מנחם קורצקי. צילום: זאב שטרן
מנחם קורצקי. צילום: זאב שטרן

מנחם קורצקי פותח עונה: "רעננה היא המקום הכי נכון לי, רוצה להישאר כאן עוד הרבה זמן"

לראשונה מזה חמש שנים, פותח המאמן את העונה עם הקבוצה איתה סיים את העונה הקודמת ורק לא רוצה להיגרר למאבקי התחתית. "הלוואי על כולם חיבור טוב ושיתוף פעולה פורה כמו שיש ביני לאשר אלון", אומר המאמן בראיון פתיחת העונה

פורסם בתאריך: 22.8.18 13:35

הפעם האחרונה בה פתח מנחם קורצקי עונה וגם סיים אותה באותה קבוצה הייתה לפני חמש שנים. הקבוצה, ניחשתם נכון, הייתה הפועל רעננה. לאחר שחגג עמה עליית ליגה בתום פיניש בלתי נשכח בפלייאוף, הבטיחה רעננה תחת קורצקי את הישארותה בליגה שני מחזורים לסיום.

את עונת 2018/19 תפתח רעננה ביום ראשון (19:00, דוחא) מול בני סכנין, כשקורצקי שוב בחממה המשפחתית בה הוא מצליח בקביעות. אחרי לא מעט שנים קשות בבית"ר ירושלים, הפועל פתח תקוה, מכבי נתניה והפועל תל אביב – רובן ככולן הסתיימו בירידת ליגה או בפיטורים – שב אשתקד לחייך כשהוביל את רעננה להבטחת ההישארות בשלב מוקדם ומרחק פנדל בודד מגמר גביע המדינה. "רעננה היא המקום הכי נכון לי. אני רוצה לייצר המשכיות ומקווה להישאר כאן עוד הרבה מאוד זמן", מכריז קורצקי בראיון פתיחת עונה ל"ספורט צומת השרון". בשנים האחרונות הובא כאמור על תקן מושיע באמצע העונה כדי לנסות ולאחות את השברים. הקיץ סוף סוף נזכר איך זה לבנות קבוצה. "כיף גדול לפתוח עונה ואתגר גדול לא פחות לבנות סגל, לחבר שחקנים ולאזן בין חלקי הקבוצה. זה משהו שכל מאמן שואף אליו", הוא אומר.

קיץ לא פשוט עבר על רעננה שאיבדה באנקר בהגנה דוגמת מוחמד עלי קמארה, שנמכר ליאנג בויז השוויצרית, כמו גם שני שחקנים משמעותיים בשפיץ – שמעון אבוחצירה שעבר לקריית שמונה ורועי זיקרי, שחתם כבר בעונה שעברה בהפועל תל אביב. "איבדנו שחקנים שהשפיעו מאוד על הקבוצה ומעבר לפן המקצועי אבוחצירה ועלי קמארה היו גם מנהיגים בחדר ההלבשה", אומר קורצקי. "ברור שזה לא פשוט אבל הגיעו במקומם שחקנים טובים שאנחנו מאמינים בהם וייכנסו למשבצות האלה ואני בטוח שנוכל למצוא את הפתרונות".

עזיבה משמעותית. מוחמד עלי קמארה. צילום באדיבות הפועל רעננה

במהלך הפגרה עברה רעננה מיני זעזוע כשקורצקי התפטר ושב לתפקידו כעבור 24 שעות. ההערכות גרסו כי אינו מרוצה מסוגיית החיזוק. "זה בכלל לא הגיע מהמקום הזה וגם לא בדיוק הייתה התפטרות", מבקש המאמן להבהיר שהעניין מאחוריו. "הייתה אי הבנה שנפתרה וכולנו עסוקים כעת בלבנות קבוצה טובה שתצליח. הלוואי על כולם חיבור טוב ושיתוף פעולה פורה כמו שיש ביני לאשר אלון".

החלטה חשובה נוספת שקיבל קורצקי נוגעת לאפודת השוער הראשון. בעוד לא מעט מאמנים בוחרים כמעט אוטומטית לאייש אותה בשחקן זר, שוער העבר של רמת השרון עשה מהלך אמיץ כשהעניק את הקרדיט לאסף צור הצעיר – שוער ראשון כחול-לבן שיקבל לראשונה הזדמנות להוביל קבוצה בליגת העל. "נתנו לאסף את המושכות כבר בסוף העונה שעברה במטרה להעניק לו ביטחון ואני בטוח שהוא יהיה מהשוערים המובילים בארץ", אומר קורצקי. "יכול להיות שנשלם שכר לימוד ואין שוער שלא טועה וסופג, אבל אנחנו מאוד מאמינים בו וניתן לו את כל הכלים להצליח. אני מדבר איתו וגם סומך על מאמן השוערים גיא סולומון שצמוד אליו. לא רק אני, אלא כל המערכת הסכימה שהוא מתאים ובשל להפוך לשוער ראשון לגיטימי. כיף לראות את ההתקדמות שלו וכולנו מאחוריו".

אסף צור. צילום באדיבות הפועל רעננה

מחנה האימון בפולין לא עבר חלק, כשרעננה נאלצה להסתדר ללא שני שחקני ההתקפה שלה – אריאל תיירי נגוקאם שאושפז בבית חולים מחשש למלריה ויואב תומר הצעיר שסבל מפציעה במפשעה ולא התאמן. "מדובר בשני שחקנים שאנחנו בונים עליהם ולצערי לא עשו הכנה אידיאלית", מודה קורצקי. "עם זאת, קיבלתי החלטה להמתין להם ולתת להם צ’אנס אמיתי להוכיח את עצמם. תומר נראה הרבה יותר טוב (כבש שער ניצחון מול קריית שמונה בגביע הטוטו, א"ב) ובאשר לנגוקאם, שאמור להיכנס לנעליים הגדולות של אבוחצירה, עדיין קשה אבל נראה שלאט לאט הוא חוזר לעצמו. אני מאמין שהם עוד יעזרו לנו מאוד". יש לציין שמלאכת בניית הסגל ברעננה טרם הסתיימה ובצוות המקצועי מנסים לאתר חלוץ ישראלי נוסף שיכול לשחק גם כשחקן כנף ויוסיף לרוטציה.

מאמנים ללא מעמד

התזוזות התכופות בקריירת האימון של קורצקי מלמדות על מעמד המאמן הרעוע בישראל. לא פעם התבטא בנושא והוא מסרב להרים ידיים עד אשר ישתנה המצב בו קבוצות מחליפות מאמנים כמו זוגות גרביים. "אין ויכוח שמעמד המאמן בשפל", הוא מאשר. "כל אחד צריך להסתכל על עצמו, לעזור לכלל המאמנים ולנסות לגרום לדברים להשתנות. בסופו של דבר אנחנו המאמנים אלה שנפגעים ואם לא נבין את זה נהיה בבעיה. יש הרבה מה לעשות, אבל בראש ובראשונה אני חושב שאם מאמן שפוטר לא יוכל לעבוד במשך שנה באותה הליגה בה עבד זה יגרום לבעלים לחשוב פעמיים אם לפטר מאמנים". לאחר תקופה ארוכה ללא מאמן לאומי, התייחס מאמן רעננה גם למינויו של אנדי הרצוג האוסטרי ואמר: "אני מעדיף שיהיה מאמן ישראלי והיו לא מעט מועמדים ראויים, אבל מרגע שמונה כולם צריכים לעמוד מאחוריו ולרצות בהצלחת הנבחרת".

גם השנה הפרשנים ימשיכו כנראה לכנות את הפועל רעננה יורדת ודאית. זה עדיין משפיע על השחקנים והצוות?
"לא. אני יכול להבין מאיפה זה בא כי רעננה נתפשת כמועדון קטן בלי קהל ומגרש ביתי, אבל מי שעובד כאן ביום יום יודע שיש כאן קבוצה חזקה שתעשה חיים קשים לכל הקבוצות בליגה, תשאף למעלה ותמשיך להתקדם. בכל שנה אנחנו צריכים לבוא ולהוכיח את עצמנו מחדש ואין לנו בעיה עם זה".

הזכרת את הקהל. למרות היציבות היחסית בשנים האחרונות, הוא עדיין לא מגיע. ההחלטה לעבור לרמת גן כנראה תחסוך כסף, אבל יתכן שהאווירה תהיה שקטה אפילו יותר.
"כן, הייתה סיטואציה בה גם הפועל חדרה נתקעה בלי מגרש ביתי והבנתי שאשר הרים את הכפפה, עזר לחדרה וגם חסך בעלויות. ברור שאצטדיון רמת גן הוא לא מגרש אידיאלי לאווירה של כדורגל וכל מה שמסביב, אבל נבוא אליו כמו לכל מקום אחר כדי להציג את הכדורגל שלנו. בטח שהיינו רוצים יותר קהל, אבל כרגע זה מה שיש ומנסים למצוא פתרונות יצירתיים כדי שיגיעו יותר. צריך להבין שלא קל לשחק כל העונה בחוץ, גם עבור הקהל וגם עבור השחקנים. מעבר לזה המטרה היא קודם כל לברוח מהאזור המסוכן ולא להיגרר למאבקי תחתית. כל השאר זה בונוס".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר