הרצאה בסדנת היזמות בכפר בתיה. צילום: עומר ארמוני-בזולה
הרצאה בסדנת היזמות בכפר בתיה. צילום: עומר ארמוני-בזולה

הייטק ומודיעין – באמי"ת כפר בתיה מפתחים את דור העתיד

תלמידי האקדמיה ליזמות בבית הספר אמי"ת כפר בתיה נהנו השבוע ממפגש עם אנשי מפתח בהייטק הישראלי, בעוד שתלמידי מגמת ערבית ואיתור מידע בבית הספר קיבלו הצצה לתפקידים בחיל המודיעין מהחיילים עצמם

פורסם בתאריך: 19.12.18 17:18

השבוע נפגשו תלמידי מגמת ערבית ואיתור מידע בבית הספר אמי"ת חבר ומשפט עם חיילי מדור טל"מ (טיפוח לימודי מזרחנות), במסגרת יום חשיפה לתפקיד המידען בחיל המודיעין. התלמידים שמעו מחיילי המדור על המצב כיום במזרח התיכון, השפעותיו על מדינת ישראל ועל תפקידי המידען בחיל המודיעין בתקופה זו.

המפגש הוא הראשון מתוך סדרת מפגשים של תלמידי מגמת ערבית וגילוי ואיתור מידע דיגיטלי (מידענות) בבית החינוך, בהובלת רכזי המגמה הרב עמיחי גולדשטיין והרב אסף ברנשטיין.  במהלך השנה יפגשו התלמידים עם מומחים מהמדור בחיל המודיעין , בתכנית המיועדת להציב אותם בקו הראשון של לוחמת המודיעין ואיתור המידע בצה"ל.
התלמידים יחשפו בין השאר להיסטוריה של הטרור, למידע אודות התנועות האיסלמיות עמן מתמודדת מדינת ישראל, הג'יהאד באירופה ובעולם ועבודתו של המידען בחיל המודיעין.

ירון כרמי מנהל אמי"ת חברה ומשפט , הסביר על התכנית: "התכנית הינה מכוונת עתיד ומטרתה שילובם של התלמידים בתפקידי מפתח באגף גילוי ואיתור מידע בחיל המודיעין, זאת דרך הכרות עם יחידת 8200, ובשילוב הכלים המקצועיים שהם רוכשים במגמת גילוי ואיתור מידע ומזרחנות בבית החינוך"

חייל טל"מ עם תלמידי מגמת ערבית. צילום: חברה ומשפט כפר בתיה

חייל טל"מ עם תלמידי מגמת ערבית. צילום: חברה ומשפט כפר בתיה

במקביל לפגישת החשיפה עם חיל המודיעין, התקיימה השבוע גם סדנת הכשרה בתחום ההייטק במתחם אמי"ת גוגיה בכפר בתיה. הסדנה, המיועדת לתלמידי רשת החינוך אמי"ת מכל רחבי הארץ הלוקחים חלק בפרויקט ה-'אקדמיה ליזמות' של הרשת.  בסדנה הכירו התלמידים פנים אל פנים נושאי תפקידים בחברות הייטק מובילות בארץ ובעולם.

במסגרת האקדמיה ליזמות של אמי"ת, התלמידים מתחלקים לקבוצות סטראט-אפים, כאשר בכל קבוצה, התלמידים ממונים לבעלי תפקידים שונים כמו ב"חיים האמיתיים", מנכ"ל'/ית, מנהל/ת פיתוח, מנהל/ת מוצר וכדומה. במהלך יום ההכשרה הייחודי שהתקיים, נחשפו התלמידים לתפקידים השונים במטרה להכיר אותם לבחור כל אחד את התפקיד בו הוא בוחר.

בין אנשי ההייטק בסדנה היה אפשר למצוא את זוהר רוזנברג, מנהל פורטפוליו הסייבר בחברת "Elron" ומנהל יחידת הסייבר הצהלית לשעבר, יובל מור, מייסד ומנכל חברת "BEYOND VERBAL" המתמחה בניתוח מצבים רפואיים דרך הקול בלבד, ליסה ציגל יועצת שיווק אסטרטגית בחברת אתרי האינטרנט "Wix" ו-"Microsoft" ואת דוד קורן, סמנכ"ל התפעול חברת "3DSignals" המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.

"על מנת שישראל תוכל להמשיך ולהתפתח כמדינת הייטק וכמדינה יזמית", אמר זוהר רוזנברג לתלמידים, "אנחנו חייבים לקרב את הדור הבא מגיל צעיר לעולמות של יזמות וטכנולוגיה. ישנה חשיבות רבה בהתנסות ובלמידה מגיל צעיר על מנת לפתח את אופן החשיבה ואת ארגז הכלים שברשות הנוער."

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר