רפי פרץ. צילום עופר וקנין
רפי פרץ. צילום עופר וקנין

בעקבות התבטאות שר החינוך: הלימודים ברעננה יפתחו בשיח בנושא שיוויון

בראיון שהתפרסם בסוף השבוע נשאל הרב פרץ כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה והשיב: "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה"

פורסם בתאריך: 11.1.20 22:25

עיריית רעננה הודיעה שיום הלימודים, בכל מוסדות החינוך בעיר, יחל בשיח שיוקדש לנושא ערכי כבוד האדם, חירותו וחשיבות השיוויון, הסובלנות והכבוד הדדי בין בני אדם. זאת בעקבות האמירות השנויות במחלוקת של שר החינוך, הרב פרץ, בראיון לעיתון שבעה ימים שהתפרסם בסוף השבוע.

פרץ נשאל בראיון כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה והשיב: "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם". הוא גם הגדיר משפחה נורמטיבית – "עם איש ואישה".

חיים ברוידא צילום עזרא לוי

"אין מקום לדעות קיצוניות בשום מקום". חיים ברוידא. צילום: עזרא לוי

"אני שם בצד את הקירבה האישית שלי לנושא", כתב ראש עיריית רעננה חיים ברוידא בעמוד הפייסבוק שלו בעקבות דברי השר פרץ, "כותב כאן כראש עיר המחזיק את תיק החינוך בעיר ודואג שכולם יהיו שווים. אין מקום לדעות קיצוניות בשום מקום. בוודאי כשהם באים ממרכז השיח וההשפעה. מכאן פונה לילדי רעננה. נדאג שבכל בוקר בו אתם קמים והולכים לבית הספר, תדעו שאתם שווים בין שווים וגם תחושו כך"

איתן גינזבורג. צילום: עופר חג'יובo

"רפי, צא מהארון החושך ובוא לגן". איתן גינזבורג. צילום: עופר חג'יובo

"אתה שר החינוך, אז בוא ותסתכל להם בעיניים, מול החברים שלהם והמשפחות שלהם", כתב חבר הכנסת איתן גינזבורג ממפלגת כחול לבן בתגובה לדברי השר, "בוא ותגיד להם בפנים שהם גדלים למשפחה לא טבעית ולא בריאה. בוא ותגיד להם שהאהבה של ההורים שלהם פחות טובה מהאהבה שלך לילדיך. אל תתחבא, בוא וגלה להם ולכולנו את האמת שלך עד הסוף. ספר להם כמה טבעי לך לחבק הכהניסטים והגזענים וכמה אתה מאמין בטיפולי המרה. נכון הם רק בני שנתיים, אבל אני בטוח שהם, בדיוק כמו הרוב השפוי בישראל, יבינו מיד מי נורמאלי כאן ומי לא. רפי, צא מארון החושך ובוא לגן".

גם הנהגת ההורים היישובית ברעננה, פרסמה תגובה לדברי השר. מדובר באותה התגובה שפרסמה ההנהגה הארצית. "אנו מייצגים ונמשיך לייצג בגאווה ותוך מתן גיבוי מלא את כל הורי ותלמידי ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מין ו/או נטייה מינית", כתבו בתגובתם, "אנו דוחים בשאט נפש ובזעזוע עמוק כל אמירה מפלגת, מסיתה וגזענית המופנית כלפי ילדינו או מי מהם. ערכי השוויון, האחווה, הכבוד ההדדי, הסבלנות והסובלנות נר לרגלינו ולאורם נמשיך כולנו לחנך את ילדינו. אנו מצפים ממשרד החינוך והעומדים בראשו להוביל תפיסת עולם זו וליישמה הלכה למעשה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה מה שקורה שראש הממשלה נתון ללחץ חקירות ולא יכול לבחור שרים לפי כישורים אלא לפי חסינות
    אף שר לא מנהל את המקום עליו הוא מופקד אלא מתעסקים בפוליטיקה זולה ולשמר מקורבים
    חבל שזאת הממשלה שילדינו רואים

  2. אחד שאכפת לו

    כמו תמיד מחליטים לפעול על סמך משפט אחד ולא מתייחסים לכל הדברים שאמר, אני ממליץ לקרוא את כל המאמר לפני שמגבשים דעה עליו. חוץ מזה שהדבר הזה כולל גם את בתי הספר הדתיים בעיר שלא בטוח מסכימים עם דעת ראש העיר בנושא?!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר