיים.

"לצערי העירייה לא במקום שהיא יכולה להפקיע את השטח חזרה, כי המחיר הכלכלי הוא גבוה מדי. אבל אני כן יכולה לפעול לכך שישמרו את השטח כשטח מוסדי, שלפחות יתרום לצרכים חברתיים. שישמש כבית אבות, כהוסטל. כבניין שישרת את הציבור ואת תושבי העיר".

דבי סלוצקי

"היסטורית השטח שייך לתושבי רעננה". דבי סלוצקי

אם את מתנגדת להחלטה, מדוע כשהתקבלה בישיבת הוועדה לתכנון ובניה בחודש פברואר, נמנעת ולא התנגדת?

"אני לא חברה בוועדה, אני ממלאת מקום של עדית דיאמנט, שהייתה באותו הזמן בחוץ לארץ. הופתעתי לראות שהנושא הובא לדיון ולא היה לי זמן לעשות את כל הבדיקות ולברר את כל המידע. אני לא רצה להתנגד, כשאני לא יודעת את כל העובדות. אחרי שלמדתי את הנושא, אני מבינה שההחלטה שהתקבלה בועדה היא לא ההחלטה הנכונה. אני מקווה שחברי מועצת העיר יגרמו להפיכת ההחלטה בישיבת המועצה הקרובה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר