סרגיי ריכטר עם הזהב. צילום: עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל
סרגיי ריכטר עם הזהב. צילום: עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

כבוד לרעננה: ריכטר זכה בזהב במשחקי אירופה והבטיח את השתתפותו באולימפיאדה

הקלע המקומי זכה בזהב במשחקי אירופה בירי למרחק עשרה מטרים וישתתף באולימפיאדה השלישית שלו בקריירה בטוקיו 2020

פורסם בתאריך: 25.6.19 17:02

תעשו כבוד לקלע סרגיי ריכטר ממועדון הקליעה של מכבי רעננה, שזכה ביום שני השבוע במדליית זהב בתחרות הירי למרחק עשרה מטרים במשחקים האירופיים המתקיימים במינסק, בלארוס. בעקבות ההישג הבטיח ריכטר את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו 2020, שתהיה ההופעה האולימפית השלישית ברציפות עבורו. במוקדמות רשם ריכטר תוצאה כוללת של 628.8 נקודות ועלה לגמר, שם קבע תוצאה מצוינת של 250.8 נקודות.

בסט הראשון החל חלש יחסית עם 51.5 נקודות והשתפר משמעותית בשני עם 104.4. בשלב הנוקאאוט התמודד ריכטר על הזהב עם סרגיי קמינסקי מרוסיה, שזכה לבסוף במדליית הכסף. פיליפ נפולחור מצ'כיה סיים שלישי וזכה בארד. מדובר בשיפור ההישג הקודם של ריכטר, שזכה במדליית הארד במשחקים האירופיים שנערכו לפני ארבע שנים בבאקו, אזרבייג'אן. גם אז, אגב, הבטיח בעקבות הזכייה את מקומו באולימפיאדת ריו 2016.

ריכטר בן ה-30 עלה לישראל בגיל 6 מאוקראינה וכבר בגיל 12 התוודע לענף הקליעה. במרץ 2013 הוכתר כאלוף אירופה ברובה אוויר למרחק עשרה מטרים לאחר שזכה בזהב באליפות שנערכה בדנמרק. בשנת 2009 זכה במדליית זהב בתחרות סבב גביע העולם עם תוצאה של 599 נקודות – השוואת שיא העולם לנוער ומרחק נקודה משיא העולם לבוגרים. שנתיים לאחר מכן זכה בכסף בגביע העולם ותשע פעמים זכה באליפות ישראל.

באולימפיאדת לונדון, שהייתה הראשונה שלו, סיים תשיעי עם 595 נקודות והיה רחוק נקודה אחת מהמקום השמיני שהיה מעלה אותו לגמר. באולימפיאדת ריו סיים במקום ה-14 עם תוצאה של 623.8 נקודות ושוב היה רחוק כפסע מעלייה לגמר – מרחק 1.7 נקודות מהמדורג שמיני. כעת המטרה של ריכטר תהיה לרשום נקודת ציון נוספת בקריירה ולהעפיל לגמר אולימפי ראשון בשנה הבאה ביפן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר