מבנה שבט הראל באוסטרובסקי
מבנה שבט הראל באוסטרובסקי

ראש בראש: התלמידים המחוננים והצופים הדתיים נאבקים על מבנה בעיר

כבר כמה שנים קיימת תכנית להקמת קמפוס למאות התלמידים המחוננים שלומדים בפרויקט יח"ד. אבל עד שהצופים לא יסכימו להעביר את שבט הראל למקום אחר לא ניתן יהיה להקים את הקמפוס. האם העצומה החדשה תעזור?

פורסם בתאריך: 9.1.19 08:52

תושב העיר, עו"ד אבי יוסף, גייס השבוע מעל אלף חתימות מתושבי העיר על עצומה עם מטרה אחת: לקבל רוח גבית מהקהילה להקמת הקמפוס למצוינות ברעננה, שהקמתו מתעכבת לדבריו כבר כמעט שנה. יוסף משמש כיו"ר הנהגת ההורים של תכנית המחוננים יח"ד והוא בעצמו הורה לילד בתכנית, תכנית בה לומדים כ-450 ילדים מרעננה והסביבה בתכניות העשרה שונות. תלמידי התכנית כרגע לומדים בשני מוקדים שונים ברעננה, כשאחד מהם הוא בניין ישן בחצר בית ספר יסודי. לדבריו של יוסף, הנהגת ההורים התחילה כבר לפני חמש שנים בשיתוף פעולה עם העירייה ומשרד החינוך, תהליך של הקמת קמפוס למצוינות ברעננה בו ילמדו כל ילדי התכנית, אך נתקלה בשנה האחרונה במכשול מפתיע.

"כרגע רוב הילדים של התכנית לומדים במבנים ישנים בחצר של בית הספר בר-טוב", אומר יוסף, "וחלק מהילדים הבוגרים יותר, כיתות ז'-ט', לומדים באשכול פיס. זה ברור לכולם שזה לא יכול להימשך ככה. כבר לפני חמש שנים התחלנו תהליך  מול העירייה, ומצאנו שטח של העירייה שיהיה אפשר להקים בו את המרכז למצוינות, ברחוב אוסטרובסקי. יש גם שיתוף פעולה ותקצוב של 4.5 מיליון שקלים ממשרד החינוך. יש כבר תכניות שאושרו. אבל כרגע יש במקום מבנה ישן ובו סניף רעננה של תנועת הנוער הצופים הדתיים, שבט "הראל". לשבט יש פעילות דו שבועית במקום. עד שלא יוציאו אותם למקום אחר, אי אפשר להתחיל לבנות. הציעו להם כל מיני אלטרנטיבות, אבל הם לא עוזבים".

מבנה שבט הראל באוסטרובסקי

המבנה הנמצא במחלוקת ברחוב אוסטרובסקי

אז למה החלטתם ליזום עצומה?

"העצומה היא יוזמה של הנהגת ההורים של פרויקט יח"ד. התכנסנו, והחלטנו שהגיע הזמן לעורר עניין בקרב הציבור. היו לנו לא מעט מהמורות בדרך מבחינת ביורוקרטיה ועברנו אותם. אנחנו כבר בדקה התשעים, הדחפורים מוכנים להיכנס ולהרוס את המבנה הקיים, והסיבה היחידה שאנחנו לא מתחילים בעבודות כבר קרוב לשנה היא בגלל שהצופים הדתיים נמצאים במקום. זה מתסכל כי הילדים המחוננים נמצאים במקום שלא מתאים להפעלת התכנית הזאת מכל בחינה. כבר קיבלנו רמזים ממשרד החינוך שאם לא ניקח את התקציב המוצע ונשתמש בו, הם יפנו אותו ליעדים אחרים"

עו"ד אבי יוסף

מתנועת הצופים נמסר: "כל הפעילות העירונית נעשית בתאום ובאחריות הרשות המקומית, תנועת הצופים תעשה מה שהרשות תנחה אותה".

מעיריית רעננה נמסר: "ראש העיר נפגש עם גורמים מקמפוס המצוינות ושמע את בקשותיהם. העירייה אכן מתכננת לבנות את הקמפוס ברחוב אוסטרובסקי אך בניית הקמפוס תיעשה תוך חשיבה מעמיקה ובחינת כל ההיבטים, מתוך ראיה רחבה למציאת פתרון לכלל הקהלים."


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קובי

    לא פותרים בעיה אחת ע"י יצירה של בעיה אחרת. יש להציע מבנים ראויים, במיקום מתאים לצופים הדתיים ולילדים המחוננים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר