אילוסטרציה בדיקת ראיה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE.
אילוסטרציה בדיקת ראיה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE.

"מזל שגילו ושיכולנו לטפל": ארגון ליונס ערך בדיקות לעין עצלה בגני הילדים בעיר

בפרויקט נבדקו 1,215 ילדים מתוכם ל-127 ילדים נמצאה עין עצלה או חשש להתפתחות עין עצלה

פורסם בתאריך: 26.6.17 11:25

ארגון ליונס דרור ברעננה ערך לאחרונה פרויקט לבדיקת עין עצלה בגני הילדים בעיר. הפרויקט הביא לתוצאות טובות מאוד ולמודעותם של הורים רבים אודות מצבם הרפואי של ילדיהם, לאחר שכלל לא ידעו שעיניהם של ילדיהם בסכנה.

ארגון הליונס הינו ארגון לפעילות התנדבותית-חברתית, הפועל לטובת הקהילה. בארגון הארצי פעילים כיום כ-950 מתנדבים החברים ב-32 מועדונים ברחבי הארץ ביניהם מועדון ליונס דרור שברעננה. הארגון ערך בדיקות במסגרת פרויקט "עיניים טובות" לאיתור ילדים שיש חשש שמתפתח אצלם "עין עצלה".  במסגרת הפרויקט נבדקו עד כה 51 גני ילדים בגילאי חובה וטרום חובה, ועוד שישה גנים ייבדקו בשבוע הקרוב.

בגנים שנבדקו יש כ-1,590 ילדים שמתוכם לא נבדקו 50 ילדים שמרכיבים משקפיים. בפועל נבדקו 1,215 ילדים שהוריהם חתמו על כתב הסכמה כך ששיעור היענות ההורים עומד על 79 אחוזים. מתוך הנבדקים נמצאן 127 ילדים (10.5%) אשר יש חשש שהם פיתחו, או עלולים לפתח "עין עצלה". הורי הילדים קיבלו באמצעות הגננות מכתבי הסבר שכללו את תוצאות הבדיקה והמלצה לפנות לבדיקה יסודית על ידי רופא עיניים לילדים.

מקרה ספציפי של הצלחת הפרויקט קרה באחד מגני הילדים בעיר, שם נבדקה עינו של ילד שנמצא כי יש לו קוצר ראיה. ההורים כלל לא היו מודעים למצב ולאחר הבדיקה הם לקחו אותו לרופא והצליחו להציל את עינו. אימו של הילד מספרת כי הם לא ידעו כלל על הבעיה ושהם שמחים שהצליחו לגלות אותה כך שיוכלו לטפל בה. "אנחנו גילינו שיש לבן שלנו קוצר ראיה" אומרת האם, "זה משהו שלא אנחנו ולא הגננות ידעו. הם הפנו אותנו לרופא עיניים והיום הילד מרכיב משקפיים. הילד אמנם הסתדר מצוין עם הקוצר ראייה אבל זה לא משהו טוב אז מזל שגילו ושיכולנו לטפל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר