חתימה על ההסכם הקואליציוני. מימין: יקי ודמני, אילן כהן, גלי שחר, מיכאל רייזמן, איתן גינזבורג, ראש העיר חיים ברוידא, חיים גולדמן, ארז ברט, איילת ארז סגן וניר קריסטל. קרדיט: לשכת ראש העיר
החתימה על ההסכם הקואליציוני. מימין: יקי ודמני, אילן כהן, גלי שחר, מיכאל רייזמן, איתן גינזבורג, ראש העיר חיים ברוידא, חיים גולדמן, ארז ברט, איילת ארז סגן וניר קריסטל. צילום : דוברות העירייה

אחרי ישיבה של שעות בעירייה: יש לחיים ברוידא קואליציה רחבה

אמש נפגשו רוב ראשי הסיעות בבניין העירייה בכדי לחתום על ההסכם הקואליציוני וברוידא יוצא לדרך כאשר רוב הסיעות מאוחדות סביבו. איזה הפתעות הוליד המו"מ, איזה תפקיד קיבל כל אחד ומי נשאר בחוץ, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 26.12.18 08:22

אמש, בשעות הערב, התקבצו רוב ראשי הסיעות בבניין העירייה על מנת לחתום על הסכם קואליציוני בינם לבין סיעתו של ראש העיר חיים ברוידא, "חיים ברעננה". הישיבה נמשכה מספר שעות, ונכחו בה ראש העיר ברוידא ונציגיו, חבר המועצה עופר בן דור וראש המטה שלו איילה בר, וכן ראשי הסיעות: ניר קריסטל, ראש סיעת 'רעננים', איתן גינזבורג, ראש סיעת 'לב', יקי ודמני, ראש סיעת 'רעננה מכל הלב', חיים גולדמן, ראש סיעת 'באמונה' ואילן כהן ראש סיעת 'הליכוד'. בנוסף, נכחו בישיבה חברי המועצה ארז ברט (רעננה מכל הלב), איילת ארז סגן (רעננים), מיכאל רייזמן (לב) וגלי שחר (לב). בסוף הישיבה, נחתם בין הנוכחים הסכם קואליציוני הכולל שש מתוך שמונה סיעות במועצה. 'הרשימה הדתית המאוחדת', אשר נציגיה נעדרו בשל סיבות אישיות, צפויה לחתום מחר.

בהסכם נקבע, כי איתן גינזבורג וניר קריסטל יכהנו בקדנציה הקרובה כסגנים בשכר, כשקריסטל יכהן חמש שנים כסגן וגינזבורג יכהן ארבע שנים וחודשיים. בעשרת החודשים הנותרים, יכהן ארז ברט מסיעת 'רעננה מכל הלב' במקום גינזבורג, אך לא יקבל שכר על תפקידו. תפקיד הסגן ללא שכר חולק בין שלוש סיעות: עשרים חודשים בתפקיד לסיעת 'באמונה', שלושים חודשים בתפקיד לסיעת 'הרשימה הדתית המאוחדת', ועשרה חודשים לארז ברט, כך שבסך הכל יכהן ברט כעשרים חודשים בתפקיד סגן ללא שכר – עשרה במסגרת הרוטציה עם הסיעות הדתיות, ועשרה במסגרת הרוטציה עם גינזבורג.

איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

יכהן כסגן בשכר. איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

עופר בן דור, מס' 2 של ברוידא, נבחר למשנה לראש העיר ויכהן כיו"ר מועצת המתנדבים. אנה פוזמנטיר, מס' 3 בסיעה של ברוידא, תכהן כיו"ר מועצת הנשים. סיעתו של ברוידא גם תקבל את תיקי החינוך והספורט, ואת תפקיד יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה. סיעתו של יקי ודמני קיבלה בהסכם את תפקידי יו"ר תאגיד המים, יו"ר הועדה לפיתוח כלכלי ויו"ר ועדת כספים. אילן כהן יכהן כיו"ר וועדת חזות העיר. סיעתו של גינזבורג קיבלה את תיק התרבות והפנאי ואת תיק הצעירים. בנוסף לתפקידו כסגן בשכר ומ"מ ראש העיר, קיבל קריסטל גם את תיקי התחבורה וחזות העיר.

בתום המו"מ, ניתן להכריז על מנצח מובהק – מלבד ברוידא, שהצליח להקים קואליציה רחבה מקיר לקיר, קריסטל הוא המרוויח הגדול בשולחן המו"מ. ביחס לסיעתו שמחזיקה רק בשני מנדטים, בתמורה לתמיכתו המוקדמת בברוידא, זכה קריסטל בתפקיד מ"מ ראש עיר, סגן בשכר ובמספר תיקים חשובים במועצה.

ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

התמיכה המוקדמת השתלמה. ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

כמו כן, ניתן גם להכריז על מפסיד מובהק במו"מ – 'הרשימה הדתית המאוחדת'. למרות שתרמה רבות לניצחונו של ברוידא בסיבוב השני, כשתמכה בו מאחורי הקלעים ופעלה לגיבוב קולות מהציבור הדתי, מקורות משולחן המו"מ טוענים כי מחלוקות פנימיות בתוך הסיעה, גרמו לעיכוב במו"מ. משחקנית מפתח בהרכבת הקואליציה, הפכה 'הרשימה הדתית המאוחדת' לשחקנית חיזוק – גם ללא הסיעה הדתית, ברוידא עדיין יחזיק בקואליציה חזקה דיו, ולכן הצורך החיוני שהיה לו בסיעה, נמוג עקב ההתמהמהות במו"מ בינו לבינם. לכן כנראה, "זכתה" הסיעה שהובילה את ברוידא לניצחון, רק בחצי תפקיד של סגן ללא שכר.

לורן עייאש צילום יאיר גרזון, אריה פרידמן, אלי אלוש צילום יאיר גרזון

ההתמהמהות שעלתה ביוקר. הרשימה הדתית המאוחדת. מימין: לורן עייאש צילום: יאיר גרזון, אריה פרידמן, אלי אלוש צילום: יאיר גרזון

לאחר חתימת הרשימה הדתית המאוחדת, ברוידא יחזיק בקואליציה רחבה של 15 מושבים במועצה מתוך 19, כשמרצ, הסיעה היחידה שנשארה מחוץ לקואליציה, תאייש את האופוזיציה עם ארבעה מושבים.

רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

נותרו לבד מחוץ לקואליציה. יו"ר סיעת מרצ רונית וינטראוב. צילום תומר נויברג

מטעם ראש העיר חיים ברוידא נמסר: "ראש העיר בירך את חברי הסיעות על ההסכמים שנחתמו היום, שלדבריו משקפים ונותנים ביטוי לרצון הציבור כפי שבוטאו בתוצאות הבחירות. תהליך הקמת הקואליציה נעשה מתוך רגישות, סובלנות ואחריות ומתוך הרצון להקים קואליציה רחבה ככל שניתן, תוך מתן ביטוי לכל המגזרים בעיר. ראש העיר חיים ברוידא משוכנע שנפעל יחד בשיתוף פעולה כדי לקדם את העיר ולפעול יחד אל מול האתגרים העומדים בפני חברי הקואליציה. ההסכמים יפורסמו ויהיו שקופים לעיני הציבור כולו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר