חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש
חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש

מפגן תמיכה: ברוידא הודיע כי יגיע למצעד הגאווה ברעננה

ראש עיריית רעננה, הודיע היום בעמוד הפייסבוק שלו על כוונתו להשתתף במצעד הגאווה הראשון ברעננה שיתקיים ב-18 ביוני. ברוידא, שבנו משתייך לקהילה הגאה, אמר: "בדרכי הפוליטית אני חוזר ומדגיש את ערך אהבת האדם. את האחדות, וקבלת האחר והשונה"

פורסם בתאריך: 28.5.19 11:01

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הודיע הבוקר (שלישי) כי יגיע לאירוע הגאווה הראשון ברעננה, שיתקיים ב-18 ביוני ביוזמה פרטית של שבט הצופים "הדר" וארגון הנוער הגאה איגי. בפוסט ארוך ואישי, סיפר ברוידא על הקשר עם בנו, בן, חבר בקהילה הגאה, והכריז כי אין סיבה שלא ישתתף במצעד כפי שהוא משתתף באירועים ציבוריים אחרים.

בעד או נגד? לחצו כאן להצביע בסקר הגדול של צומת השרון על מצעד הגאווה

"עוד הרבה לפני שנהייתי ראש עיר, אני האבא הגאה של בן", כתב ברוידא, "אני זוכר היטב את הרגע בו בן סיפר לנו על יציאתו מהארון. זוכר היטב את התחושה שלי באותם הרגעים. בן הוא הבן הבכור שלנו. שירת ביחידת המודיעין 8200. בוגר וסטודנט מצטיין במכון הטכנולוגי HIT. כיום מרצה במכון ומעצב תעשייתי מוערך. גידלנו וחינכנו אותו לאהבת האדם. אני אוהב אותו. גאה בו ואתמוך בו תמיד כדי שיהיה מאושר. ילדיי יודעים שהם יכולים להתקשר אלי 7 ימים בשבוע. 24 שעות ביממה ותמיד אהיה שם בשבילם. השנים ברעננה כתושב ואיש ציבור לימדו אותי שדרך החיים בעיר שלנו מייצגת אחווה ושלום בין משפחות דתיות, משפחות חילוניות וכל משפחה בעיר. בדרכי הפוליטית אני חוזר ומדגיש את ערך אהבת האדם. את האחדות, וקבלת האחר והשונה. אין עיר אחת בישראל שבה כולם מקבלים את כולם וחיים זה לצד זה כמו ברעננה שלנו.

"בימים אלו כשהשיח גועש סביב נושא הגאווה, חשוב לי לעשות סדר. כבר שבוע ימים רועמים ברקע גורמים פוליטיים ברעננה ומי מטעם במטרה לייצר בעיר ריב ומדון.  קבוצה הדוגלת דרך קבע ללבות ולהעצים קיטוב בתוכינו. הם האחראים לסילוף דברי והכנסת מילים בפי. הם גם האחרונים שיכולים להטיף או ללמד אותי על גאווה. אומר בקצרה ובאופן ברור. מפקד משטרת כפר סבא העניק לשבט "הדר" של הצופים רישיון להזדהות עם הקהילה הגאה בצעדה מכבדת ומכובדת על המדרכה. אני מאוד מעריך את מעורבותם החברתית של חניכי תנועות הנוער ברעננה בכל נושא ועניין.  לכן, בדיוק כפי שאני הולך לתערוכות שנפתחות בעיר, לאירועים קהילתיים, להכנסות ספר תורה, לחגיגות בבתי הכנסת ולתחרויות ספורט, אני מתכוון להגיע גם לאירוע הזה, ואכבד את המשתתפים השונים. הקסם של רעננה הוא היכולת שלנו לחיות יחד לכבד ולהכיל אחד את השני. על זה אלחם ולא אוותר. שלכם, חיים".

כזכור, עקב הכרזת קיום המצעד בעיר, קולות רבים עלו מכיוון הציבור הדתי שקראו לבטלו. "אני חושב שזו טעות", אמר בתגובה לדבריו של ברוידא אריה פרידמן, ראש המועצה הדתית, "יותר מזה לא צריך להוסיף. מה שיש לי להגיד לראש העיר, אני אומר לו באופן פרטי. יש לי קשר חזק מאוד איתו, ואומר לו מה שיש על לבי".

"אני מכבד את ראש העיר, יש לו את העמדות שלו והוא הביע אותן כרצונו", אמר עו"ד אלי אלוש, ראש סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת, "כל אחד יכול להביע את מה שהוא רוצה לומר. לנו יש את הזכות שלנו להביע את מה שיש לנו להביע. אני אומר בקו ישר את דברי הציבור הדתי וחלק מהציבור החילוני, שזה דבר מיותר ואין לו צורך. הסתדרנו המון שנים ללא מצעד גאווה ויכולים להמשיך כך. אני דוגל בחיה ותן לחיות אבל גם בכיבוד הדדי".

"אנחנו שמחים מאוד שראש העיר מגיע", אמר בתגובה איתי מידן, אחד ממארגני המצעד, "יש בנו הכרת תודה גדולה, אנחנו שמחים שהוא הצליח לא להיכנע ללחצים. אנחנו מזמינים את כל תושבי העיר למצעד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר