רבקה זהר צילום אוהד אלימלך
רבקה זהר צילום אוהד אלימלך

"המופע שלי נוגע במהות האדם": רבקה זהר מגיעה לרעננה

כבר עברו שלוש שנים מאז הפעם האחרונה שרבקה זהר הגיעה להופיע ברעננה. עכשיו היא חוזרת עם מופע חדש, ומספרת כיצד אמן צעיר שניגש אליה בסוף הופעה גרם לה לראשונה לכתוב שירים בעצמה

פורסם בתאריך: 24.1.19 10:51

במוצאי שבת (26.1) תופיע ברעננה הזמרת רבקה זהר, ששיריה כבר מזמן הפכו לנכסי צאן ברזל בפנתיאון הזמר העברי. זהר מגיעה עם המופע החדש שלה "איזה אושר". זהר, 70, שכיום מתגוררת ביפו, לא הופיעה בעיר בשלוש השנים האחרונות, מאז מופעה המשותף עם תזמורת סימפונט רעננה.

"המופע החדש הוא מופע אינטימי", מספרת זהר לצומת השרון, "יש בו ארבעה נגנים בסך הכול: צ'לו, פסנתר, כלי נשיפה וגיטרה. יהיו קלאסיקות, שירים מקוריים וקאברים. המופע הזה הורכב במשך יותר משנה. בחרנו את השירים לרפרטואר מכל קצוות המוזיקה. ההשראה למופע מגיעה מחבר טוב שלי שרוצה להישאר בעילום שם, הוא גם המפיק המוזיקלי של הערב הזה. המופע שלי נוגע במהות האדם, הוא קסם בעיניי. אם אמנות זה שיח וסיג עם האלוהי שבאדם, זה מתבטא במופע הזה. במופע יהיו שירים חדשים לגמרי. מי שכתב את השירים האלה הוא שותפי לדרך לירון לב. בהתחלה לא חשבנו שזה הולך להיות מופע שלי, חשבנו שזה יהיה מופע משותף של שנינו, אתה יודע, 'רבקה זהר ולירון לב', ופתאום זה התגלגל והפך למופע שלי"

איך התחיל שיתוף הפעולה בינך לבין לירון?

"אני הכרתי את לירון במופע שעשיתי בקאמרי לפני שש שנים. הוא היה אז מוזיקאי צעיר שניגש אליי בסוף המופע ושאל אם אני עדיין מקליטה חומרים חדשים. הוא השמיע לי שיר שהוא כתב, ומשם נולד שיתוף הפעולה שלנו שהוביל לשיר המוכר שלנו "תיקון כללי" ולשירים נוספים, זה התחיל קשר מוזיקלי ארוך בינינו. שזה קורה זה קורה, ואין מקריות בחיים. ככה זה צריך להיות. כשיש מוזיקה זה קסם"

איך עובד תהליך הכתיבה ביניכם?

"אני לא כתבתי מילים עד שפגשתי את לירון, והוא עודד אותי וזה פשוט התחיל את זה. זה מדהים בעיניי שאני יכולה להתנסות ולחדש, ושהשותפות איתו גילתה לי צד בעצמי שלא הכרתי"

המופע של רבקה זהר, "איזה אושר", יתקיים במוצאי השבת הקרובה, ה-26 בינואר, בשעה 21:00 במשכן למוזיקה ואמנויות ברעננה. מחיר כרטיס נע בין 100-120 שקלים, וניתן לרכוש כאן או במוקד "קול טיקט" בטלפון 8864*

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר