דגל הגאווה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
דגל הגאווה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בני נוער יוזמים מצעד גאווה ברעננה, ראשי הציבור הדתי מתנגדים

המצעד מתוכנן להתקיים באמצע חודש יוני על רחוב אחוזה, ביוזמת בני נוער שאומרים: "לא נשתוק על האפליה שקיימת במדינה". חבר המועצה אלי אלוש: "אנחנו לא ניתן למצעד התועבה הזה להתרחש"

פורסם בתאריך: 26.5.19 13:24

האם צפוי להתקיים לראשונה מצעד גאווה ברעננה? שבט "הדר" של תנועת הצופים, הודיע לאחרונה כי יקיים מצעד גאווה ב-18 ביוני לאורך חלקים מרחוב אחוזה, לצד תמיכה מארגון הנוער הגאה איגי ובתיאום עם משטרת ישראל. כזכור, חודש יוני מצוין על ידי עיריית רעננה כבר מספר שנים כחודש הגאווה והסבלנות, בו מתקיימים ברחבי העיר מספר אירועים והפעלות בסימן הקהילה הלהט"בית, אך למרות זאת, העירייה מעולם לא הסכימה לקיים מצעד גאווה רשמי בעיר. הנושא אף עלה בישיבת המועצה האחרונה מטעם סיעת מרצ, אך נתקל בהתנגדותה של הקואליציה.

היוזמה למצעד היא של שני תלמידי כיתה י"ב מתיכון מטרו ווסט, ירדן גולדשמיט ואיתי מידן, שניהם רכזים צעירים בשבט "הדר" של תנועת הצופים. למרות שהם לא משתייכים לקהילה הגאה, סיפרו השניים כי רואים בקיום מצעד חשיבות גדולה.

"היוזמה למצעד הגיעה בשיחה מול הרכז הבוגר של השבט", מספר איתי מידן, "רצינו לראות מה אנחנו יכולים לעשות לקראת חודש הגאווה, ירדן זרק לאוויר 'בואו נעשה מצעד בעיר' ואני ישר הצטרפתי ליוזמה".

איתי מידן. קרדיט: פרטי

איתי מידן. קרדיט: פרטי

ויש אישורים מהמשטרה? שיתוף פעולה מהעירייה?

"יש תיאום חלקי עם המשטרה. היום יש לנו שיחה סופית עם המשטרה כדי לסגור את כל הפרטים הקטנים. אנחנו נשמח לתמיכה מהעירייה, אבל אנחנו צריכים רק אישור מהמשטרה לעשות מצעד שכזה. אנחנו מתכוונים להיפגש עם העירייה בימים הקרובים".

מה מתוכנן למצעד?

"ככל הנראה אנחנו מתחילים לצעוד מצומת הרחובות אחוזה וקלאוזנר לכיוון רחבת המשביר, שם תהיה התקהלות והתחנה הסופית של הצעדה. יהיו שם דוכנים שעוסקים בקהילה הגאה, הסברה, מכירת דגלים. אנחנו מקווים לגייס אמן אורח שיופיע ברחבה".

מה גרם לכם, שני צעירים שאינם חברי הקהילה הגאה, לנסות לקיים מצעד שכזה? 

"כי אנחנו מודעים לאפליה שיש במדינה לחברים מהקהילה ואנחנו לא נשתוק על דבר שכזה. החלטנו לעשות בעיר שלנו משהו בקנה מידה קטן, ונראה לאן זה יכול להתקדם ולהשפיע".

"לא משנה איזה מצעד זה היה, היו קמים אנשים ואומרים שהם לא מסכימים", מוסיף ירדן גולדשמיט, "לגבי הסטטוס הקוו, כל אחד יכול להחליט אם הוא רוצה להשתתף או לקחת חלק. אנחנו לא מחייבים אף אחד להגיע. אנחנו רוצים להשמיע את הקול של קהילה שלמה ולהילחם לטובת הזכויות שלהם".

ירדן גולדשמיט. קרדיט: פרטי

ירדן גולדשמיט. קרדיט: פרטי

במקביל לכך חלק מראשי הציבור הדתי מביעים התנגדות עזה. "אנחנו לא ניתן לזה לקרות", אומר עו"ד אלי אלוש, ראש סיעת הרשימה הדתית המאוחדת, הסיעה הדתית הגדולה במועצה, "אנחנו לא ניתן למצעד התועבה הזה להתרחש בשום פנים ואופן. אני כבר מודיע שדבר כזה הוא פגיעה חמורה בסטטוס קוו, לכן לא ניתן לזה לקרות. זו ממש קריאת תיגר כנגד הציבור הדתי".

עו"ד אלי אלוש. קרדיט: יאיר גרזון

"מצעד תועבה". עו"ד אלי אלוש. קרדיט: יאיר גרזון

“רעננה אינה מקום להפגנות אג’נדה מסוג מצעד הגאווה כמו שאינה מקום למצעד אהבה של סטרייטים, מצעד עלייה להר הבית או מצעד אלף אברכים בשחור", מוסיף ראש המועצה הדתית, אריה פרידמן, "מצעד הגאווה מתקיים בתל אביב ובערים אחרות ואין צורך לכפות על תושבי רעננה סדר יום שאינו שייך אליהם. מיניות אינה נושא למצעד בראש חוצות ואיני מבין מדוע מישהו צריך לנפנף בטעם המיני שלו – סטרייט או להט"ב – בצורה פומבית. נראה כי הרצון לצעוד ב"רחובה של עיר" נועד יותר להתסיס ולפלג מאשר להפגין גאווה. בכלל, כמו הרוב המוחלט של תושבי העיר איני מבין מה הצורך במצעד כזה. אם להומואים יש תביעות או תחושות קיפוח שיתכבדו ויפגינו מול הכנסת בדרישה לקבלת תביעותיהם יהיו אשר יהיו. לתושבי רעננה אין עניין בנושא זה וכל נושא המיניות המוחצנת אינה נושא לרחובה של עיר".

אריה פרידמן

"איני מבין מדוע מישהו צריך לנפנף בטעם המיני שלו". אריה פרידמן

"יש מדיניות של העירייה שאומרת שאנחנו לא רוצים לעורר מדנים בין הציבור הדתי לציבור החילוני ברעננה", אומר חיים גולדמן, ראש סיעת "באמונה", "אנחנו עיר שחיים בה בצוותא דתיים וחילונים, ימנים ושמאלנים, עיר רבגונית. חיים בהרמוניה ושלווה. אנחנו לא רוצים לשתף פעולה עם פעילות פרובוקטיבית שתיצור קרע מלאכותי בין הציבורים השונים ברעננה. מצעד כזה יגרום בדיוק לכך".

חיים גולדמן

"לא רוצים לשתף פעולה עם פעילות פרובוקטיבית". חיים גולדמן

נזכיר כי בעבר היה ניסיון לקיום מצעד גאווה בעיר בשנת 2012, אך מארגני המצעד הגיעו להסכמה עם ראש עיריית רעננה דאז, נחום חופרי, שלא לקיים מצעד כדי "לא לפגוע ברגשותיו של אחוז נכבד מהאוכלוסייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר