פארק עתידים תל אביב, מבט מלמעלה, צילום רון איילון
פארק עתידים תל אביב, מבט מלמעלה, צילום רון איילון

"זו תקופה שבה מתחמי עסקים צריכים לתת מענה אולטימטיבי וגמיש ללקוחות"

מאז תחילת המלחמה התגייס פארק עתידים תל אביב לטובת הקהילה ולצד אירוח חיילים וגופים מהדרום ומהצפון. בנוסף, מאפשר הפארק גמישות מוחלטת ללקוחות הרבים ששוכרים בו משרדים. ראיון עם המנכ"ל, אייל גרין על המצב, הסיוע לקהילה, המלון ומועדון המופעים שייפתחו בפארק, על שוק המשרדים בתקופה זו ומדוע דווקא פארקי עסקים יכולים לתת מענה אחר

פורסם בתאריך: 26.2.24 11:11

המשק הישראלי עבר בחודשים האחרונים זעזוע לא קטן בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה בדרום ובצפון, אשר השפיעו באופן ישיר על חברות שונות במשק. החברות הבינו שבימים אלה, הן צריכות יותר מכל קרקע יציבה על מנת לשרוד את התקופה. מקום, שמצד אחד יאפשר להן גמישות בשימושי השטח, יתאים את עצמו לתקופה ולחוסר הבהירות ומצד שני יעניק את תחושת האחדות. "התקופה הזו, היא תקופה מאוד מאתגרת מהמון בחינות", מסביר מנכ"ל פארק עתידים תל אביב, אייל גרין. "ואנחנו בפארק, בגלל המבנה המיוחד המדמה מעין עיר קטנה ומאפשר תזוזות ושינויים בקלות, ובגלל אג'נדה מאוד ברורה של גמישות וקהילתיות, יודעים להתאים את עצמנו ללקוחות שלנו, לסייע להם בכל מה שניתן ולתת להם מענה אישי ייחודי שכמעט ולא קיים במקומות אחרים".

מה זה אומר בפועל?
"אם למשל יש לנו חברות שרוצות בימים אלה לצמצם שטחים לתקופה מסוימת לטובת עבודה היברידית, בעוד שחברות אחרות צריכות להגדיל את מרחבי העבודה שלהן, לנו יש את היכולות להתאים להן את הלוקיישן הנכון. הגמישות מבחינתן זה פרמטר חשוב מאוד שמאפשר להן להמשיך לעבוד לטווח הארוך. אנחנו מאפשרים להן להשתנות מבלי שיצטרכו לעבור או לעזוב את המקום, גם בזמנים קשים וגם בזמנים של צמיחה. אנחנו מאוד קשובים ללקוח ואצלנו השותפות והחיבור קיימים במלוא מובן המילה. אני פוגש את הלקוחות במעלית ובשבילים של הפארק, אוכל איתם ארוחת צהריים וחי איתם ביום יום. אנחנו מקיימים שולחנות עגולים, יוצרים חיבורים בין חברות ומנכ"לים ויודעים לתת להם את הערך המוסף".

מנכ"ל פארק עתידים תל אביב, אייל גרין צילום דפנה טל

מנכ"ל פארק עתידים תל אביב, אייל גרין צילום דפנה טל

מבחינת גרין, לא מדובר רק בסיסמאות ובימים אלה, בהם חצי עם מגויס והחצי השני דואג לחיילים, לחטופים ולבני המשפחות, גם פארק עתידים תל אביב התגייס. "אני בקשר עם החברות, יודע מה עובר עליהן ומבחינתי הם חלק מהמשפחה שלי", הוא מציין. "לדוגמא, יש לנו מנכ"ל של אחת החברות שגויס מהיום הראשון ללחימה, התקשרתי אליו וביקשתי לדעת במה ניתן לסייע לו. מאוד חשוב לי שאנשים ירגישו שהמקום הוא הבית שלהם, שיש זרימה ושיש להם עם מי לדבר, במיוחד בתקופה הזו שכולם חווים קושי ותסכול".

למביט מהצד, פארק עתידים תל אביב נראה כמו עיר קטנה או כפר קטן בלב העיר, עם רחובות, שטחים ירוקים, בית חולים, תיכון וגן ילדים, לצד מגדלים, בתי קפה, מרכזים מסחריים, חללי עבודה משותפים ואולמות כנסים ואירועים. הפארק, שממוקם בצפון תל אביב ברחוב דבורה הנביאה, הוקם בשנות ה-70 ונמצא בבעלות משותפת של עיריית תל אביב יפו ואוניברסיטת תל אביב. הפארק משתרע על כ-80 דונמים וניתן למצוא בו חברות מהמובילות במשק בתחום הבריאות, השירותים הפיננסיים, התחבורה, הביוטק והלייף סטייל. עוד במקום – הסיטיזון, מעבדת חדשנות לסטרטאפים המפתחים פתרונות לעיר חכמה, המשמשת כשדה הניסוי החי הראשון בישראל, שמושכת למקום חברות משמעותיות ומובילות במשק. "האקו סיסטם שהצלחנו ליצור פה והרוח של חדשנות פורצת דרך בכל תחומי העיסוק שלנו בפארק הופך אותנו לאטרקטיביים", אומר גרין ומספר בגאווה שרק לאחרונה הם אירחו את ראש עיריית בייג'ין שהגיע למעבדת החדשנות 'סיטיזון' על מנת ללמוד מקהילת הלייף סיינס והערים החכמות בפארק.

לצד החדשנות, הקדמה ועירוב השימושים, המקום מעניק ל-8,000 עובדי הפארק ולתושבים המתגוררים בסמיכות גם חווית בילוי לאורך כל שעות היום. גם הלוקיישן מעולה: מצד אחד זו תל אביב ומצד שני הפארק צמוד לצירי תחבורה ראשיים, עם חנייה בשפע, רכבת קלה שתעבור במקום ובקרוב יחלו העבודות על 'כביש הברזל', שימשיך לתוך הפארק, עם מסלול דו כיווני ושביל אופניים שיקצר באופן משמעותי את ההגעה למקום. גרין: "המיקום שלנו זה יתרון גדול גם לבעלי עסקים וגם לקהילה המתגוררת בסמיכות. צריך רק לחצות את הכביש והגעת לפארק פתוח וירוק. החזון שאני מוביל הוא להפוך אותו לסביבת עבודה טובה לחברות ולעובדים לצד יצירת סביבת בילוי אחרת, בה ניתן יהיה לראות במקום הצגה טובה, לעשות קניות או סתם להסתובב בפארק לאורך כל שעות היום".

לפרטים נוספים היכנסו כאן

בחודשים האחרונים, עובר הפארק התחדשות ובקרוב תחלנה במקום עבודות לבניית מגדל נוסף שיתנשא לגובה של 30 קומות, בתכנון אדריכל העל משה צור. הבניין יכלול משרדים, מלון בוטיק, אולם, שטחי מסחר וחניון תת קרקעי. "הקשר בין מגורים-תעסוקה-בילוי פנאי ומסחר, מוביל למציאות שממנה מרוויחים כל הצדדים", מסביר גרין. "יש לנו הרבה תכניות שכבר יוצאות לפועל ואחרות שעתידות לצאת לפועל בקרוב, ביניהן בניית הרופ טופ – מקום מעוצב לאירועים על אחד הגגות, שיאפשר הפוגה מהעבודה ואמור להיפתח בעוד מספר חודשים. כמו כן, נפתח את מועדון GRAY ATIDIM TLV להופעות חיות מבית קבוצת GRAY, שיארח את מיטב אומני ישראל. לאחרונה התחלנו להפעיל בפארק חוגי ריקודי עם ללא תשלום לעובדים ולתושבים המתגוררים בסמיכות. בנוסף, המטרה שלנו לקיים במקום הצגות ילדים ותיאטרון בובות, לצד היצע קולינרי מגוון להשלמת החוויה. יש תכניות נוספות לשנה הקרובה, מכללת אפקה תפתח במקום את קמפוס עתידים ורשת הסטוק פותחת אצלנו סניף גדול".

יריד סיוע לעסקים בפארק עתידים תל אביב, צילום יחצ

יריד סיוע לעסקים בפארק עתידים תל אביב, צילום יח"צ

כאמור, בחודשים האחרונים, מרגע פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' התגייסו בפארק עתידים תל אביב לסייע לבעלי עסקים וחברות מכלל המגזרים מהחזית הצפונית והדרומית. מידי שבוע, בימים רביעי וחמישי, מתקיים שוק עתידים שמזמין בעלי עסקים וחקלאים, למכור את מרכולתם לעובדים ולתושבים המתגוררים בסמוך. בפארק פועלים בשיתוף עם גופים מהגליל והנגב, עם לה"ב – לשכת העצמאים והעסקים, ומאפשרים לכל חברה מהצפון והדרום שפונתה, לקבל מקום אצלם ללא תשלום. בנוסף, בפארק עתידים תל אביב מזמינים מילואימניקים שמחפשים משרד, לעבוד ממנו למשך 4 חודשים ללא תשלום. עוד במסגרת הסיוע לקהילה, הם אירחו את גדוד אגוז, שביקש לקיים במקום מפגשי שיחות לחיילים, וגרין דאג להם ליום כיף בקאנטרי הצמוד ובהמשך הערב הם עשו ׳על האש׳ וצפו בהופעה. "אנחנו מארחים למפגש את גדוד גולני ואת הנשים שלהן שבעורף ליום כיף", אומר גרין ומוסיף: "הזמנו גם את מכללת ספיר ומכללת תל חי ששתיהן נמצאות בשטחי החזית, לשבת אצלנו ללא עלות. מספר פעמים בשבוע מגיעים הצוותים המקצועיים. פתחנו שערינו באופן מלא עבור כל מי שצריך".

אי אפשר שלא לשאול, האם אתה רואה בשנה הקרובה שינוי בשוק המשרדים בעקבות המלחמה?
"אין ספק שהמצב הביא את כולנו למציאות חדשה. אני מאמין שהיכולות של הפארק, הגמישות, הלוקיישן והקשר עם הקהילה והלקוחות יספק יציבות והמשרדים יחזרו לעבודה מלאה. לפארק יש גב כלכלי חזק ואנחנו יודעים לזהות ביקושים להשכרות או מכירות, מאפשרים גמישות ללקוחות שלנו שחלקם מבקשים לעבור לעבודה היברדית או צמצום השטח. אני מאמין שהעזרה והסיוע מהמדינה ביצירת תוכנית לעידוד שוק העבודה, תשפיע על מצב הנדל"ן המניב ומכיוון שאנשים אוהבים לעבוד מהמשרדים וביחד, זה יגרום להתאוששות ואף לעלייה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר