פרויקט ME בורוכוב. קרדיט - איגל צילומים
פרויקט ME בורוכוב. קרדיט - איגל צילומים

מ-1.2 מיליון שקלים ל-3.5 מיליון: יוצא לדרך איכלוס פרויקט ההתחדשות בבורוכוב

48 משפחות שהתגוררו בבניינים וותיקים, עוברות מדירות בנות כ-70 שנה, בשטח של כ-48-50 מ"ר, לדירות חדשות עם ממ"ד בשטח של כ-100 מ"ר

פורסם בתאריך: 5.9.22 08:32

תתחדשו: יוצא לדרך האכלוס הראשון בפרויקט ME בורוכוב ברחובות בורוכוב וכנרת בימים אלה. מדובר בפרויקט הנמצא בשכונת קריית אליהו, ליד המשכן העירוני למוזיקה ותיכון מור מטרו ווסט. 48 המשפחות שהתגוררו בבניינים הוותיקים, עוברות כעת מדירות ישנות בנות כ-70 שנה, בלי חניה ומעלית, בשטח של כ-48-50 מ"ר ששוויין היה כ-1,200,000 שקלים, לדירות חדשות עם ממ"ד בשטח של כ-100 מ"ר (כלומר, תוספת שטח של כ-52 מ"ר). בנוסף קיבלו הדיירים הוותיקים גם מרפסת בת כ-12 מ"ר, חניה כפולה ומחסן פרטיים; שוויין המעודכן של הדירות הוא כ-3,500,000 שקלים.

מדובר באחד מהפרויקטים הבודדים בארץ שנבנה בהתחדשות העירונית ברובו בשיטת שונה. בניגוד לשיטה המקובלת שבה הדיירים מתפנים מדירותיהם במהלך הבנייה, בשיטה זו הדיירים לא צריכים לצאת מדירתם בתקופת הבנייה. כתוצאה מכך, עד לימים האחרונים, בעלי הדירות ישבו בדירתם הישנה וצפו בבניית דירתם החדשה, ואילו בימים הקרובים הם כבר יישבו במרפסות החדשות ויצפו בהרס דירתם הישנה.

הפרויקט המיוחד, אותו יזמו חברות אשלי-לירן בבעלות אשר אלון ורוני בריק המתמחות בפרויקטים של התחדשות עירונית, החל בפינוי בניין ישן בן 18 דירות (ברחוב בורכוב 86) ובניית 64 יחידות דיור חדשות. לאחר מכן בוצעה הריסת מבנה מסחר ובניית 19 יחידות דיור חדשות. בשלב האחרון, 30 משפחות מפנות בימים אלו את דירתם הישנה ועוברים לדירתם החדשה בבניינים החדשים שהוקמו בשלבים א' וב', ולאחר פינוי הדירות יתחילו החברות בבניית 90 יחידות דיור נוספות על הקרקע שתתפנה.

ישראל פנחסי, אחד הדיירים בפרויקט: "הדירות היו ישנות ופגעי הזמן ניכרו בהן, ועל רקע כל מה ששמענו על הבעיות שמתעוררות בדירות ישנות כבר התחלנו לחשוש. באופן טבעי, היו דיירים שהיו ספקנים, אבל חלק ניכר מהספקות הוסר כשהרגשנו שכל המעורבים בפרויקט היו זמינים עבורנו וענו על כל שאלה שעלתה. מרגע שהפרויקט צבר תאוצה והתגברנו על ההתנגדויות עלינו על דרך המלך. רגע מרגש במיוחד היה כשראינו את החלום שלנו קורם עור וגידים. אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק. אנו מקווים שיהיו עוד פרויקטים דומים באיזור שיסייעו בהתחדשות העירונית ברעננה".

 

יום טוב פינטו, דייר נוסף בפרויקט: "אחרי שהתחיל הפרויקט חיכינו בציפייה גדולה לדירה. אני שמח לומר שכל ציפיותינו התגשמו. בסופו של דבר, במקום הדירות הישנות קיבלנו דירות חדשות בסטנדרטים גבוהים. אנחנו מודים על כך".

שאולי אלון, סמנכ"ל אשלי לירן: "בסיום אכלוס הפרויקט תתחדש העיר ב-6 בניינים חדשים בני 8, 9 ו-10 קומות, המכילים 173 יחידות דיור חדשות. עם השלמת הפרויקט, הדיירים יזכו להשבחה משמעותית בערך הנכס. בנוסף, מיקומו האסטרטגי של המתחם באיזור היוקרתי והנחשק בעיר מושך אליו קהלים חזקים ואיכותיים מהעיר ומחוצה לה".

עו"ד גולן בן-צבי, שליווה את הדיירים בפרויקט: "כיף לראות את ההתרגשות של הדיירים שזכו בדירות חדשות ומשודרגות. מדובר בפרויקט מורכב וסביר שיתגלעו קשיים במהלך הדרך. למרות המכשולים שמחתי לראות שהיזמים עמדו בכל התחייבויותיהם כלפי הדיירים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר