צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מחפשים עבודה לקיץ? המאגר הזה הוא בדיוק עבורכם

ממדריך בקייטנה ועד מוכר פלאפל: מועצת הנוער העירונית יצרה לראשונה מאגר משרות לבני הנוער ברעננה. וגם: מה חובות המעסיק כלפיכם, ומהן הזכויות שלכם כבני נוער עובדים?

פורסם בתאריך: 7.6.19 09:27

מועצת הנוער העירונית החליטה השנה בפעם הראשונה, להקים מאגר מקוון של משרות קיץ לבני הנוער, כדי לגשר בין מחפשי העבודה ובין בעלי העסקים בעיר.

"בני הנוער מחפשים עבודה לקיץ, ובעלי עסקים מחפשים להעסיק בני נוער והמטרה שלנו היא להנגיש משני הצדדים את העבודה, לקצר תהליכים ולייעל", אומרת מרים וניש, יו"ר מועצת הנוער העירונית, "ראינו את הביקוש ואת הצורך אז החלטנו לעשות את זה. בשנים קודמות זה נעשה ביריד תעסוקה פיזי, וראינו שבני נוער מעדיפים את זה אינטרנטי, מאשר להגיע למקום באופן פיזי אז החלטנו לשדרג את התהליך".

מי הראשונים שהצטרפו למאגר?

"פנינו תחילה לעסקים שמוכרים לנו, כאלה שנותנים הטבות לכרטיס הנוער של רעננה, כי אנחנו כבר בקשר איתם, והם הבסיס ההתחלתי שלנו. בנוגע לגילאי העסק, כרגע הגיל המינימלי בעבודות הקיימות באתר עומד על 16, אבל אנחנו מחפשים גם עסקים שמעסיקים מגיל 14".

אז איזה עבודות מחכים לכם במאגר של מועצת הנוער? כרגע קיימות באתר 13 עבודות, ביניהן: מדריכים בקייטנות באוניברסיטה הפתוחה ובקאנטרי רעננה, עובד בגלידרייה, מלצר בוופל בר ועובד בדוכן פלאפל.

לרשימת המשרות המלאה לחצו כאן

מעסיקים המעוניינים לפרסם משרה במאגר מועצת הנוער לחצו כאן

ומה הן החובות והזכויות שלכם כבני נוער בעבודה? ראשית, בני נוער אשר מעוניינים לעבוד נדרשים להוציא פנקס עבודה בלשכות שירות התעסוקה הישראלי כתנאי להעסקה, והלשכה הקרובה ביותר לתושבי רעננה נמצאת בכפר סבא, בדרך השרון 12 (מרכז שרונה). כדי להנפיק את האישור, תצטרכו להביא תמונת דרכון, אישור רפואי עדכני מרופא המשפחה ואת תעודת הזהות שלכם או של אחד ההורים שלכם בה אתם רשומים.

מי יכול לעבוד וכמה כסף מגיע לכם? הגיל המינימלי לעבודה בחופשות רשמיות על פי חוק הוא 14, ולאורך השנה הרגילה הוא 15. בגילאים 14-16 שכר המינימום לשעה עומד על 21.45 ש"ח. בגילאי 16-17 שכר המינימום עומד על 22.98 ש"ח לשעה, ובגילאי 17-18 עומד שכר המינימום השעתי על 25.43. בני נוער אשר נמצאים מעל גיל 18, אינם נחשבים על פי חוק לבני נוער ולכן זכאים לשכר המינימום למבוגרים במדינת ישראל, שהוא 29.12 ש"ח לשעה. כמו כן שאר הגבלות התעסוקה של בני נוער אינם חלים על אלה שעברו את גיל 18.

אם הנכם חניכים, משמע אתם "עובדים על מנת לרכוש מקצוע ע"י עבודה מעשית מודרכת וע"י לימוד בשיעורי מקצוע המאושרים לפי חוק החניכות", אתם זכאים ל18.38 ש"ח לשעה (לדוגמה, תלמידים בבית ספר מקצועי שנשלחים לצבור שעות חניכות כדי להתמקצע בעבודתם).

למה אתם זכאים?

  • בתוך 7 ימים מיום התחלת עבודתכם, המעסיק מוכרח למסור לכם בכתב את תנאי העבודה: שכר, תנאים סוציאליים, שעות העבודה וכד'.
  • אתם זכאים להפסקות במהלך יום העבודה : בן נוער מתחת לגיל 18 העובד לפחות שש עבודה ביום זכאי להפסקה של 45 דקות, אך המעסיק אינו חייב לשלם שכר עבור ההפסקה אלא אם כן דורש מכם להישאר במקום העבודה.
  • אתם זכאים להחזר נסיעות עד 22.60 ש"ח ליום.
  • אתם זכאים כמו כן לתלוש שכר מפורט. אי הנפקת תלוש עשויה לזכות אתכם בפיצויים של אלפי שקלים.
  • אם השלמתם שנת עבודה אחת לפחות במקום העבודה, אתם זכאים לדמי הבראה.

מה אסור למעסיק שלכם לעשות על פי חוק?

  • אסור לו להעסיק אתכם יותר מ-8 שעות ביום ומ-40 שעות בשבוע. אם אתם בגילאי 16-18, תוכלו לעבוד 9 שעות ביום אך עדיין לא יותר מ-40 שעות בשבוע.
  • לפני יום חג או מנוחה אסור לו להעסיק אתכם יותר משבע שעות.
  • עד גיל 16, אסור לו להעסיק אתכם בין השעות 22:00 עד 08:00. בגילאי 16-18, אסור להעסיק אתכם בין השעות 22:00 ועד 06:00 למחרת, אלא אם ניתן היתר ממשרד העבודה והרווחה. אם כן העסיקו אתכם בניגוד לחוק, מוכרחים לשלם לכם עבור שעות נוספות.
  • על המעסיק קיים איסור לאחר בתשלום המשכורת מעבר ל-9 בחודש, אחרת הוא חוטא בהלנת שכר בניגוד לחוק.
  • המעסיק מחויב לשלם עבורכם ביטוח לאומי, ואסור לו לנכות ממשכורתכם את התשלומים עבור ביטוח לאומי וביטוח בריאות. כמו כן, במשכורות הנמוכות מ6,797 ש"ח לנער או מ7,569 ש"ח לנערה, אסור למעסיק לנכות מס הכנסה.
  • גם אם שברתם צלחת בעבודה, או גרמתם לנזק במקום העסקתכם, המעסיק לא יכול להטיל עליכם עונשים וקנסות כספיים.
  • המעסיק אינו יכול לתת לכם תקופת "התלמדות" או "ניסיון", ללא תשלום. הוא מחויב לשלם לכם מהשעה הראשונה בה אתם עובדים.

אם זכויותכם נפגעו, תוכלו לפנות לקו לעובד, או לשי"ל (שירות יעוץ לאזרח) בטלפון 09-7430682/3.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר