ליהיא לפיד. צילום אמיל סלמן
ליהיא לפיד. צילום אמיל סלמן

השבוע בעיר: ליהיא לפיד בפאנל שעוסק בזכויות של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים

וגם הקרנת הסרט הדוקומנטרי, "איפה לילבס ילדת הקרקס ומה קרה בהונולולו?"

פורסם בתאריך: 28.1.18 08:13

היום בשעה 09:00 יגיע ד"ר אורי לשן יחד עם הזמרת מאי ישראלי, למועדון הזהב של מכללת הגמלאים ביד לבנים. במקום מחכה לכם הרצאה בנושא "יוסי ילד שלי מוצלח", סמלים וחזון בשירי ילדים ישראליים מקום המדינה ועוד.

היום בשעה 19:30 יוקרן הסרט "איפה לילבס ילדת הקרקס ומה קרה בהונולולו?"בספריה העירונית. בימאית סרטי הדוקו, דבורית שרגל, מגיעה לבית יד לבנים יחד עם הסרט בבימויה "איפה לילבס ילדת הקרקס ומה קרה בהונולולו?". הסרט הוא הרפתקה בלשית והוא מבוסס על הספר "לילבס ילדת הקרקס" מתוך סדרת הספרים "ילדי העולם" בצילומה של חנה ריבקין –בריק. הספר "לילבס ילדת הקרקס" מספר על ליליבס, ילדת קרקס הנודדת בתוך קרון עם הוריה ואנשי הקרקס האחרים מעיר לעיר, מכפר לכפר ומארץ לארץ. לילבס עוזרת לאביה לטפל בסוסים ומקווה להיות יום אחד רוכבת סוסים מפורסמת. סדרת הספרים "ילדי העולם" שצולמה בידי ריבקין־בריק וסופרה ברובה בידי אסטריד לינדגרן ולאה גולדברג, פותחת בפני הילדים חלון אל עולמות זרים ורחוקים, אך מראה גם את המשותף לרוב הילדים בעולם.
הסרט בבימויו של שרגל הוא מסע בין שתי מאות, שלוש יבשות וארבע מדינות והוא חותם את טרילוגית הסרטים בבימויה הכוללת את "איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?" ו"אפריקה! סיאה מהקילימנג'רו". בשנת 2014 יצא לאקרנים הסרט הראשון בטרילוגיה שביימה שרגל: "איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקי סאן?" הסרט היה מועמד לפרסי אופיר בקטגוריית הסרט התיעודי הקצר לשנת 2015 והצלחתו הביאו להוצאה לאור מחודשת של שבעה מספרי סדרת "ילדי העולם". בשנת 2016 יצא לאקרנים סרט נוסף של שרגל על אותה סדרת ספרים בשם "אפריקה! סיאה מהקילימנג'רו ובאוקטובר 2017 הוקרן לראשונה החלק השלישי החותם את טרילוגיית "ילדי העולם" "איפה לילבס ילדת הקרקס ומה קרה בהנולולו?"
"איפה לילבס ילדת הקרקס ומה קרה בהונלולו" מאחד בין שני ספרים ושני סיפורים", אומרת שרגל, "את לילבס חיפשתי המון שנים, עוד מזמן העבודה על הסרט הראשון, והחלטתי שאני לא מוותרת וממשיכה הלאה. על הספר השני והכמעט לא מוכר החלטתי מאחר שבמהלך מסעותיי הייתי בכל העולם כמעט, וכעת רציתי להגיע לסוף העולם, להוואי, מקום בו לא הייתי. בילדותי, כששאלתי את הוריי למשל איפה הייתם, או: לאן נוסעים, נהגו לומר לי (ומתברר שזה היה מטבע לשון רווח!): "מה איפה, בהונולולו!", כך שהונולולו נחשבה מבחינתי לסוף העולם, ולשם שאפתי להגיע. וכך עשיתי. אם הסרט הראשון עוסק בחיפוש והשני במציאה, הרי שהשלישי עוסק בזיכרון ובפרידה והוא מכיל בתוכו רעיונית את התמימות שבשני הסרטים הקודמים פלוס הרבה מאוד דברים נוספים. אוהבת אותו מאוד".
איזה תגובות את מקבלת מאנשים שצפו בו?
"תמיד, בתום ההקרנות המרובות של "איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?", שעושה כעת את שנתו הרביעית בהקרנות פרטיות בכל רחבי הארץ, שאלו אותי הצופים: את ממשיכה לחפש עוד ילדים מהספרים? יהיה סרט המשך? בתחילת הדרך עניתי: כן, אני ממשיכה לחפש אחר ילדים נוספים וכן לא חדלתי מהתחקיר שלי על אודות אנה ריבקין-בריק, הצלמת, שנשביתי בקסמיה, אבל אני לא יודעת אם אצליח ליצור עוד סרט, זה היה כל כך קשה, השקעתי את כל משאביי, את כל חסכונותיי, את כל מאודי בסרט הראשון, אז אני ממש לא יודעת מה יהיה. אבל הדברים התגלגלו לא רע, הצלחתי תוך שנה להחזיר את ההשקעה בסרט הראשון וליצור סרט שני, "אפריקה! סיאה מהקילימנג'רו" וממש לאחר מכן החלטתי שאני רוצה שזו תהיה טרילוגיה, כי המסע שלי בעקבות הילדים מהספרים והצלמת שלהם לא נגמר. רציתי לדעת עליהם עוד ועוד"
דבורית שרגל היא עיתונאי לשעבר. היא החלה את דרכה בעיתון "חדשות" ומשם עברה למעריב. לאחר מכן כיהנה שרגל כעורכת בכירה בעיתון "נשיונל ג'אוגרפיק ובמקביל החלה לכתוב בשבועון "רייטינג". את דרכה בעיתונות סיימה בשנת 2007 ומסוף 2014 היא כתבה בלוג תקשורת עצמאי בשם "ולווט אנדרגראונד"

ביום שלישי (30.1) בשעה 09:00 תגיע ליהיא לפיד למשכן למוזיקה ואמנויות כחלק מפאנל המרצים בכנס בנושא זכויות להורים, משפחות ואנשי מקצוע בתחום אנשים עם צרכים מיוחדים. הכנס, במעמד ד"ר רותי נאור, מנהלת האגף לשירותים חברתיים, מומחית שיקום יכלול הרצאות של נציגים ממשרד השיכון, ביטוח לאומי, משרד הרווחה, עו"ד בתחום ביטוחים סיעודיים בקופ"ח,מנכ"לית עמותת אהבה (הפועלת לרווחת הנכה ילד בוגר וקשיש), אשד ידברו על מגמות וחידושים ואופן מיצוי וקידום זכויות של ילדים ומבוגרים בעלי צרכים מיוחדים. כיבוד קל וארוחת צהריים קלה ישולבו בכנס, כולל קטעים אומנותיים של המקהלה הייצוגית של כפר עידוד.

עוד בשלישי בשעה 20:30 יגיע להיכל התרבות יד לבנים המחזה "מהוללת" מבית היוצר של תיאטרון חיפה. המחזה בכיכובה של ליאורה ריבלין בתפקיד פלורנס בעלת קול סופרן צורמני ביותר, מביא את סיפורה של אישה עשירה מאוד בעלת לב ענק, שחיה בשנת 1944 בבועה וורודה, מוקפת בחברות מעריצות…עד שמגיע פסנתרן צעיר(עידן אלתרמן) החושף לפניה את העולם.

בערב שלישי מחכה לכם ליין החדש במרפ'יס: בירה ויין ללא תחתית במחיר 59 שקלים.

ביום רביעי בשעה 09:30 תגיע קרן גיבר לספריית השחר למפגש חוויתי לאימהות ולתינוקות. קרן, מנחה ומדריכת עיסוי תינוקות ומלווה התפתחותית, תעניק לכם טיפים בנושאים שונים ותלמד אתכם לתקשר עם הפעוטות בדרך של יוגה ועיסוי. מגיל שישה שבועות.

 

 

 

 

אוהבים ערק? חובבי מוזיקה עברית? תגיעו לצרכניה 2.0 שם מחכה לכם ערב בניחוח ישראלי עם ליין רביעי ישראלי הכולל פינוק מיוחד, ערק ב- 4 שקלים. מתחילים בשעה 20:00 בערב. תגיעו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר