נתי זאודה מדור אוכל
נתי זאודה מדור אוכל

"אסי שף, ואני הסו שף שלו"

נתי זאודה החליטה לעזור לבעלה להגשים חלום ופתחה איתו את "החומוסיה של אסי" ברעננה. וחוץ מזה שהיא מכינה חומוס מצוין, היא גם אשפית במטבח האתיופי והאינג'ירה שהיא מכינה טעימה כמעט כמו זו של אמא שלה

פורסם בתאריך: 25.1.19 09:04

קצת על עצמך: "אני נתי זאודה, בת 40, נשואה פלוס שלוש. אני מנהלת, יחד עם בעלי אסי, את העסק המשפחתי, 'החומוסיה של אסי', ברחוב אחוזה 124 ברעננה. החומוסיה שלנו מוכרת מאוד בעיר וקיימת כבר שלוש שנים. לפני זה עבדתי בכמה עבודות אחרות בזמן שאסי עבד בחומוסיה אחרת, ואז הוא החליט לפתוח עסק והחלטתי ללכת עם החלום שלו".

רקע בעיר: "אנחנו גרים ברעננה שמונה שנים. הגענו מבאר שבע. מבחינתי, רעננה היא עיר מצוינת ומציעה חינוך מעולה לילדים. אני מאוד מתחברת לעיר ולתושבים".

מאיפה הגיעה האהבה שלך למטבח? "האהבה לחומוס הגיעה מבעלי. אסי שף, ואני הסו שף שלו. את כל מה שאני יודעת על חומוס למדתי ממנו. האוכל האתיופי הגיע מהמשפחה, מאמא שלי. הייתי רואה אותה מבשלת במטבח, ככה למדתי מגיל קטן לבשל".

מי השף או הקונדיטור האהוב עלייך? "חיים כהן. אני מתחברת לאופי שלו וגם לפשטות של האוכל שלו. אני לא אוהבת בצקים או מתוקים. אצלו אני רואה דברים פשוטים וזה תענוג מבחינתי".

מה המנה האהובה עלייך? "אינג'רה, מנה אתיופית שאני מאוד מחוברת אליו. אין מי שמכין את זה כמו אמא שלי, אבל אם היא לא בסביבה, אני מכינה טעים כמעט כמוה".

בישול או אפייה? "אני אוהבת יותר לבשל מאשר לאפות. מבחינתי בישול הוא יותר מהלב. אני לא מודדת את כמות התבלינים. אני הולכת לפי העין. אי אפשר לעשות את זה באפייה".

מה התבלין שלך? "פלפל שחור ותערובת תבלינים אתיופית שנקראת ברברה".

מה בתפריט של יום שישי? "רוב מה שאנחנו אוכלים בשישי זה מאכלים אתיופיים. אינג'רה והמון תבשילים על השולחן כמו עוף מבושל עם ביצים שנקרא דורו וואט, תערובת של ירקות מבושלים עם תפוח אדמה שנקראת אליצ'ה. בנוסף יש גם קוסקוס, אורז ושניצל מהמטבח הישראלי".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "שירו וואט, תבשיל חומוס אתיופי. דווקא יצא מצוין. זה מאכל מאוד פשוט".

מה המומחיות שלך במטבח? "דורו וואט. אין עלי בזה. זה תבשיל שהוא מאוד פופולרי אצל האתיופים בימי שישי, תבשיל חריף וטעים מאוד".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "לא יצא לי לבשל משהו מוזר, אבל אני תמיד מוכנה לנסות לבשל דברים חדשים".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אוכל לא כשר, לא מתקרבת לזה".

מתכון לשבת: אינג'ירה ומסר וואט (עדשים אדומות)

אוכל רעננה אינג'רה לצד מסר וואט וסלטים, נתי זאודה

אוכל רעננה אינג'רה לצד מסר וואט וסלטים, נתי זאודה

המצרכים למסר וואט:
2 בצלים לבנים
כוס שמן חמניות/זית
קילו עדשים אדומות
כף וחצי פפריקה מתוקה
כף פפריקה חריפה
2 כפות של רסק עגבניות
כף שום טחון
כף מלח

אופן ההכנה:
מבשלים את העדשים בסיר עם מים רותחים עד שהן מתרככות. בסיר אחר, מטגנים בצל עד להשחמה. מוסיפים את הפפריקה המתוקה והחריפה. מוסיפים כוס מים ואת רסק העגבניות. מבשלים עד שהרוטב מבעבע, ואז מוסיפים את העדשים ומבשלים הכול יחד במשך 15-10 דקות. מוסיפים את השום ואת המלח ומבשלים עוד 3-2 דקות.

המצרכים לאינג'רה:
2 כוסות קמח טף, קמח אתיופי ללא גלוטן
כפית אבקת אפיה

אופן ההכנה:
מערבבים את הקמח עם מים עד לקבלת בצק. שמים במקרר את הבצק בכלי סגור לשלושה ימים. מוציאים, מדללים את הבצק עם מים עד שהוא קצת מימי, ושמים מעט אבקת אפיה. עושים מהבצק צורה של לאפה, מבשלים על מחבת דקה והאינג'רה מוכנה.
בתיאבון!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר