מדור אוכל- גילי וינשטיין
מדור אוכל- גילי וינשטיין

“כל העניין בבישול זה אהבה לתוצר הסופי”

השף גילי וינשטיין נכנס למטבח בגיל שש, לא יכול בלי סטייק אנטריקוט ולמד כל מה שהוא יודע מאמא. לקראת פורים הוא מפנק במתכון לאוזני המן

פורסם בתאריך: 7.3.19 15:54

קצת על עצמך: “אני גיל וינשטיין, בן 48, נשוי לרווית שעובדת בבנק הפועלים. אני אבא למנור, עדי ותומר. במקצועי אני שף. כרגע אני עובד בקפיטריה בבית ספר תיכון היובל בהרצליה. בעברי עבדתי בבתי מלון, בתי אבות, חברות הייטק. תמיד כשף”.

רקע בעיר: “נולדתי ברעננה וגדלתי כאן. למדתי בממלכתי ב’, בחטיבת אלון ובתיכון למדתי בבית הספר לבישול תדמור. אשתי מראשון לציון אבל הבאתי אותה לרעננה, אין מה לעשות. כל חיי גרתי כאן, למרות שהיה לי פסק זמן בשנות ה-90 כשירדתי לבית מלון באילת ועבדתי שם כשף. אבל אין כמו רעננה. אין על הקהילה, על החינוך, על הסביבה. רעננה בשבילי היא פנינת השרון”.
מאיפה הגיעה האהבה שלך למטבח? “האהבה למטבח הגיעה מאמא. אני זוכר את עצמי כבר בגיל שש עומד ליד אמא שלי במטבח, ונכנסתי לעניינים מהר מאוד. תמיד אהבתי לחתוך, לעזור, לבשל. האהבה הגיעה ממנה. אמא הייתה הישות הקולינרית שלנו”.

שף או קונדיטור אהוב? “משה שגב. אני מאוד אוהב את צורת ההגשה שלו, את הבישול שלו. כל צורת העבודה שלו מוצאת חן בעיניי. יש לו טעם נהדר”.

מה המנה האהובה עלייך? “סטייק אנטריקוט, מדיום וול. אין לזה תחליף מבחינתי. מוגש לצד תפוח אדמה”.

בישול או אפייה? “בישול. זה מה שלמדתי. אני לא קונדיטור במקצועי. הבישול נותן במה ליצירתיות. אני לא מתחבר לאפייה, זה יותר מדי דיוק. בבישול אם מרק שאני מכין יוצא מלוח, אני מוסיף מים. באפייה אין כזה דבר”.

מה התבלין שלך? “אני אוהב את כל התבלינים. אני לא ממוצא מזרחי אז אני לא מתחבר לכמון ולכורכום, אבל אני מאוד אוהב גריל עוף”.

מה בתפריט של יום שישי? “מנה ראשונה דג, לעתים בנוסח מזרחי, לעתים ברוטב לימון. לאחר מכן עוף בתנור עם תפוחי אדמה אפויים, אורז מאודה, שעועית ירוקה מוקפצת, וסלטים כיד המלך: ירקות, סלט תפוחי אדמה, סלט כרוב והמון נוספים. לקינוח סלט פירות”.

מה המנה הראשונה שהכנת? “בגיל 14, פירה תפוחי אדמה עם שניצל. יצא מעולה. ליקקו את האצבעות”

מה המומחיות שלך במטבח? “בשרים ופחמימות: פסטות, אורז, תפוח אדמה, קוסקוס, בורגול, כוסמת. הסוד בבישול בשרים זה להתנהג איתם יפה. כל העניין בבישול זה אהבה לתוצר הסופי”.

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? “לא יצא להתנסות עם דברים מוזרים מדי. בישול במיה היה אולי הדבר הכי יוצא דופן שהכנתי. יצא סביר ביותר, לא ללקק את האצבעות ולא לזרוק לפח. סביר. בגלל זה גם לא הכנתי את זה שוב”.

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? “לא כשר. שרימפס, קלמארי ושרצים למיניהם”.

מתכון לשבת: אוזני המן של סבתא של גילי

מדור אוכל- אוזני המן של סבתא של גילי

מדור אוכל- אוזני המן של סבתא של גילי

המצרכים (ל-50-40 יחידות):
200 גר’ חמאה
350 גר’ קמח (שתיים וחצי כוסות)
2.5 כפיות אבקת אפייה
3 חלמונים
100 גר’ סוכר (חצי כוס)
כפית סוכר וניל
3 כפות מיץ תפוזים
למילוי:
ממרח שוקולד השחר העולה
פרג
תמרים ואגוזים

אופן ההכנה:
חותכים את החמאה לקוביות קטנות ומעבירים למיקסר. מוסיפים את שאר המצרכים (חוץ מהמצרכים למילוי) ומפעילים את המיקסר על מהירות נמוכה יחסית, עד שנוצרים פירורים גסים מאוד. עוצרים את המיקסר, אוספים את הפירורים לכדור ומכניסים למקרר לחצי שעה.
בהמשך מחלקים את הבצק לשני חלקים. חלק אחד שומרים במקרר. את החלק השני מרדדים לעלה וקורצים עיגולים בקוטר 8 ס”מ. מורחים חצי כפית של ממרח שאוהבים במרכז העיגול וסוגרים לצורת משולש.
בהמשך מחממים תנור ל-180 מעלות במשך כעשר דקות מראש. מכינים תבנית עם נייר אפייה, מסדרים עליה את אוזני ההמן ואופים כ-15 דקות, או עד שהדפנות מזהיבות. לצנן לפני ההגשה.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר