אסף צור צילום זאב שטרן
אסף צור צילום זאב שטרן

"כשאני נכנס לשער אני מתחיל להיות משוגע"

אסף צור, שנחשב לאחד משוערי העתיד של ישראל, התחיל את הקריירה בכלל כחלוץ. את עונת הבכורה בהפועל רעננה הוא סוגר עם זכייה בגביע המדינה לנוער והופעות ראשונות בליגת העל. ראיון

פורסם בתאריך: 6.6.17 11:10

את העונה הזו סיים אסף צור עם שני אתגרים משמעותיים. תוך חמישה ימים עמדו בפני שוערה בן ה־18 של הפועל רעננה שני משחקי עונה: הראשון, במסגרת מחזור הנעילה של ליגת העל, כשקבוצת הבוגרים של המועדון אירחה את הפועל תל אביב, בהתמודדות שמיקדה את מרב תשומת הלב בפלייאוף התחתון. מיד אחריה, ציפה לשוער אתגר גדול נוסף: גמר גביע המדינה עם קבוצת הנוער של המועדון מול הפועל ראשון לציון. היום כבר ניתן לקבוע שצור עמד בכבוד במשימות, שאמורות להיות רק נקודות ציון בדרך לגבהים נוספים בעתיד.
"זה לא סוד שלמשחק מול הפועל תל אביב הייתה חשיבות גדולה", מציין צור בראיון ל"ספורט צומת השרון", "לקראת המפגש הזה היו הרבה מאוד כתבות וידענו שהפוקוס של כולם יהיה עלינו. היה לנו חשוב לתת את הכל ולא משנה מי הקבוצה שניצבת מולנו. זה היה בסך הכל משחק שני שלי בבוגרים ובאיצטדיון בנתניה היה הרבה מאוד קהל, אבל ברגע שהתחיל המשחק פשוט התנתקתי מכל מה שקורה מסביב. מה שעניין אותי היה רק לעזור להפועל רעננה לנצח. המשחק אמנם נגמר בתיקו, אבל הראנו שאנחנו ספורטאים עד השנייה האחרונה. לגבי הגביע, המטרה הברורה היתה לזכות בתואר היסטורי. אני שמח שעמדנו בלחץ ועשינו את זה".
איך מתכוננים לשני משחקים כאלה, הצלחת בכלל להירדם?
"עמי גניש, מאמן השוערים, עבד איתי בצמוד והכין אותי בצורה יסודית. ידעתי שאלו שני משחקים שבהם אני צריך להיות במיטבי וממש לא חששתי. ישנתי טוב ובאתי מוכן גם מקצועית וגם בראש. בכלל, אני יכול לומר שמהרגע הראשון שהגעתי למועדון עמי קיבל אותי בצורה מדהימה, בעונה הזו למדתי ממנו המון. אני מאחל לו המון הצלחה בבית"ר ירושלים".
איך התאקלמת במועדון?
"בהפועל רעננה דאגו לקלוט אותי בצורה חלקה ומהירה. המועדון הזה הוא משפחה אחת גדולה. מרגע הראשון הרגשתי כאילו אני נמצא כאן כבר עשר שנים".
ספר על האימונים לצד אריק ינקו ורון למל.
"אריק ורון הם שוערים עם הרבה ניסיון שעזרו לי מאוד. הם תמכו, פרגנו ונתנו לי הרבה טיפים לגבי המשחק שלי ולגבי העתיד".
עם קבוצת הנוער זכית בגביע כשאת הליגה סיימת במקום השני, במדי קבוצת הבוגרים רשמת הופעות ראשונות. איך אתה מסכם את העונה הזו?
"צריך לקחת בחשבון שזו היתה העונה ראשונה שבה אני בעצם מתאמן באופן קבוע בקבוצת בוגרים וזה מאוד שונה ממה שהכרתי. הכל אחר: העוצמות, הקצב, המהירות, לקח לי קצת זמן להתרגל. גם בקבוצת הנוער מאוד נהניתי. יש פה צוות מקצועי יוצא דופן, המאמן דני בונדר והעוזר אדר רוזנברג, עשו עבודה מדהימה. הם הכינו אותנו בצורה מקסימלית לכל משחק ואין כמו לסיים עונה עם גביע. בגדול, התחושות הן טובות מאוד. אני מרגיש שבעונה הזו התבגרתי והתחשלתי, היום אני הרבה יותר בשל".
איזה התאמות היית צריך לעשות במעבר הזה שבין קבוצת נוער וקבוצת בוגרים?
"ההבדלים גדולים. במשחק בוגרים אתה חייב להיות מפוקס ודרוך לכל אורך 90 הדקות, ברגע שאתה יוצא שנייה מריכוז אתה יכול מיד לשלם את המחיר. בדקות מתות אני מקפיד לעשות תרגילי תנועה וכל הזמן נמצא עם העיניים על הכדור".
מה מתוכנן לפגרה?
"המטרה הבאה מבחינתי זו המכבייה שתיערך בחודש יולי, אני משתייך לנבחרת ישראל עד גיל 20 שתשתתף בטורניר הכדורגל".

את צעדיו הראשונים בענף עשה צור בגיל תשע. זה היה בקייטנה בפתח תקוה, במהלכה כבר הספיק לבלוט ולקבל זימון לקבוצת הילדים של הפועל המקומית. הסיפתח היה דווקא כשחקן שדה, כקשר וכחלוץ, אבל מהר מאוד התברר שבין הקורות הילד הרבה יותר אפקטיבי. צור שיחק בכל קבוצות הצעירות של המועדון מאם המושבות ובעונה שעברה גם היה שותף בכיר לזכייה של קבוצת הנוער בגביע המדינה.
בקיץ האחרון חתם צור בהפועל רעננה, כשמקביל, גם שימש כשוער הראשון בנבחרת הנוער והוא כבר מסומן כאחד משוערי העתיד של הכדורגל הישראלי.
מה גרם לך לעזוב את הפועל פתח תקווה?
"רציתי להתקדם למועדון שנמצא בליגת העל".
בדיעבד המעבר הזה הוכיח את עצמו?
"ללא ספק".
מה דעתך על המינוי של אורן קריספין למאמן קבוצת הבוגרים של הפועל פתח תקוה?
"אני מאחל לו בהצלחה, הוא איתי מאז שאני ילד קטן".
יש לך מודל לחיקוי?
"כן, כמה. מנואל נוייר, טיבו קורטואה וג'אנלואיג'י בופון".
אומרים שכדי להיות שוער צריך להיות קצת משוגע, מה השריטה שלך?
"מחוץ למגרש כולם אומרים שאני ילד טוב מדי, אבל כשאני נכנס לשער אני משתנה. אני מתחיל להיות משוגע: לצעוק על שחקנים, לקפוץ בלי חשבון לכדורים שאנשים נורמאלים לא יעזו".
יש לך ריטואל קבוע לפני משחק?
"אני מקפיד לשמוע מוזיקה באוזניות. אני שומע הכל, אייל גולן, שלמה ארצי, עידן רייכל".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד שלוש שנים?
"אני לא מסתכל קדימה מדי, אלא הולך צעד צעד. קודם כל אני רוצה להוכיח את עצמי כשוער טוב בליגת העל ומשם להתקדם".
אחרי שאריק ינקו סיכם בהפועל תל אביב,אתה חושב שאתה ראוי להיות השוער הראשון של הפועל רעננה בעונה הבאה?
"זו החלטה שהמאמן דודו אברהם צריך לקבל. אני אעבוד קשה באימונים וכשאקבל את הצ'אנס, אשתדל לקחת אותו בשתי ידיים".
מה המטרות שאתה מסמן לעצמך להמשך?
"להצליח בהפועל רעננה ואם אפשר גם להשיג תארים. אני רוצה מאוד גם להוכיח את עצמי בנבחרת ישראל עד גיל 20 ולייצג את המדינה בכבוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר