מדור פאבים. לירן בלו, צילום אסף אמברם
מדור פאבים. לירן בלו, צילום אסף אמברם

"מצאנו את השילוב המושלם בין עולם הבשרים לעולם האלכוהול"

לירן בלו היה מפקד תזמורת הבקו"ם, למד הנדסת תוכנה ורגע לפני שהפך למתכנת נכנס לעולם המסעדנות. היום הוא חוגג שנה במקדש, הבר מסעדה שפתח במתחם אושילנד בכפר סבא

פורסם בתאריך: 11.4.19 19:50

קצת על עצמך: "אני לירן בלו, בן 35, רווק, גדלתי בישוב חשמונאים ובחצי השנה האחרונה אני גר בכפר סבא. עברתי לעיר בגלל העסק וגם בגלל שאני אוהב את העיר הזו ואת האנשים. אני חי את עולם הבישול מגיל 21 וכבר בתור ילד הייתי חובב בישול. אבא שלי היה מבשל ואני רציתי גם, אבל חיפשתי משהו אחר ולכן נסעתי לחו"ל ללמוד בישול וכשחזרתי פתחנו את המקדש".

איך החיים כשעובדים בלילה: "אף פעם לא משעמם. אני חי את העסק, רוצה ויודע מה קורה בעסק כל דקה ודקה, חשוב לי שהלקוחות יצאו מרוצים והעבודה הזו אף פעם לא נגמרת".

קצת על הבר: "מצאנו את השילוב המושלם בין עולם הבשרים לעולם האלכוהול. בבר אנחנו מגישים אלכוהול מכל העולם, תוך שימת דגש על אלכוהול מקומי. אנחנו מקפידים לעבוד עם יקבים מקומיים בלבד, כמו למשל יקב גבעות ויקב בן דור ויקבי בוטיק למיניהם. אנשים יושבים אצלנו על הבר שעות ונהנים לא רק מהאלכוהול אלא גם מהאווירה והמוזיקה הטובה. מי שנכנס לכאן מרגיש שהוא נכנס לבר מסעדה בחו"ל.

רקע בתחום: "אחרי שירות צבאי כמפקד להקת הבקו"ם, התחלתי לעבוד בתחום המסעדנות, בהתחלה במסעדה במודיעין ואחרי זה במסעדת גושן בתל אביב. עבדתי גם בתור הסו שף של ניר צוק במשך שלוש שנים. אחרי שלמדתי ועסקתי בבישול ביפן ובקורדון בלו בפריז, שם למדתי לפני עשר שנים, עבדתי גם בשיקגו וכשחזרתי, חיפשתי את האתגר הבא וככה הגעתי לפתוח עסק משלי".

מה המשקה שלך: "במקרה שלי, הסנדלר הולך יחף כי המשקה שלי זה מים. אני לא שותה אלכוהול בכלל. לא עושה לי טוב".

מה שותים הכי הרבה בבר: "יין ובירות. זה הולך מעולה עם בשר. חוץ מזה, ליין הקוקטיילים שלנו הולך חזק. אנחנו מכינים כל הזמן קוקטיילים מקוריים".

הכי מיוחד בבר: "הקונספט המיוחד של המקום, העיצוב, האווירה, הבר והמוזיקה. ובכלל, ההרגשה הזו של בית. יש לנו תפריט מאוד אישי ושירות אישי. חוץ מזה, הכל אצלנו טרי ונעשה בשקיפות מלאה מול הלקוח, לא רק בבר אלא גם במטבח".

הכי קשה: "בתחום הזה צריך להיות זמין לעסק 24 שעות ביממה, במיוחד כשמדובר בעסק חדש יחסית. סיימנו לאחרונה לחגוג שנה ראשונה, וזה לא קל כי כל הזמן צריך להיות עם היד על הדופק, לדעת מה קורה בעסק, מה אנשים מחפשים".

הכי כיף: "להכיר אנשים חדשים כל הזמן. למקדש מגיעים אנשים מכל הארץ ואני יושב עם חלק מהם, שותה איתם. מבחינתי, אני לא רק נותן שירות אלא מקבל בחזרה מהלקוחות, את הפידבקים וגם את הביקורת. זה מה שנותן את הכוח להמשיך".

היום הכי מיוחד בשנה: "חגיגות שנה למקום. ממש עכשיו חגגנו שנה למקדש ואנחנו כבר מחכים לחגיגות השנתיים. ביום ההולדת של המקום אירחנו במשך חודש שפים שבישלו ללקוחות ואנשים עפו על זה".

הליין הכי מצליח: "בימי ראשון, אז יש יין ללא הגבלה ב-38 שקלים ועסקיות לאורך כל היום. אנשים מאוד אוהבים את הקונספט וזה ליין מוצלח. בעוד חודש יהיה ערב ללא סכו"ם, כלומר בשר ללא הגבלה בידיים, ולכל זה, אנחנומשדכים אלכוהול, כמו למשל ויסקי או יין וגם בירות. נעשה בקרוב גם ערב טעימות ליקב גבעות".

אם לא חיי לילה: "סביר להניח שהייתי מתכנת או איש מחשבים כי יש לי תואר בהנדסת תוכנה מהאוניברסיטה הפתוחה ובית ברל. למדתי את זה כבר בגיל 17".

טיפ לצעירים ששותים: "לא לערבב אלכוהול. לשתות לאט ובאמת ליהנות מהדרינק".

טיפ לבעל בר מתחיל: "בחר את הדברים שאתה מאמין בהם ולא מה שאחרים אומרים לך להאמין בהם".

קוקטייל השבוע: חליטת המקדש

מדור פאבים. חליטת המקדש

מדור פאבים. חליטת המקדש

המרכיבים:
חליטת תה שחור
50 מ"ל ג'ין
10 מ"ל ג'ינג'ר
10 מ"ל סירופ שקדים מתוק
30 מ"ל מיץ ליים
סודה

איך מכינים:
מוזגים הכל לתוך השייקר (מלבד חליטת התה). משקשקים, מוזגים לכוס גבוהה עם קרח וסוחטים מעל את התיון של חליטת התה השחור. מוסיפים מעט סודה ומקשטים עם ג'ינג'ר ועלה נענע.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר