מעון יום נעמת, רחוב אופסטרלנד
מעון יום נעמת, רחוב אופסטרלנד

מחאת ההורים במעון נעמת בעיר שצפוי להיסגר: "זה לא נתפס, זו החלטה הזויה"

להורים במעון יום אלון נודע כי המקום ייסגר לשנה לצורך שיפוצים. ההורים מבקשים למצוא פתרון חלופי וטוענים: "זה אסון שיסגרו את המעון. אין עוד מעונות מסובסדים במרכז רעננה"

פורסם בתאריך: 6.2.20 13:05

הורים לילדים במעון היום "אלון" של נעמת הממוקם ברחוב אופסטרלנד, הגיבו במחאה ביום שישי האחרון לאחר שנודע להם כי המעון צפוי להיסגר לשנה ולא תיפתח בו הרשמה לשנת הלימודים הקרובה. המעון צפוי להיסגר לצורך שיפוצים, זאת למרות שבנעמת אומרים כי טרם נמצאו מקורות המימון לשיפוץ. ההורים דורשים כי השיפוץ ייעשה בשלבים או שיינתן להם מבנה חלופי.  טענה נוספת שיש להורים היא הנטל הכלכלי הצפוי להם עם סגירת המעון. מעון נעמת הוא מעון בעל שכר לימוד מפוקח ומסובסד, עליו ההורים משלמים מאות שקלים לחודש (תלוי ברמת הסבסוד), לעומת מעון פרטי, שיכול להגיע לאלפי שקלים בחודש. ההורים טוענים כי הם צפויים להיתקל בקשיים עם סגירת המעון, מכיוון שאין מספיק מקומות במעונות מסובסדים אחרים ברעננה לכל ילדיהם.

"המעון עצמו מדהים, הבת שלי נמצאת משם מגיל שלושה חודשים ועכשיו היא בת שנה וחצי", אומרת אמא במעון, "הם ממש גידלו אותה, והיא מאושרת מכך מאוד. יש לי רק מילים טובות להגיד על הצוות, ואני ממש סומכת על הגננות שם ובשמחה שולחת את הבת שלי לשם. ביום שישי האחרון הודיעו לנו שהמעון הולך להיסגר לשנה, שלחו לנו הודעה לקונית שבגלל שצריך לשפץ אז לא תיפתח הרשמה לשנה הבאה. כולנו הגבנו במחאה, כתבנו מיילים לבכירי נעמת, אבל זה לא עזר. מבחינתנו זה אסון שיסגרו את המעון. זה מעון מדהים, קשה למצוא מעונות טובים היום וזה אי צדק כלפי הילדים במעון וכלפי הצוות. יש כל כך הרבה מקרי אלימות ברחבי הארץ, ופתאום יש לך מקום כל כך טוב שאפשר לסמוך על אנשי הצוות ועכשיו סוגרים אותו. עוד בעיה זה שאין מעונות מסובסדים נוספים במרכז רעננה. לדעתי אפשר לשפץ את המעון בשלבים, כמו שהם עשו עד עכשיו. הם הרי שיפצו כבר בעבר את הכיתות במעון, שמו את כל הילדים בכיתה אחת ושיפצו את השניה ולהפך. למה אי אפשר לעשות את זה השנה? או שיימצא מבנה חלופי לילדי המעון. זה ממש מרתיח שהוא נסגר".

מעון יום נעמת, רחוב אופסטרלנד

מעון יום נעמת, רחוב אופסטרלנד

"אין יותר מדי אופציות בעיר למעונות מהסוג הזה", אומר הורה אחר, "יש עוד מעון של נעמת שנמצא ברבוצקי אבל מספר המקומות שלו מאוד מוגבל, גם ויצו לא נותן מספיק מענה, אז בשבילנו זה אומר מעונות פרטיים, מה שאומר שזה פוגע בנו כלכלית קשות. יותר מזה, אחרי ניסיון עם שלושה ילדים במערכות החינוך בעיר הזאת, זה המקום הראשון שתפקד, עבר כראוי ויש בו צוות מגובש קבוע וטוב שמנוהל מדהים, דווקא אותו רוצים לסגור. זה לא נתפס, דבר הזוי. זה משהו שלחלוטין אפשר לפתור בדרך אחרת. במקרה גם אשתי אדריכלית, היא יודעת טוב מאוד להעריך מה הכרחי לשיפוץ ומה לא, היא הסתכלה על המבנה ואין שום דבר שהוא אקוטי ולא בטיחותי שדורש שיפוץ מידי. החלטה כזאת של סגירה מידית, היא תמוהה בהחלט, והיא בהחלט לא לטובת הילדים".

מנעמת נמסר בתגובה: "לצערנו המבנה בו שוכן המעון אינו תואם את הפרוגרמה של משרד העבודה והרווחה אליו אנו כפופים ואת הדרישות החדשות של משרד הבריאות. בכדי להתאים את המעון לדרישות ולפרוגרמה יידרש שיפוץ מקיף וממושך בעלות של כמיליון ש״ח. אין מדובר בעבודה שניתן לבצעה תוך כדי הפעלת המעון וכן טרם נמצאו המקורות התקציביים למימון השיפוץ. לפיכך נאלצנו להודיע על אי פתיחת הרישום לשנת הלימודים הבאה. מנהלת המעון תשמח להכווין את ההורים למעונות נעמת אחרים הפועלים בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר