צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה. לגן המצולם אין קשר לכתבה אייל טואג

האיום בשביתה עזר: גן גפן קיבל הבוקר סייעת נוספת

הורי גן גפן ביקשו להשבית היום את הגן, בגלל טענות על תחלופה גבוהה בצוות ודרישה לסייעת נוספת ביום שישי. ההורים: "הצענו לעירייה שנמצא סייעת בעצמנו"

פורסם בתאריך: 15.11.19 08:42

השביתה שבוטלה ברגע האחרון: הורי גן גפן ברעננה ביקשו לשבות היום (שישי), ולא לשלוח את ילדיהם לגן. ההורים סיפרו כי הסיבות לשביתה הן שמתחילת השנה נשות הצוות בגן מתחלפות בתדירות גבוהה, ודרישתם לסייעת נוספת בימי שישי, שתתגבר את הסייעת והגננת בגן, לא נענית.

יש לציין כי במסגרת רפורמת הגיל הרך, משרד החינוך מתחייב לממן סייעת שנייה לגני ילדים בגילאי 4-3, בהם לומדים לפחות 30 ילדים, כמו גן גפן, אך מדובר בתגבור של סייעת שנייה רק במהלך השבוע ולא בימי שישי. למרות זאת, הורי הגן דורשים סייעת נוספת בימי שישי, כי לטענתם גננת וסייעת אחת לא מצליחות להתמודד עם העומס הרב בגן.

בשיתוף פעולה בין הנהגת הורי הגנים לבין עיריית רעננה, ובמאמצים רבים מצד העירייה למנוע את השביתה, נמצאה אמש בשעת לילה מאוחרת סייעת שנייה שתתגבר את יום הלימודים היום בגן באופן חד פעמי, ובכך נענתה דרישתם של הורי הגן, לפחות להיום. בתגובה, ההורים ביטלו את השביתה אך אמרו כי אם לא יימצא פתרון קבוע, ימשיכו במאבקם.

"כל פעם שמישהי מחליפה מגיעה ליום שישי בגן, היא קורסת, ולא מוכנה להגיע לשם שוב", אמרה אחת ממארגנות השביתה, "ברגע שיש מישהי אחת על כזאת כמות של ילדים, דברים יכולים לקרות. יש פחות עיניים, פחות תשומת לב. הצוות טוב, אבל זה לא מספיק".

"אין גן עם תמהיל כמו שלנו. אנחנו גם 34 ילדים, וגם טרום טרום חובה", מוסיפה, "יש את החוק אמנם, אבל יש את החריגים. לגבי איך לגייס, אנחנו כבר הצענו לעירייה. אמרנו שאנחנו מוכנים שהעירייה תגדיר לנו את הקריטריונים ואנחנו נמצא את הסייעת ונגייס בעצמנו. אם אין תקציב, אין בעיה, אנחנו נסייע בתקציב. התשובות שאנחנו מקבלים לא מספקות".

יואב קופמן, יו"ר הנהגת הורי הגנים, אמר: "רפורמת הסייעת השנייה, נועדה לקדם חינוך איכותי יותר, לשים דגש על צורכי הילד ולתת תנאים הולמים להתפתחות מיטבית. וזאת על ידי הוספת סייעת נוספת שתוכל לתת מענה לילדים. יחד עם זאת החליט המחוקק לתת מענה זה רק 5 ימים בשבוע כאילו שילדינו לא מגיעים לגן ביום שישי. דבר זה יוצר מציאות קשה מאוד בימים אלו ופוגע בכל אבני הדרך של הרפורמה".

מעיריית רעננה: "עיריית רעננה עושה את כל המאמצים על מנת להסדיר סייעת קבועה בגן, ולמצוא את הפתרון המיטבי עבור הילדים. היום תגיע סייעת הבוקר, דמות אותה מכירים הילדים. מצבת כח האדם בגן בימי שישי היא בהתאם לאילוצים וכפי שמקובל ברוב הרשויות מקומיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר