התלמידים יאיר שמילא ועילאי גילה עם דגם מעבורת החלל שבנו, לצד המורה הרב אברהם שוורץ. צילום: שגיא רוזנבאום
התלמידים יאיר שמילא ועילאי גילה עם דגם מעבורת החלל שבנו, לצד המורה הרב אברהם שוורץ צילום: שגיא רוזנבאום

מעבורות חלל ועזרה קהילתית: יריד המדעים של ביה"ס אמי"ת

השבוע התקיים יריד המדעים המסורתי של בית הספר המדעי אמי"ת ע"ש שטראוס בכפר בתיה. בין המיזמים: דגם חללית "בראשית" ואפליקציה שתסייע לבעלי מוגבלויות

פורסם בתאריך: 21.5.19 16:17

יריד המדעים השנתי של תלמידי בית הספר המדעי אמי"ת ע"ש שטראוס בכפר בתיה, התקיים אמש (שני) בהשתתפותם של מאות הורים, אנשי חינוך ותלמידים. היריד השנתי מסכם שנה שלמה של חקר מדעי אותה הוביל רכז יריד המדעים דני כהן לצד צוות הוראה מקצועי שכלל את הרב אברהם שוורץ, אפרת פישפדר, עידו פרידמן וליטל טסלר. במהלך היריד הציגו התלמידים עבודות מדעיות מרשימות והפגינו יכולות חקר, כתיבה, יצירה והצגה של מגוון תופעות, המצאות, וחידושים במגוון תחומים כגון תעופה, חקלאות, אנרגיות ועולם החי והצומח.

בין השאר, יצרו התלמידים דגמים מקצועיים ומרשימים של החללית בראשית ופלקון 9, והדגימו תופעות פיזיקליות מרתקות ולצדם פתרונות טכנולוגיים יצירתיים לבעלי מוגבלויות ושומרי שבת.

בשעות הבוקר שקדמו ליריד, נבחנו התלמידים על ידי צוות המדעים של בית החינוך, שבחן כל מודל מדעי מבחינת ידע ותצוגה טכנית. בשעות הערב הצטרפו ההורים לסיור בתערוכת המיצגים, ולמעמד בחירת העבודות המצטיינות.

הערב נפתח בהרצאות בנושא יזמות חברתית אמיתית בהובלת גליה קדמי פרגמן, מובילת האקדמיה ליזמות של רשת אמי"ת, והמורה דורית אהרן, רכזת התחום בבית החינוך. התלמידים אף הציגו פיתוח עליו הם שוקדים: אפליקציה שתסייע לפעילות עמותת "אתגרים" לספורט אתגרי לבעלי מוגבלויות. היריד נחתם בהרצאתו של מר רן לבנה, מנכ"ל קרן רמון, אשר חשף בפני התלמידים את ההיבטים העסקיים והערכיים בחקר החלל הישראלי .

"אנחנו חקרנו על הלווינים, ובפרט על לוויין אופק 9", סיפרו התלמידים עדי סילברשטיין ואריאל שנקמן, "אנו חושבים שעבודת החקר הזו עזרה לנו מאוד להבין על החלל ועל לוויינים – למדנו את הנושא ונהנו בחקר. אנו חושבים שזו דרך למידה הכי טובה שיכולה להיות, כי אנחנו בחרנו בעצמינו מה לחקור".

הרב שגיא רוזנבאום, מנהל בית הספר, בירך על היריד המוצלח: " התלמידים הפגינו יכולות וחשיבה מדעית מחוץ לקופסא, והוכיחו כי גם בגילם הצעיר הם מסוגלים להגיע להישגים יוצאי דופן. מטרתנו היא שהעולם הערכי יוביל את היצירה ,המדע והעשייה- אנו שואפים שתלמידינו יצמחו להיות המדענים של העתיד, מתוך שילוב של מצוינות ותרומה לקהילה ".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר