צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

משרד הבריאות: תוחלת החיים בכפר סבא היא הגבוהה מבין הערים הגדולות

לפי הדוח, הכפר סבאים גם מתחסנים הכי הרבה והילדים, ביחס לממוצע הארצי, סובלים פחות מעודף משקל

פורסם בתאריך: 29.1.19 16:03

כפר סבא היא העיר בה תוחלת החיים הגבוהה ביותר, מבין הערים הגדולות בישראל. כך עולה מדוח "אי-שוויון בבריאות והתמודדות עמו" לשנת 2018' שפרסם הבוקר משרד הבריאות. הדוח מתפרסם מדי שנה על ידי מנהל תכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד, לקראת הכנס השנתי בנושא שיתקיים בסוף החודש.

על פי משרד הבריאות, לסביבת חיים עירונית השפעה ניכרת על איכות החיים של הפרט: רמת הפיתוח של תשתיות מקומיות, מידת זיהום אוויר, הימצאות שטחים ירוקים, נגישות למוצרי מזון בריא, הזדמנויות לניהול אורח חיים בריא – כל אלה משפיעים ישירות או בעקיפין על בריאות הפרט.

על פי הדוח עם הצטרפותה של כפר סבא לרשימת הערים הגדולות בישראל, היא התבלטה מיד בתוחלת החיים הגבוהה שלה העומד בממוצע על 84.4 שנים. בנוסף נכתב בדוח כי "ערך תמותת התינוקות בעיר הוא הנמוך ביותר בין הערים – 0.9 ביחס ל-3.2 הארצי. כמו כן שיעור המדווחים על העיסוק בפעילות גופנית בעיר הוא גבוה ביחס לממוצע. בהמשך לזאת הילדים בעיר סובלים פחות מעודף משקל, והערכה עצמית של בריאות התושבים גבוהה יותר מהממוצע.

טבלת הנתונים מתוך דוח משרד הבריאות

התושבים מבצעים גם יותר חיסוני שפעת (32 אחוז – יותר מכל הערים הגדולות) ובדיקות ממוגרפיה. שכיחות העישון בעיר היא גם מעט נמוכה מהממוצע הארצי. שיעור החולים בסוכרת בעיר נמוך יחסית. ואולם, על פי הממצאים יש עודף קל בשיעור תחלואה בסרטן, במיוחד בסרטן השד.

בתהליך בחירת המדדים, אומרים עורכי הדוח, נלקחו בחשבון שיקולים כגון זמינות ואיכות הנתונים, שונות בין ערכי המדד בין הערים, מרכזיות המדד לבריאות, פוטנציאל ההתערבות של רשויות עירוניות או ארגוני בריאות לשיפור בריאות באוכלוסייה. על מנת להשוות בין הערים הוצגו הנתונים כיחס של המדד אל מול הממוצע הכלל ארצי.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר