ברוידא וגינזבורג מצביעים
ברוידא וגינזבורג מצביעים

ברוידא: "התוצאות משקפות תמיכה רחבה בי". גינזבורג: "אנחנו בדרך הנכונה"

שני המועמדים לראשות העיר שיתמודדו על התפקיד ראש בראש ב-13 בנובמבר הגיבו לראשונה על התוצאות. ברוידא קיבל 33.59 אחוז מהקולות, גינזבורג 27.73 אחוז. הפתעות בבחירות למועצת העיר

פורסם בתאריך: 31.10.18 12:39

תוצאות הבחירות כבר כאן – על פי הרוב המוחלט של ההצבעות שנספרו מ-22:00 אמש ועד שעות הבוקר היום, יום רביעי, במירוץ לראשות העיר רעננה זכה חיים ברוידא ב-33.59% מהקולות ואיתן גינזבורג ב-27.73%. בשל העובדה שאף אחד מהמועמדים לתפקיד לא זכה בלמעלה מ-40% תמיכה, יתקיים סיבוב שני ב-13 בנובמבר, בו יתחרו ברוידא וגינזבורג ביניהם על כיסא ראש העיר לחמש השנים הבאות.

למרות העובדה שברוידא ניצח את גינזבורג בסיבוב הראשון לראשות העיר, רשימת 'לב' של גינזבורג למועצת העיר זכתה בכ-700 קולות יותר מרשימתו של ברוידא, 'חיים ברעננה'. טרם ספירת קולות החיילים והמעטפות החיצוניות של הקלפיות הנגישות, לשתי הרשימות שלושה מושבים עתידיים במועצה, אך גינזבורג קרוב יותר לאפשרות לזכות במושב רביעי. לראשונה מאז התוצאות, שני המועמדים הגיבו על עלייתם לסיבוב השני במירוץ לראשות העיר.

"רעננה אמרה כן לשינוי", אמר ברוידא לצומת השרון, "בבחירות הללו קולם ורצונם של תושבי רעננה נשמע באופן חד וברור: רוב מוחץ של תושבי העיר אינם רוצים עוד בהנהגה הישנה בראשות איתן גינזבורג, הם רואים בי מועמד יחיד שיכול להוביל את מחנה השינוי. הציבור בחר בהנהגה נחושה וקשובה, ומחוברת לתושבים. למעלה מ-60% מתושבי העיר הביעו אי אמון בהנהגה הישנה שבשנים האחרונות הביאה את רעננה לאבד מאיכותה ומיוקרתה. הם דרשו, פשוטו כמשמעו, לקחת מההנהגה הישנה את המנדט לניהול העיר. תוצאות הבחירות משקפות תמיכה רחבה בי, מרחק קצר מניצחון בסיבוב הראשון, של כלל המגזרים והקהילות בעיר. התוצאות ממחישות רצון עז לשינוי ולרעננה אחרת. רעננה טובה הרבה יותר. רעננה מצוינת כפי שהתחייבתי לאורך כל מערכת הבחירות ובהתאם לכך גיבשתי תכנית עבודה מקיפה ומקצועית. אני מודה מקרב לב לאלפים רבים מתושבי רעננה שראו בי כמי שעומד בראש מחנה השינוי ותמכו בי. אני משוכנע כי כל מחנה השינוי יתאחד סביבי בסיבוב הבחירות השני ויחד, כולנו, נצא לדרך חדשה שתעלה את רעננה על הדרך לה היא ראויה".

גינזבורג אמר הבוקר: "אתמול עשינו את דבר מדהים. שטפנו את העיר עם מתנדבים והוכחנו שאנחנו בדרך הנכונה. אני רוצה קודם כל להגיד תודה למשפחה שלי ולמאות הפעילים והמתנדבים. הובלנו מערכה נקייה ומרשימה ואני גאה מאוד בתוצאה. רעננה רוצה דור חדש של מנהיגות והתחדשות, ואנחנו ניקח את מושכות ההנהגה בסיבוב השני. עכשיו השעה למעט מנוחה, לחבק את הילדים ולהתכונן ל-13 לנובמבר״.

כאמור, לפנות בוקר הסתיימה במטה הבחירות המרכזי ברעננה ספירתם של למעלה מ-36,000 קולות, הרוב המוחלט של הקולות שהתקבלו מ-104 קלפיות ברחבי העיר. התוצאה כאמור היא שיתקיים סיבוב שני בבחירות לראשות העיר בין חים ברוידא לאיתן גינזבורג.
להלן התוצאות המלאות בבחירות לראשות העיר:
מתוך 36,184 קולות שנספרו, המועמד לראשות העיר חיים ברוידא קיבל את המספר הגבוה ביותר עם 33.59  אחוז מהקולות. במקום השני, נמצא איתן גינזבורג עם 27.73% מהקולות. אחריו נמצאים ניר קריסטל 17.63%, יקי ודמני עם 13.04%, רונית וינטראוב רונית עם 6.39% ורחלי בן ארי סקעת עם 1.62% במקום האחרון.

המועמד לראשות העיר חיים ברוידא מצביע בקלפי בית הספר מג"ד

המועמד לראשות העיר חיים ברוידא מצביע בקלפי בית הספר מג"ד

המועמד לראשות העיר איתן גינזבורג מצביע עם משפחתו, בלי קרדיט.

המועמד לראשות העיר איתן גינזבורג מצביע עם משפחתו

בבחירות למועצת העיר, משחקי הכוחות השתנו לחלוטין: על פי 36,290 קולות שנספרו, כשמספר הקולות הנדרש למושב עומד על 1,433, מרצ נחלשה אך עדיין עומדת במקום הראשון עם ארבעה מושבים במועצה. אחריה נמצאים רשימותיהם של המועמדים לראשות העיר חיים ברוידא ואיתן גינזבורג, 'חיים ברעננה' ו-'לב', עם כ-3 מנדטים, כאשר רשימתו של גינזבורג יכולה עדיין לקבל את המנדט הרביעי. גם 'הרשימה הדתית המאוחדת', בהובלתם של אריה פרידמן ואלי אלוש זכתה ל-3 מנדטים. 'רעננים' ו'רעננה מכל הלב', רשימותיהם של המועמדים לראשות העיר ניר קריסטל ויקי ודמני זכו כל אחת ל-2 מנדטים. 'הליכוד רעננה' בראשות אילן כהן ו'באמונה' בראשות חיים גולדמן, זכו כל אחת למנדט אחת. 'התנועה החברתית' בראשותה המועמדת לראשות העיר רחלי בן ארי סקעת, 'יש עתיד רעננה', רשימת העולים 'עלינו' ו'אמנון נגר למועצה' לא עברו את אחוז החסימה וככל הנראה לא ישבו במועצה.

אחוז ההצבעה בבחירות אלה היה גדול ב-3% מהבחירות הקודמות ב-2013, שעמד אז על כ-50% ואמש חצה את רף ה-53% מבעלי זכות ההצבעה בעיר.

חשוב לזכור כי למרות שהקולות שנספרו הם הרוב המוחלט של ההצבעות, התוצאות עדיין נחשבות לחלקיות. היום תתכנס ועדת הבחירות המרכזית בשנית כדי לספור את המעטפות החיצוניות של הצבעת הקלפיות הנגישות המיוחדות, חיילי צה"ל והאסירים. בתום ספירה זו יפרסם מנהל הבחירות את התוצאות הסופיות, אשר יכנסו לתוקפן בתום שלושה שבועות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שליש מתושבי העיר רוצים את חיים ברוידא . שליש מהתושבים לא טועים . כולנו זוכרים לחיים את המאבק העיקש וכמעט חסר הסיכוי בעיריה כשניסו שלא בצד

  2. אבי לונשטיין

    כולנו זוכרים לחיים ברוידא את המאבק העיקש בעיריה כשנסתה להשית עלינו מיסים תעול מופרזים . חיים ברוידא ויאמר גם לזכותו של ניר קריסטל שעשו הפגנות מול בית העיריה ועתרו לבית המשפט ובכך זכינו כולנו כל בית עסק וכל משפחה העיר לקיצוץ משמעותי "בקנס הזה" שניסו לקנוס אותנו . ביהמ"ש נתן הוראה לקצץ משמעותית את גובה מיסי התיעול . הכל היה בזכות חיים ברוידא וניר שפעלו מספסלי האופוזיציה , מאבק חסר פשרות כנגד כל הסיכויים . אנו מוקירים לחיים את זה הגדול .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר