גן זמיר
גן זמיר

סייעות מתחלפות, ילדים נפצעים: להורי גן זמיר נמאס מהבעיות שלא נפתרות

הורי גן זמיר מתלוננים על תחלופה גבוהה של אנשי צוות בגן ומחסור בכוח אדם שגורמים לבלאגן. "נשבית את הגן ונשב עם הילדים אצל ברוידא במשרד", אומר אחד ההורים

פורסם בתאריך: 30.1.19 10:28

הורים בגן "זמיר", גן טרום טרום חובה וגן יול"א, מתלוננים על חוסר כוח אדם בצוות הגן, שנמשך לדבריהם מתחילת שנת הלימודים וגורם לפציעות בקרב הילדים, תקלות בפתיחת הגן ולעומס על צוות הגן הקיים. ההורים מספרים כי בגן קיימות שתי גננות קבועות ושתי סייעות קבועות, אך הסייעת השלישית אינה קבועה ומתחלפת כל הזמן, ולעתים הגן אף מתפקד ללא סייעת נוספת, במצב של חוסר כוח אדם.

"מתחילת השנה יש לנו בעיית התחלפות צוות קשה", מספרת אחת האימהות מהנהגת ההורים של הגן, "העירייה לא רוצה לקחת על זה אחריות, ומפילה את אחריות על משרד החינוך ועל זה שיש בעיית כוח אדם ארצית. התוצאה הסופית היא שכל יום פחות או יותר יש לנו סייעת אחרת בגן. אבל הבעיה היא לא רק אצל הסייעות. היום (יום שלישי) למשל, הגננת הודיעה שהיא חולה אבל לא מצאו לה מחליפה ולא הייתה גננת עד 11 בבוקר. גם ב-11 לא הגיעה גננת אלא סייעת. יש ילדים לא גמולים, ילדים שצריכים סיוע בשירותים. אז במקרים כאלה שיש רק שני אנשי צוות בגן במקום שלוש, אחת מהסייעות הולכת עם הילד לשירותים ואז סייעת אחת נשארת עם 30 ילדים. זה לא נורמלי. בסוכות אפילו קרה מקרה שלא הייתה גננת אז לא פתחו לנו את הגן בבוקר עד שהתאפסו על עצמם. הראש לא מדבר עם הזנב. התחלופה הגבוהה וחוסר כוח האדם גם הובילו לפציעות של ילדים".

איזה פציעות?

"לילד אחד נחתכה האוזן כנראה כתוצאה מכך שהיא נתפסה לו באחד השיחים בחצר הגן, שיחים שביקשנו פעמים רבות שיעקרו. ההורים שלו לקחו אותו למיון ונעשו לו תפרים. זו תוצאה של חוסר בכוח אדם והזנחה של הגן, איך שתי סייעות יכולות להשתלט על 30 ילדים? ברור שיקרו דברים כאלה. כל הזמן נשלחים אנשים למלא מקום, וזה יוצר בעיות, אלו סייעות שלא מכירות את הילדים, לא מכירות את הגן".

פניתם לעירייה?

"היו לנו לפחות 3-4 פגישות עם נורית דנינו, מנהלת אגף החינוך בעירייה. זו תמיד אותה התשובה: אנחנו לא חריגים, ובעיית כוח האדם היא ארצית. באחת השיחות מול מישהי מאגף החינוך נאמר לנו שאנחנו צריכים לצאת לרחובות ולהפגין, כדי לתפוס את תשומת הלב של משרד החינוך".

ההורים מאיימים כי אם המגמה תימשך והעירייה לא תמצא פתרון קבועה, הם ישביתו את הגן. "הצוות הקבוע, שמורכב משתי גננות ושתי סייעות הוא צוות טוב ומכיל", אומר הורה נוסף בגן, "אבל אלה ילדים מאוד קטנים והסייעת השלישית כל הזמן מתחלפת. כל יום הילדים רואים בן אדם אחר. הן לא מכירות את הנפשות הפועלות. במקום שהן יעזרו הן אפילו מפריעות. יש כל הזמן בלאגן בגן. בסוף יקרה כאן אסון. אנחנו חושבים להשבית את הגן ולשבת אצל ברוידא עם כל הילדים במשרד שלו עד שהוא ימצא פתרון. כל הרעש שאנחנו עושים זה כדי למנוע אסון וכדי להטיב עם הצוות הקיים".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה מציבה את חינוך ילדיה, שלומם וביטחונם האישי כערך עליון, וגני הילדים בעיר מאוישים בצוותי חינוך מקצועיים ומסורים. בגן זמיר צוות חינוכי איכותי, הכולל מנהלת גן, סייעת בוקר וסייעת תגבור וכן גננת יול"א וסייעת. הצוות גובש במלוא תשומת הלב והחשיבה לאחר תחלופת כוח אדם שבוצעה בגן מסיבות שונות. מטבע הדברים ייתכנו ימי היעדרות נקודתיים של צוותי החינוך בשל מחלה. במקרה הנדון, משרד החינוך לא שלח ממלאת מקום למנהלת הגן שחלתה, עובדת משרד החינוך. מחלקת גני הילדים פעלה מידית לתגבור כוח האדם בגן על מנת להבטיח המשך שגרת פעילותו. נמשיך לפעול להענקת הטיפול המיטבי לילדי העיר תוך שקיפות מירבית מול הורי הגנים."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר