גפרי גרינפלד, דניאל גורביץ וניב שם טוב
גפרי גרינפלד, דניאל גורביץ וניב שם טוב

במקום בטן גב בים: הכירו את בני הנוער שתורמים לקהילה בחופשת הקיץ

ג'קוב גרינפלד, עולה לכיתה י"א ומתנדב בהוסטל, דניאל גורביץ' עולה לכיתה י"ב ומתנדבת במשטרה, ניב שם טוב סיים כיתה י"ב וממשיך להתנדב במרתף. תכירו את בני נוער רעננים שמתנדבים גם במהלך חופשת הקיץ

פורסם בתאריך: 13.7.18 13:50

לבני נוער, החופש הגדול הוא בדרך כלל זמן לעשות בטן גב בחוף הים, למצוא עבודה או סתם להתבטל ולנוח בבית. אנחנו מצאנו שלושה בני נוער שמשתמשים בחופש שלהם כדי לעזור לאחרים.

"ברעננה היום מתנדבים כ-5,000 בני נוער במסגרות שונות ומגוונות", מספרת עידית רוזנטל שובל, מנהלת מדור ההתנדבות במחלקת הנוער, "בני הנוער פעילים התנדבותית לאורך כל השנה ותורמים בקהילה כדרך חיים ובמסגרת המעורבות החברתית. השנה בחרו לא מעט בני נוער דווקא לתרום ולהתנדב  מחופש הקיץ ולהיות פעילים במסגרות ההתנדבות ובקהילה רעננה מאז ומתמיד מובילה בעשייה התנדבותית משמעותית ואנו גאים בבני הנוער שלנו".

ג'קוב גרינפלד, בן 16 נולד בניו יורק ומשפחתו עלתה לרעננה כשהיה קטן. הוא עולה לכיתה יא' בתיכון אוסטרובסקי, ולפני כן למד בישיבת בני עקיבא. בכל שבוע הוא מגיע לבית קידר, הוסטל לבוגרים עם פיגור שכלי קל. "פעם בשבוע, אני הולך ומתנדב בבית קידר באימוני כדורסל עם אנשים עם מוגבלויות", הוא מספר, "אני עוזר להם, משחק איתם, מארח להם לחברה. זה תורם להם המון וגם לי".

למה בחרת דווקא להתנדב בתחום הזה?

"אני מאוד רציתי לעבוד עם אנשים עם מוגבלויות ולעזור להם, וגם אני מאוד אוהב כדורסל, אז זה משהו שחיבר בין השניים. זה התחיל במחויבות אישית, אבל יש באנשים שאני מתנדב איתם משהו שגורם לי באמת להתחבר אליהם. זאת באמת חוויה מיוחדת. אני אפילו ממשיך לשנה הבאה איתם".

אתה זוכר משהו בהתנדבות שהיה משמעותי בשבילך?

"אני לא זוכר משהו ספציפי, אבל זה מאוד מרגש שאתה מרגיש שיצרת קשר עם אנשים שלא דיברו איתך אפילו בהתחלה, ועכשיו אני יכול לגשת אליהם כמו חברים ולדבר איתם חופשי, אז זה מאוד משמעותי ותהליך מדהים בעיניי".

אתה לא מעדיף להיום בים או עם חברים מאשר להתנדב?

"בהתחלה כשחשבתי על ההתנדבות כמשהו שהייתי חייב לעשות, כן העדפתי ללכת לים או להיות עם חברים אבל מאוחר יותר, אחרי שכבר התחלתי להנות וליצור קשר אם האנשים שם אז כבר רציתי להיות שם אפילו יותר מלהיות עם חברים".

מה החברים אומרים על ההתנדבות שלך?

"לא כל-כך דיברתי על זה עם חברים, אם דיברתי על זה הם כן התעניינו אבל זה לא נושא שעלה הרבה".

ג'קוב גרינפלד

דניאל גורביץ', בת 17.5, עולה לכיתה יב' בתיכן אוסטרובסקי ומזה כשנה היא מתנדבת במשטרה וממשיכה לעשות זאת גם בחופשת הקיץ. "אני מדריכה אז אני מעבירה כל מיני פעילויות לחניכים", היא מספרת, "הפעילות האחרונה שלנו הייתה הקשבה לאחר. הלכנו לבית אבות כדי להראות להם שאנחנו לא שוכחים אותם, ישבנו איתם ועשינו להם פעילויות. באופן כללי אנחנו משמחים את כל אלה שלא מקבלים הרבה ולפעמים אפילו שוכחים אותם. עכשיו אני גם מתחילה במשטר האזרחי, אז אנחנו מאבטחים כל מיני הופעות ועוזרים לשוטרים".

כמה פעמים יוצא לך להתנדב בשבוע?

"בערך שלוש פעמים בשבוע, תלוי בעומס ותלוי כמה צריכים אותי".

מה בעצם גרם לך להחליט להמשיך להתנדב בחופש?

"אני מאוד רוצה להמשיך בהתנדבות. הסיבה היא שכשאומרים לילדים את המילה 'משטרה' הם אומרים כחולים, שוטרים, משביתי שמחות. אני רוצה להראות שהמשטרה באה לטובה ולא לרעה. אני רוצה לעזור להרוס את המיתוסים שבני הנוער חושבים על השוטרים".

איזה מקרה את זוכרת שהשפיע עלייך הכי הרבה בהתנדבות שלך?

"בל"ג בעומר התנדבנו עם אוטיסטים. הייתה מישהי נכה על כסא גלגלים והיא הייתה ממש עצובה באותו היום. רקדתי איתה והקדשתי לה תשומת לב והיא ממש שמחה וראיתי איך דברים קטנים שאני עושה יכולה לגרום אושר לאנשים".

את לא מרגישה צורך לבלות עם חברים או לנצל את השעות לפנאי שלך במקום להתנדב?

"אני חושבת שמה שאנחנו עושים בהתנדבות, הוא יותר חשוב מבילוי ״סתמי״ בים, וגם יש לי עוד הרבה ימים שאני יכולה לבלות עם חברים, וכמה ימים של התנדבות בקהילה לא יהרסו כלום".

דניאל גורביץ

 

נ

 

ניב שם טוב, בן ,17.5 סיים לא מזמן את לימודיו בתיכון אביב בהצטיינות יתרה לימודית וחברתית ומתנדב במרתף לצעירים ברעננה כבר שנה שלישית ברציפות. "המרתף הוא מקום שהנוער יהיה בו במקום ברחוב. חבר'ה יכולים להגיע ללמוד, לעשות שיעורי בית, לדבר אחד עם השני ואיתנו, ויש תמיד מי שמקשיב להם. בחופשים ובסופ"שים יש שם הופעות, פעילויות, טורניר סנוקר. מגיעים אמנים כמו גיא ויהל ונתן גושן לדבר עם הנוער ולהופיע. לא מזמן היה הרצאה של לאון שנידרובסקי על הגאווה. זה מקום שבאים לדבר עם הנוער בעיניים".

כמה פעמים יוצא לך בשבוע להגיע להתנדב במרתף?

"אני מגיע מתי שהמנהל צריך אותי, עד עכשיו היה כמעט כל יום. לארגן טורנירים, אירועים, הופעות. התחלתי כמתנדב מן המניין, ומשם התקדמת עד שהפכתי להיות העוזר של מנהל המרתף והייתי אחראי על הפקת האירועים במקום ועל כלל המתנדבים".

איזה רגע היה המשמעותי ביותר בהתנדבות שלך?

"כשקיבלתי את תעודת המצטיין מהעירייה בכיתה יא', במעמד ראש העירייה, עם צוות העירייה ועם מנהלת התיכון שלי. זה טקס שהוא כל שנה מתרחש למתנדבים ברעננה וזה מאוד ריגש אותי והחמיא לי שבחרו אותי באותה השנה".

אתה לא מעדיף לצאת עם חברים ו'לנצל את החופש' במקום להתנדב?

"הסיפוק מההתנדבות הוא גדול והוא חלק גדול מהחיים שלי וסיבה נוספת ומשמעותית להתנדבותי במקום היא האנשים הנמצאים בו. הם חברים שלי ושם אני רוצה להיות,עם החבר'ה. שם זה מקום המפגש שלנו ואפשר להגיד ששעות ההתנדבות שלי שם הם גם כמו שעות "הפנאי" שלי".

ניב שם טוב

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר