הנבחרת הזוכה בחצי גמר תחרות "ספייס לאב". צילום ד"ר דפנה בן יוסף
הנבחרת הזוכה בחצי גמר תחרות "ספייס לאב". צילום ד"ר דפנה בן יוסף

מכוונים לכוכבים: תלמידי אמי"ת מדעי ינסו להגיע לתחנת החלל הבינלאומית

תלמידי בית הספר המדעי בכפר בתיה הגיעו לשלב האחרון בתחרות "ספייס לאב", במסגרתו יתחרו על הסיכוי לקבוע את הניסוי אותו יבצעו האסטרונאוטים בתחנת החלל. מנהל בית הספר: "מדהים לראות איך התלמידים חוקרים ובודקים את הנושא"

פורסם בתאריך: 6.1.20 16:47

נבחרת בית הספר אמי"ת מדעי כפר בתיה, היא אחת מהנבחרות שיתחרו בגמר התחרות הארצית של תכנית "ספייס לאב" שתתקיים ב-27 בינואר, בה ייבחר הניסוי הישראלי שיתבצע בתחנת החלל הבינלאומית.

הקבוצה הרעננית נבחרה, לאחר שבאירועי חצי הגמר שהתקיימו בבית הספר אמי"ת מדעי, הניסוי של תלמידי בית הספר נבחר לעלות לשלב הגמר בתחרות הארצית, ניסוי העוסק בהשפעת כוח הכבידה על קצב איכול הפלסטיק על ידי חיידק. התלמידים מאמי"ת מדעי יציגו את הניסוי בתחרות הארצית, ויתחרו בניסויים של נבחרות מבתי ספר ברחבי הארץ, כאשר בסוף התחרות ייבחר ניסוי אחד שיבוצע בתחנת החלל הבינלאומית על ידי אסטרונאוטים.

במסגרת תכנית המצוינות "ספייסלאב" של קרן רמון לומדים התלמידים על דמותם של אילן, רונה ואסף רמון ז"ל, ומתכננים ניסוי מדעי אותו יבצעו אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית. את התלמידים מלווים עידו פרידמן המורה לפיזיקה בבית החינוך אמי"ת, ודור רץ המנטור מטעם קרן רמון. כאמור, הניסוי הזוכה בסיבוב חצי הגמר, עסק בשאלה האם ניתן להשתמש בחיידקים מפרקי פלסטיק בחלל, בתחנת החלל ובהתיישבות עתידית על הירח ועל מאדים, כדי להיפטר מפסולת פלסטיק ואף לנצל את התוצרים להפקת אנרגיה. הניסוי, אשר תוכנן על ידי התלמידים בשיתוף עם פרופסור אריאל קושמרו מהמעבדה לביוטכנולוגיה סביבתית באוניברסיטת בן גוריון, נבחר כבעל הפוטנציאל הגדול ביותר לתרומה לאנושות. הניסוי ייצג את בית החינוך בגמר הארצי של התכנית, אשר יתקיים בשבוע החלל הישראלי ב-27 בינואר.

השופטים בתחרות היו ד"ר עדי ניניו גרינברג, ראש מדור טכנולוגיות חלל ולוויינות בחיל האוויר; ד"ר יובל ראובני, חוקר בכיר במו"פ מזרח וחבר סגל במחלקה לפיזיקה באוניברסיטת אריאל. באירוע לקחו חלק גם סהר סיגאווי, ראש תחום מצוינות ופדגוגיה ברשת אמי"ת; ד"ר דפנה בן יוסף מרכזת תחום מצוינות מדעים בשת אמי"ת ומנהל אמי"ת מדעי הרב שגיא רוזנבאום.

הרב שגיא רוזנבאום, מנהל אמי"ת מדעי בכפר בתיה, בירך את התלמידים על ההישג: "מדהים לראות איך התלמידים חוקרים ובודקים את הנושא בו בחרו עם ניצוץ בעיניים. אני מאמין ביכולתם להגיע לשורה הראשונה של החקר המדעי במדינה, בעולם – ובחלל. אנו שמחים לקחת חלק בתכנית כה משמעותית ומרתקת ומודים לכל העוסקים במלאכה"


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר