גיל בני עם זיוה לב דגן ומייקל בריסקר. צילום: עזרא לוי
גיל בני עם זיוה לב דגן ומייקל בריסקר. צילום: עזרא לוי

גיל בני נפרד ממכבי עירוני רעננה: "לעולם לא אשכח מאיפה באתי"

מתיחת הפנים של המועדון יוצאת לדרך, כאשר הרכז עבר לגלבוע/גליל ומייקל בריסקר הצטרף להפועל תל אביב. אחרי שהפנטזיות על ג'ף רוזן ירדו מהפרק, המאמן אבנר יאור האריך את חוזהו במועדון לעונה נוספת

פורסם בתאריך: 3.7.19 13:57

מתיחת הפנים הרצינית שצפויה לעבור על קבוצת הכדורסל של מכבי עירוני רעננה קיבלה גושפנקא רשמית עם עלייתם לליגת העל של שני העוגנים והמצטיינים בעונה החולפת, גיל בני ומייקל בריסקר. כזכור, השניים היו חתומים עוד קודם לכן על היסטוריה בגזרה הלאומית, כשהובילו את נבחרת העתודה לזכייה באליפות אירופה. הראשון, שעדיין לא מלאו לו 21, חתם לשנתיים בגלבוע/גליל ויעזוב לראשונה את המועדון בו גדל לאחר 12 שנים תמימות. מעבר לשינוי הקבוצה והליגה, המרחק הגיאוגרפי יחייב את בני לעזוב לראשונה את בית הוריו ולעבור להתגורר ביישוב הקהילתי גן נר שבמועצה האזורית גלבוע.

"מאוד מוזר לי לעזוב את קבוצת הבית שלי בפעם הראשונה וזו סיטואציה לא פשוטה כי אני עוזב גם את הבית והמשפחה", נפרד בני בכל החזיתות. "לא משנה לאן אגיע ועוד כמה קבוצות אעבור, רעננה תמיד תהיה הבית שלי והקבוצה שגידלה אותי, פיתחה אותי להיות השחקן שאני והקנתה לי את הערכים והיכולות שיש לי כשחקן. אני מודה למועדון הענק הזה, לזיוה לב דגן, רון נוה וערן טסל שנתנו לי את ההזדמנות עוד בקבוצת הקט-סל ולמרות שזו תישמע קלישאה – לעולם לא אשכח מאיפה באתי. אני שמח לעשות את קפיצת המדרגה הזו, אבל אמשיך להחזיק אצבעות לרעננה ומאחל לקבוצה שתגיע לליגת העל בקרוב".

בריסקר בן ה-21 חתם לשלוש שנים בהפועל תל אביב ובקיץ הנוכחי אף זומן לסגל הנבחרת האולימפית שתיטול חלק במשחקי האוניברסיאדה שיצאו השבוע לדרך בנאפולי, איטליה. בעונה החולפת היה בריסקר גורם משמעותי במיוחד בקבוצתו שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון וכזכור הודחה בסוויפ על ידי מכבי חיפה בחצי גמר הפלייאוף. בריסקר העמיד ממוצעים של 14.4 נקודות למשחק עם 40.2% מחוץ לקשת, כמו גם למעלה משלושה ריבאונדים ושלושה אסיסטים. "אין לנו ספק שמייקל שחקן מוכשר שיהפוך לשחקן מוביל בכדורסל הישראלי", אמר יו"ר הפועל תל אביב, רמי כהן, עם צירופו של השחקן. "אנחנו שמחים שזה יקרה במדי הפועל תל אביב".

רומן קצר

ומה ברעננה, בינתיים? בתחילת השבוע הסתיימה בקול ענות חלושה פרשת ג'ף רוזן ומועמדותו להפוך לבעלי הקבוצה, פרשה שלמעשה התאדתה עוד לפני שהחלה. שיחות בין עיריית רעננה לנציגיו של איש העסקים היהודי-אמריקאי ובעלי מכבי חיפה הוגדרו אמנם כחיוביות וראש העיר חיים ברוידא כבר התבטא ש"רשות מקומית לא יכולה לשאת כלכלית על גבה קבוצת כדורסל מקצוענית", אבל בשורה התחתונה העסקה לא תצא לפועל ומי שתמשיך להפעיל את הקבוצה בעונה הבאה תהיה, ובכן, עיריית רעננה. מה בכל זאת "יצא" למועדון מאותן שיחות שהתבררו כעת כלא יותר מספין תקשורתי? התפטרותה של היו"ר זיוה לב דגן. הצעד ראשון של נציגי העירייה והמנכ"ל ערן טסל היה לחדש את ההתקשרות עם המאמן אבנר יאור, שחתם לעונה נוספת. לצדו ימשיכו עוזרו עדיאל שטיבי, מאמן הכושר הוותיק יורם מנחם וכמובן המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, רון נוה, שמעורב ומסייע גם לקבוצה הבוגרת. "אני שמח להמשיך ברעננה", אמר יאור, שנבחר אשתקד למאמן העונה. "מדובר במועדון טוב שמייצג כיוון ודרך מסוימים ובריאים וננסה לבנות לזה המשך".

אבנר יאור. צילום באדיבות איגוד הכדורסל

אבנר יאור. צילום באדיבות איגוד הכדורסל

כידוע, המדיניות ברעננה היא לא להחתים שחקנים לחוזים ארוכי טווח ועל כן למעשה מוטלת כעת על כתפיו של יאור לבנות את סגל הקבוצה מחדש, אם תרצו להחתים מחדש את שחקניה. בימים הקרובים צפוי המאמן לקיים סבב שיחות עם שחקני רעננה אשתקד, בהם אוריאל טרוצקי, שמחזיק באזרחות כפולה וזכה לכבוד רב כשזומן בחודש שעבר לסגל נבחרת אורוגוואי שנטלה חלק במשחקי הפאן אמריקה, שגיב דוד, גל חלמיש, עידו סטולרו, עדן נלגס והזרים ווין לנגסטון וג'אמר גאלי, כדי להבין מי מעוניין להמשיך, לאן נושבת הרוח ולהתחיל להרכיב את הפאזל לקראת העונה הקרובה.

"בסיטואציה שנוצרה העסק עבר להדממה עד שיהיה שוב מה לומר. אין לי שמות של מועמדים ולא תכננתי כלום כי עובדתית לא היה מה לעשות עד עכשיו", התייחס המאמן לסאגה שגרמה בדיעבד לעיכוב בפתיחת ההכנות לעונה הנוכחית. "כרגע אפשר להתחיל – אדבר עם כולם כדי לראות מה הרצונות שלהם ואיך הם מסתדרים עם שלנו, ולאט לאט נתחיל לבנות את הקבוצה. אנחנו מודעים לעובדה שזה כרוך בלהרכיב את הצוות מחדש ומבחינה תקציבית שום דבר לא השתנה ואנחנו בשליש התחתון של הליגה. עם מה שיש ננסה לעשות את הכי טוב שאפשר והכי חשוב שכמו תמיד ברעננה, יהיה זה סגל עם דגש מקומי של שחקני בית, חבר'ה צעירים, אנרגטיים ולוחמניים שמשאירים הכל על המגרש ומאמינים בעבודת צוות".

מחלקת הנוער ציינה בשלישי שעבר את סיום העונה בטקס מרגש במשכן לאמנויות הבמה בעיר הסמוך לאולם הביתי מטרווסט, בנוכחות שחקני הקבוצות, ההורים, צוות המאמנים ורשות הספורט בעירייה. אורח הכבוד היה מאמן אולימפיאקוס היוונית, דיוויד בלאט, שהרצה בפני הקהל על נושאים המסמלים את ערכי המחלקה דוגמת התמדה, השקעה ומחויבות ובהמשך גם ענה על שאלות. אחריו בירך את הנוכחים ראש העירייה, חיים ברוידא. במהלך הערב הוקרנו מספר קליפים, בכלל זה קליפ סיכום שנה מחלקתי וקליפ סיכום ההישגים הבולטים של המועדון – בראשם קבוצת הנוער וקבוצת הבוגרים, שהגיעו כל אחת עד לחצי גמר הפלייאוף. קליפ נוסף נגע ל-21 שחקני שנתון 2001 שסיימו הן את כתה י"ב והן את דרכם במחלקה וזכו לגביעי הוקרה. רגעים מרגשים נוספים נרשמו עם פרידה ממספר דמויות מפתח, בראשן היו"ר לשעבר לב דגן, יו"ר ועדת הספורט בעיריית רעננה, מיכאל רייזמן, מנהל תיכון מטרווסט אמנון בר נתן וסגנו רונן סלע, שהיה גם מנהל הנבחרת. כל הארבעה קיבלו גופיות עם הקדשות של קבוצת הבוגרים ונבחרת התיכון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר