רעות בית הלחמי עמיר. צילום: פרטי
רעות בית הלחמי עמיר. צילום: פרטי

"יש כל הזמן הטרדות מיניות בבתי ספר מצד הסגל החינוכי או מצד תלמידים"

תלמידים מכל הארץ יפגינו מול משרד החינוך במחאה על הטרדות מיניות בבתי ספר. רעות בית הלחמי עמיר מרעננה, אחת ממארגנות ההפגנה, מספרת על מה שהיא חוותה ומציגה את הדרישות של המפגינים. השלב הבא: הפגנה מול ביתו של נפתלי בנט ברעננה

פורסם בתאריך: 3.1.19 12:40

היום, יום חמישי, בשעה 17:00, צפויים להגיע כמאה תלמידים מרחבי הארץ אל מול משרד החינוך בירושלים, ולהפגין במחאה על הטרדות מיניות בבתי הספר. אחת ממארגנות המחאה, היא תושבת רעננה ותלמידת כיתה יב', רעות בית הלחמי עמיר. הפגנת התלמידים תתקיים בשיתוף מועצת הנוער בירושלים וארגונים שונים כמו בנק"י (ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי), מרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית ועוד נוספים.

"מה שגרם להפגנה הזו לקרות זה הסטטוס קוו הלא בריא שמתקיים כבר שנים", אמרה בית הלחמי עמיר לצומת השרון, "אנשים לא מבינים שהרבה תלמידים לא מרגישים בטוחים בבית הספר. יש כל הזמן מקרי הטרדות מיניות בבתי ספר מצד הסגל החינוכי או מצד תלמידי אחרים, ורק לאחוז קטן מהמוטרדים היה אומץ לדווח. למורים יש את המרחב הבטוח בבית הספר, לעשות מה שבא להם. סתם דוגמא, אמור להיות בכל בית ספר ממונה על הטרדות מיניות, וברוב בתי הספר אין, או שיש ואף אחד לא יודע ממנו. ברוב בתי הספר לא עוברים חינוך מיני. משרד החינוך לא עושה דבר לגבי זה".

בית הלחמי עמיר מספרת כי היא בעצמה חוותה הטרדה בבית הספר שלה. "במהלך שיחה עם חברה ועם אחד המורים", סיפרה, "בגלל שאני יחסית רזה, פתאום המורה משום מקום שאל אם אני "שוקלת את עצמי הרבה", שזו שאלה פרטית ואינטימית ולא ממקומו לשאול בכלל".

מה הדרישות שלכם ממשרד החינוך?

"יש לנו ארבע דרישות בסיסיות ממשרד החינוך", היא אומרת. "קביעת חובת מינוי ממונה לתלונות על הטרדות מיניות בכל מוסד שזהותו ידועה בפני התלמידים; קביעת תקנון למניעת הטרדות מיניות ופרסומו בשטח בתי הספר בצירוף כתובות מען אליהן ניתן לפנות במקרה של הטרדה מינית; הכנסת מערכי שיעור חובה בנושא גיבוש זהות מינית, מיניות ומניעת הטרדות מיניות לכל בתי הספר באחריות משרד החינוך; והכנסת הכשרה למורים והצוות במוסד בנושא הטרדות מיניות ומניעתן וקיום השתלמויות בנושא למורים הנוכחיים".

ואם זה לא יצליח? תגיעו לבנט?

"החלטנו שנראה מה יהיו תוצאות ההפגנה בירושלים מול משרד החינוך. המטרה שלנו היא שיסכימו להקשיב לנו ולדרישות שלנו במשרד החינוך ויקיימו איתנו פגישה וישמעו את הדרישות שלנו. במידה ולא יקשיבו, נפגין מול הבית של בנט ברעננה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גברי

    אוי אוי אוי, במהלך כמעט 12 שנים שהיא במערכת החינוך, הסיפור הכי קיצוני שהיא מצאה הוא שמורה שאל אותה אם היא נשקלת.
    נכון שהוא לא היה צריך לשאול, זה תפקיד של יועצת בית הספר, אבל לא צריך להיסחף.
    אני לא אומר שאין אף מקרה של הטרדות מיניות בתוך בתי הספר, אבל לעניות דעתי המצב לא חמור והוא כן מטופל בקפידה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר