חיים ברוידא, ניר קריסטל. צילומים יח"צ, איציק קנטי
חיים ברוידא, ניר קריסטל. צילומים יח"צ, איציק קנטי

קריסטל הודיע שיתמוך בברוידא. קיבל הבטחה לתפקיד סגן ראש העירייה בשכר

24 שעות אחרי שאמר שהוא מתלבט, קיבל ניר קריסטל את ההחלטה. אם ברוידא ינצח בסיבוב השני, ישמש קריסטל כסגן בשכר וכממלא מקום ראש העירייה. מעוניין להיות אחראי על תחומי חזות העיר, הביטחון, הנוער והתחבורה

פורסם בתאריך: 2.11.18 17:11

ניר קריסטל הודיע כי הוא תומך בחיים ברוידא בסיבוב השני בבחירות לראשות עיריית רעננה. ברוידא יתמודד כידוע מול איתן גינזבורג. קריסטל הודיע על כך 24 שעות אחרי שאמר לצומת השרון כי הוא מתלבט וידון עם שני המועמדים. לקריסטל הובטח תפקיד של סגן ראש העירייה בשכר.

קריסטל הודיע על כך בפוסט בפייסבוק, בו כתב:

"חברים יקרים,
הציבור אמר את דברו. אני שמח על ההישג האדיר לו זכיתי יחד עם סיעת "רעננים בראשותי". קרוב ל – 18% מקולות הבוחרים תמכו במועמדות שלי לראשות העיר וזכינו לשני מנדטים במועצה. כל זאת אחרי קדנציה אחת בלבד של 5 שנים במועצת העיר, ואני מודה לכם על האמון.
נכון, רציתי יותר, אני שואף גבוה, אך מקבל באהבה את רצון הציבור והחלטתו.
כעת, נותרת השאלה מה הלאה, איך אוכל לקדם בצורה הטובה ביותר, יחד עם חבריי לרשימת "רעננים", את האג'נדה ואת תכנית העבודה אשר הצענו לציבור במהלך קמפיין הבחירות. שאלה זו, ורק זו היא המפתח בכל ההחלטות שלי הלאה.
מודה שנכנסו עוד דילמה. עשרות אנשים פנו אליי ביומיים האחרונים מאלה שהצביעו לי וביקשו שאעשה יותר מעשייה בהתנדבות כחבר מועצה. זו דילמה קשה ביותר. מצד אחד מדגדג לי מאד ומפתה לחזור לעולם העסקי ממנו אני בא, עולם שטומן בחובו גם פרנסה טובה יותר, ומצד שני הרי לו הייתי זוכה בראשות העיר, לכך שאפתי, בכך הייתי מתמקד … האמון של הציבור בהיקף כה גדול, מחייב אותי ואני רוצה לא לאכזב אתכם. לכן, החלטתי להיכנס לעשייה הציבורית כסגן ראש העיר וממלא מקומו, לו ייבחר … מודה ששני המועמדים, גם ברוידא וגם איתן הציעו לי את התפקיד (ברוידא הציע גם את תפקיד ממלא המקום) ומופעל עליי לחץ רב מאד משלשום … החלטתי בעצה אחת עם חבריי לרשימת "רעננים" לתמוך במועמדותו של חיים ברוידא לראשות העיר. נעשה כל שביכולתנו לחיים לזכות ויחד להביא את השינוי שתושבי רעננה מייחלים לו … במידה ויזכה, אשמח לשרת את תושבי העיר כסגן ראש העיר, כממונה על תחום חזות העיר, הביטחון, הנוער והתחבורה".

מבין ששת המתמודדים על תפקיד ראש העירייה בבחירות האחרונות, הגיע קריסטל למקום השלישי עם 17.97% מהקולות. קריסטל, שמכהן כחבר מועצה מ-2013 לצד חיים ברוידא ברשימת, 'רעננה הבית שלי', היה רחוק משני המועמדים שעלו לסיבוב השני, חיים ברוידא ואיתן גינזבורג. רשימתו למועצת העיר, 'רעננים', זכתה בשני מנדטים בבחירות למועצה.

"מבחינתי האישית זה אכן הישג מאוד גדול", אמר קריסטל לצומת השרון אתמול, יום חמישי, אחר הצהרים. "אני מכהן בסך הכול קדנציה אחת, ובתום קדנציה אחת הגעתי למקום השלישי עם כמעט חמישית מהעיר שתומכת בי, ושני מנדטים במועצה וזה בהחלט הישג. בוודאי שקיוויתי ליותר, אבל ההישג באמת מצוין, וכמובן שאני בוחן כרגע איך אני יכול להוציא לפועל את מירב התכניות שאותן הצגתי לציבור לקראת הבחירות".

היית עושה משהו אחרת בקמפיין?

"חס וחלילה. עשיתי קמפיין שעוד ידברו עליו ברמה הארצית, אחד הקמפיינים היפים ביותר שהיו כאן בארץ בבחירות האחרונות. הן בנושא של יושר, אדם שבא לציבור מתוך שליחות אמיתית, עזב את כל מה שהיה לו בחיים ואמר אני מקדיש את עצמי לתפקיד. בסופו של דבר הוצאתי 600 אלף שקל מהכיס, הקמפיין בסופו של דבר עלה 720 אלף שקל, לא לקחתי הלוואה מאיש. חלק אף הגיע מקמפיין למימון המונים. והכל כדי להיות נאמן אך ורק לאינטרס הציבורי של תושבי רעננה. במקביל הקפדתי על קוצו של יוד שלא תהיה מילה רעה אחת על המתחרים, שכל הקמפיין יעסוק בי, ברשימה שלי, בתכניות שלנו לעתידה של רעננה, רק מתוך מקום טוב של עשייה למען הציבור, ולא משום דבר אחר. אני מקבל על כך משובים חיוביים מתושבים עד עכשיו. קיבלתי אפילו זר פרחים לפני שעה. קולגות מהארץ כותבים לי מחמאות על הקמפיין שלנו".

אתה חושב שהשמועות על ההצטרפות שלך לברוידא פגעו בך במהלך מסע הבחירות?

"אני בטוח שהייתה פגיעה מסוימת. אנשים שאלו אם להצביע לי זה לא קול מבוזבז. מה שהוכח כלא נכון, כי אמרתי מהדקה הראשונה שלא אחבור ורצתי לבד כל המירוץ. עשיתי בדיוק את מה שאמרתי ולא זזתי מילימטר בהקשר של לרוץ עד הסוף. הבעיה היותר גדולה שלי, שהיו מספיק מתחרים כאן שלא בחלו בטקסטים שמקומם לא מתאים לרעננה, בהכפשות ובשקרים על שקרים. אני אפילו לא רוצה לחזור על הדברים האלה. מי שיושב על מנדט שלם שהוא שלי, זה דווקא ודמני. הוא יושב על קהל שלי. אלמלא הוא לא היה במירוץ זה קהל שברובו היה שלי".

אתמול נשאל קריסטל במי יתמוך ואמר: "עוד לא החלטתי כרגע. אני כרגע בוחן את הכל, ואני מנהל שיחות עם שניהם במטרה אחת ויחידה. כדי לעשות את המקסימום שאני יכול לממש את השליחות שהצהרתי עליה וזה להוציא לפועל את המיטב מהתכניות שהצגתי לציבור".

אתה וברוידא ישבתם ביחד באותה הרשימה במשך חמש שנים. זה לא פקטור בהחלטה?

"הדבר היחידי שמשפיע עליי, זה המצע שאיתו באתי לציבור מול המצע של המועמדים האחרים. כל היתר לא מעניין אותי".

מה עם גינזבורג? הוא תומך בנת"צ באחוזה ואתה מתנגד נחרצות.

"יש לי נושאים בהתנגשות עם חיים, יש לי נושאים בהתנגשות עם איתן, זה ברור. מה שיכריע בסוף זו האג'נדה המשותפת שלי ושל המועמד שאתמוך בו. אנחנו צריכים לשבת, ואני אשב עם שניהם ואדון איתם ואלבן את הסוגיות העקרוניות, רק אחרי שנדע ונלבן את כל המחלוקות אקבל החלטה. כרגע אני נאמן לחלוטין לעמדות שהצגתי. אני צריך לעבור נושא נושא, עם שני המועמדים, ולראות. ואני עדיין חושב שתכנית מהיר לעיר, או בשמה הפופולרי הנת"צ, לא נכון שתעבור בתוך אחוזה. אני את הקו הזה מתכוון להשאיר ב-531, כמובן שזה יצריך משא ומתן לא פשוט עם משרד התחבורה. נפגשתי איתם פעם אחת, הצגתי להם את החלופה,ואני מתכוון להמשיך לקדם את זה".

הבחירות הבאות לראשות העיר הן ב-2023, אתה תרוץ שוב?

"בהחלט ייתכן. יש לנו עוד חמש שנים לעבוד, ומה שמעניין אותי זה להתחיל לעבוד ומהר. יש לנו הרבה דברים טובים לעשות למען העיר".

לקריאת התגובות של איתן גינזבורג וחיים ברוידא כנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מה קרה לסחף?

    פתאום זה הישג להיות מקום שלישי?
    ניהלת קמפיין מכוער. לא נשכח את זה גם בעוד חמש שנים.

  2. יונתן

    אכזבת אותי קשות מר ניר קריסטל. אתה למעשה מקים קואליציה עם אדם שמרן שמקובע על רעננה הישנה הקטנה והמשעממת.אתה מקים קואליציה עם אדם שהוא למעשה "נחום חופרי מס' 2" שאולי ינקה את הרחובות מעבריינים וקבצנים אבל לא יפתח את העיר וישאיר אותה ריקה וחלולה מתוכן אתה מוזמן לשאול את זאב בילסקי והוא יספר לך רבות על האיש שאתה תומך בו בסיבוב השני ולאו דווקא לטובה.עם ברוידא רעננה לא תחזור לצמרת היא תחזור לימים של נחום חופרי.איך אתה יכול לתמוך באדם שרוצה להחזיר את איזור התעשייה של רעננה 30 שנה אחורה?.

  3. עקיבא

    חשוב לטפח ולשפץ את רחוב אחוזה,הרחוב הזה תמיד היה חלון הראווה של העיר. בשנים האחרונות הוא הוזנח מאוד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר