ניר קריסטל, צילום מיכל סלע
ניר קריסטל, צילום מיכל סלע

ניר קריסטל בראיון לקראת הבחירות: "אם יש מועמד שיכול וצריך להחליף את ברוידא, וסליחה שזה נשמע לא צנוע, זה אני"

לקראת הבחירות הקרובות שאלנו את חבר המועצה, ניר קריסטל, אשר מתמודד על ראשות העירייה, שאלות חשובות על רעננה, על קמפיין הבחירות, על התחרות בינו ובין ברוידא ועוד. כל התשובות בכתבה

פורסם בתאריך: 19.2.24 18:29

ביום שלישי הבא, ה-27.2, יבחרו תושבי רעננה את ראש העירייה הבא, כאשר אחד המועמדים הבולטים הוא חבר המועצה ניר קריסטל, ראש רשימת רעננים. רגע לפני היישורת האחרונה, שאלנו  את קריסטל את כל השאלות החשובות. על רעננה, על הקמפיין, על המאבק בינו לבין ברוידא, על הביטחון בעיר ועוד.

ניר קריסטל, בוא נתחיל דווקא מהסוף, למה אתה חושב שאתה זה שמסוגל לנצח את ברוידא?
"ראשית, זה מה שמראים כל האינדיקטורים, התחרות היא ביני לבין ברוידא ושאר המועמדים נמצאים בפער משמעותי מאוד מאחורינו. חשוב להבין את המתמטיקה של בחירות. כדי לנצח בסיבוב הראשון, אתה חייב לקבל את מירב הקולות, אבל מינימום של 40%. כלומר כולנו, כל המתמודדים שמתמודדים מול ברוידא, צריכים להשיג יחד לפחות 60% מהקולות כדי שיהיה סיבוב שני בין שני המובילים. מצד אחד, לברוידא יש יתרון כראש עירייה מכהן ובמיוחד בעת מלחמה שמעניקה יתרון לכל המכהנים. מצד שני, הציבור הרענני צמא לשינוי. אתה מרגיש את זה חזק מאוד ברחוב הרענני וברשתות החברתיות. התושבים שלנו מרגישים שהעיר לא מספקת להם את כל מה שהם צריכים, בהתאם לעיר שיש בה 100,000 תושבים. זה נכון לגבי הביטחון, החינוך, הבילוי ופנאי, תנועות הנוער, ספורט ועוד. לצערי גם מצבה הכלכלי של העיר לא מזהיר ויש הרבה מה לשנות בסדרי העדיפויות העירוניים. לדעתי ולפי הבדיקות שעשינו, אם ברוידא יזכה שוב, זה יהיה רק בגלל ריבוי המועמדים נגדו ופיצול הכוח. אני שומע מתושבים שאלות על כך, כלומר התושבים מבינים את הנזק שבפיצול, אבל דווקא המועמדים לא מבינים את זה. אבי יוסף הוא בהחלט אדם חביב וחיובי, וכך גם ענבר הוכברג. הם יודעים ממני אישית שאשמח ששניהם ייכנסו לקואליציה שאקים בע"ה. רק שכרגע הם מפצלים את הכוח שלנו – מתנגדי ברוידא, לשלושה מחנות וזו טעות, במקום לאחד כוחות תחת המועמדות שלי ולנצח אותו כבר בסיבוב הראשון. אם יש מועמד אחד שיכול וצריך להחליף את ברוידא, וסליחה שזה נשמע לא צנוע, זה רק אני".

טענת בקמפיין שלך שרעננה נרדמה. מדוע?
"מספיק להסתכל סביבנו כדי להבין. ערי השרון השכנות עקפו אותנו: למסעדות ובתי קפה – יוצאים להוד השרון, בהרצליה החינוך מתקדם יותר ובהופעות החינם שלהם בפארק חצי מהקהל הם רעננים. על לבלות ברעננה, באמת שאין מה לדבר, פשוט כי אין איפה גם לא בימי חול ואפילו האמפי פארק המדהים שלנו לא פעיל כמעט כל השנה. שירותי התחבורה הציבורית מזכירים עולם שלישי, חניה במרכז העיר היא משימה בלתי אפשרית וחניה ליד הרכבת אחרי 8:15 בבוקר גם היא מוטלת בספק רב. בזמן שבכל עיר יש שילוט אלקטרוני אצלנו עדיין העמודים העגולים עם מודעות האבל משנות ה – 60 של המאה הקודמת, דרכון עושים בכפר סבא, שממנה אנחנו גם מקבלים שירותי כיבוי אש ומשטרה. מכל הסיבות האלה, הצעירים שלנו, ואגב גם מבוגרים, עוזבים את רעננה ובעלי עסקים מעדיפים לפתוח מסעדות ובתי קפה אצל השכנים בשרון ולא ברעננה. הסיבה לכך היא כלכלית נטו, הם רוצים להרוויח. אזור התעשייה שלנו חשוך בלילה, יש בעיית חניה ואין מספיק תחבורה ציבורית לשם. בעלי עסקים אומרים לי, אם אין קהל – למה לפתוח אצלכם בית קפה או מסעדה? אצל השכנים יותר משתלם כלכלית. בשורה התחתונה – השירותים ברעננה עדיין לא מתאימים לעיר שכבר גרים בה 100,000 תושבים".

אתה מתמקד מאד בקמפיין בנושא הביטחון העירוני, למה?
"נכון, כי ביטחון הוא הבסיס לשגרת חיים נורמלית שכולנו מתגעגעים אליה. אבל יש לי תכנית עבודה מפורטת בכל תחומי חיינו ברעננה שמופיעה בהרחבה באתר האינטרנט שלי nircrystal.co.il בשלוש שפות: עברית, אנגלית וצרפתית. את כולן אני דובר, קורא וכותב".

קריסטל ממשיך ומפרט: "אני מכיר היטב את צרכי הביטחון של רעננה מתוקף העובדה שהייתי ממונה על הביטחון כסגן ומ"מ ראש העירייה משך שנתיים עד שהתפטרתי על רקע אי הקמת תחנת הכיבוי. בנוסף הקמתי ופיקדתי על סיירת ההורים העירונית כיחידת בת של המשמר האזרחי במשטרה משך 8 שנים, ובעברי גם פיקוד על יחידת המתנדבים הבוגרים של מכבי האש ת"א".

אז מהן התכניות שלך בנושא הביטחון הכל כך חשוב, בטח בתקופה הנוכחית?

"לפני הכל, אדאג לאבטח את כל מוסדות החינוך – גני ילדים ובתי ספר ואת המוסדות הציבוריים העירוניים אליהם מגיע קהל בכל ימות השנה, במאבטחים שכירים. סיירת הביטחון שכיום יש בה רק 20 סיירים (אחרי שצומצמה לפני שנה מ – 30 סיירים) תעסיק כבר בתוך 3 חודשים 45 סיירים. זה התקן הנדרש למול היקף התושבים הנוכחי של רעננה.
בנוסף, אכניס לכאן את כל השירותים שחסרים ברעננה. תחנת הכיבוי שהבאתי לרעננה במימון מלא של המדינה – 20 מיליון ש"ח ולא הוקמה בקדנציה הזו תקום במתחם הביטחון החדש באזור התעשייה. שם נקים גם תחנת משטרה כמו שצריך, אליה ייכנסו השוטרים שיושבים כיום בשכונת 2005 ויתווספו תקנים נוספים שחסרים ברעננה ולא נצטרך להגיש תלונה בכפר סבא. הרי לא הגיוני שבערים קטנות מאיתנו כמו רמת השרון, קרית אונו וגם גבעתיים יש תחנת משטרה כבר שנים רבות מאוד וכאן עדיין אין. למתחם הביטחון נכניס גם את מד"א, איחוד הצלה, סיירת הביטחון העירונית, יחידת יחידת האכיפה העירונית, יחידת החילוץ העירונית, מחסני חירום חדשים ושם אני מתכוון להקים מוקד עירוני חדשני המתקדם מסוגו בישראל. להכל יש תכניות מסודרות מבחינת מימון. האבטחה השוטפת תקבל תוספת מיידית בחודש הבא לאחר הבחירות של 9.5 מיליון שקלים, על בסיס שינוי סדרי העדיפויות בתקציב השוטף. לדוגמא – 1.5 מיליון שקלים יקוצצו כבר בחודש הבא מהדוברות ויחסי הציבור ויעברו לביטחון וכן הלאה. מתחם הביטחון שעלותו 55 מיליון שקלים ימומן מחציתו על ידי המדינה (כבאות והצלה לבדם ישקיעו 20 מיליון שקלים), ומחציתו על חשבוננו מתקציב הפיתוח העירוני. המימון ייפרס על פני שלוש שנים של בניה. יש לנו את הכסף לכך בתקציב הפיתוח".

למה לדעתך אתה מתאים להיות ראש העיר רעננה?
"אני מגיע לתפקיד הזה עם הניסיון הכי עשיר ורלוונטי. מאחוריי 22 שנים של ניהול בכיר במגזר העסקי – פרטי וציבורי כאחד לצד ניסיון מוניציפאלי עשיר, הן כסגן ראש העיריה משך שנתיים ובסך הכל עשר שנים כחבר מועצת העיר, הייתי חבר ב–14 וועדות עירוניות מתוכן יו"ר של 6 ועדות. את השילוב בין העסקי למוניציפאלי אין לאיש מהמתמודדים. תוסיף לזה שנים רבות של התנדבות בקהילה הרעננית – כמקים ומפקד סיירת ההורים שהצילה כאן חיים של בני נוער, בצופים ובבתי הספר. במגזר העסקי ניהלתי תקציבים, עובדים, אתגרים גדולים – כסמנכ"ל חברת תרופות, כסמנכ"ל בית החולים הפרטי – הרצליה מדיקל סנטר, וכמנהל השיווק של כללית מושלם וביטוחי הבריאות של הכללית וכמנהל השיווק ושירות הלקוחות של מחוז דן-פ"ת בכללית".

"חשוב לי להסביר לך למה הניסיון הזה כל כך חשוב", ממשיך קריסטל. "כשאתה משווה עירייה כמו של רעננה לחברה במשק, הרי שזו חברת ענק. יש כאן למעלה מ–3,000 עובדים, תקציב מצטבר של 1.1 מיליארד שקל (שוטף ופיתוח), עבודה עם המון רגולציה, עבודה מול משרדי ממשלה וצורך לגייס השקעות לעיר. זה לא תחביב ולא סידור עבודה, זה מקצוע והניסיון הכרחי לכך. הרי לא היית מחפש יו"ר דירקטוריון ואפילו לא מנכ"ל לחברה בלי שיהיו להם קורות חיים רלוונטיים. רק בפוליטיקה זה אפשרי לצערנו. מאחר והייתי גם סגן ראש העיריה, אתחיל בע"ה לעבוד כראש העירייה כבר מהיום הראשון בתפקיד. איני צריך ללמוד את רעננה, אני מכיר היטב את האתגרים שעומדים לפנינו וכאמור תכנית העבודה מפורטת באתר האינטרנט שלנו nircrystal.co.il ובשלוש שפות.

כמה מילים על הרשימה ועל מי שהולך איתך?
רשימת רעננים (ק) בראשותי, היא רשימה עצמאית לא מפלגתית, שכולה ממוקדת ברעננה. כל החברות והחברים בה עוסקים כבר כיום בעשייה ציבורית קהילתית ברעננה. מיוצגים בה נשים וגברים, ימין ושמאל, דתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים, ותיקים ועולים חדשים, הכל מהכל. המאחד את כולנו הוא העיסוק בצרכי ציבור כבר כיום ללא קשר לבחירות וכולם רוצים להמשיך לעשות טוב לתושבי רעננה. על כולנו יש פירוט נרחב באתר האינטרנט כמובן".

מה תרצה לומר לסיום?
"ויתרתי בחיי על לא מעט כדי להתמודד על התפקיד הזה, גם מבחינה כלכלית, בנוסף ויתרתי על קידום מקצועי במגזר העסקי, כי אני אוהב את השירות לציבור וזו השליחות שלי בחיים. לא סתם אתם רואים אותי כבר שנתיים ב"נשק וסע" כל בוקר. לפגוש את הילדים על הבוקר, זה המתכון הכי טוב לפתוח את הבוקר עם חיוך ענק. אני מתכוון להיות שם מדי בוקר גם כראש עיריית רעננה ולעשות הכל כדי שיהיה להם עתיד טוב יותר כאן בעיר האהובה שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר