מיניבוס. צילום עזרא לוי
מיניבוס. צילום עזרא לוי

הורים בשכונות הצפוניות כועסים על מערך ההסעות לבתי הספר: "לא מתחשבים בנו"

ההורים, שילדיהם זכאים למערך שאטלים חינמי לבתי הספר, מספרים כי רבים מהם נשארים ללא פתרון בשל המסלול המצומצם של השאטלים. עיריית רעננה: "התכנון נעשה על פי מיפוי צרכים מדוקדק"

פורסם בתאריך: 5.9.19 14:11

הורים בשכונות הצפוניות של רעננה, ביניהן לב הפארק, קריית שרת ונווה זמר, מביעים בשבוע האחרון את מורת רוחם על מסלולי מערך ההסעות לבתי הספר. מדובר במערך הסעות חינמי חדש שהשיקה העירייה לראשונה בעת פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, שנועד לתת מענה לילדים בשכונות הצפוניות בעיר, המתגוררים במרחק העולה על קילומטר מבית הספר שלהם. מסלולי ההסעות במערך, כוללים רק מספר מצומצם של בתי הספר, בין היתר את תיכון אביב וחטיבת הביניים רימון, אך ישנם בתי ספר רבים שאינם כלולים במסלולים, למרות שהמרחק אליהם מהשכונות עולה על קילומטר אחד.

"אני גרה בנווה זמר, ואני מאוד מאוכזבת שאין שאטל או הסעות לתיכון אוסטרובסקי ובית הספר שקד, שם לומדות הבנות שלי", אומרת תושבת העיר, "בשל מחאה שעשו בעבר מיעוט מתושבי השכונה, הופסקו האוטובוסים של מטרופולין להגיע לשכונה. כעת הדבר מצריך כיום הסעה שלי בבקרים לבתי הספר ובחזרה אני שוכרת מטפלת בתשלום שמחזירה את בתי מבית הספר. הדבר ממש מקשה עלינו".

"בכל הארץ יש הסעות הלוך ויש הסעות חזור, רק אצלנו יש הסעות הלוך, ולא לכל בתי הספר", מוסיפה תושבת שכונת נווה זמר, "הילדים שלי לומדים בבית הספר היסודי ביל"ו ובתיכון אמי"ת רננים. אין פה התייחסות בכלל לבתי ספר דתיים בהסעות. לא מתחשבים בנו. העירייה אמרה שפתרון ההסעות הוא להורים שהמרחק לבתי הספר שלהם גדול מקילמוטר, וזה המצב אצלי. אבל איפה הפתרון שלי?"

"לחלק מהשכונות ולחלק מבתי הספר ניתנה הסעה בחינם – זה אבסורד, ושימוש פסול בכספי המסים של כל תושבי העיר", אומר תושב אחת השכונות הצפוניות שבתו לומדת בתיכון "מור מטרוווסט" , "העירייה צריכה לתת פתרון שווה לכולם – בניית בתי ספר קרובים ומספקים את הצרכים השונים. או, עד שזה יקרה – מערך הסעות מסודר ושווה הזדמנויות לכולם". יש לציין כי תלונות דומות הגיעו לצומת השרון, מצד תושבים שילדיהם לומדים בבית הספר "דקל", חטיבת הביניים "יונתן" וחטיבת "אלון".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה החליטה לפעול כדי לעבות ולהרחיב את מערך ההיסעים למוסדות החינוך בעיר למען נוחיות התלמידים ומשפחותיהם. מערך ההיסעים החדש מתווסף למערך ההיסעים הקיים היום (קווי תלמידים), ולא בא במקומו, כך שכל הקווים ימשיכו לעבוד באותה המתכונת. מערך ההיסעים החדש נותן מענה לתלמידי השכונות הצפוניות בעיר, וכולל את: שכונת רסקו, לב הפארק, נווה זמר, נאות עוזי לרבות תחנה בכניסה לשכונת קריית שרת. נציין, כי לתלמידי קריית שרת כבר כיום ישנן הסעות, הן מטעם העירייה והן קווי תלמידים של מטרופולין (קו מס' 77), שמסיעות את התלמידים לתיכון אביב ולחטה"ב רימון. יודגש, כי התכנון נעשה על פי מיפוי צרכים מדוקדק, אפיון היקף התלמידים והדרישה הקיימת ב"שטח", תוך ניסיון להשיג זמן נסיעה מיטבי, קצר ככל הניתן שאינו עולה על 20 דקות לכל היותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר