צעדת "הקו האדום" של תלמידי חטיבת אלון. צילום פרטי

"חייבים להעלות את המודעות למשבר". צפו בצעדת הקו האדום של תלמידי חטיבת אלון

עשרות מתלמידי החטיבה צעדו ברחובות רעננה, מחזיקים בצינור נפוח אדום שמסמל את הקו שאסור לעבור במשבר האקלים. בהמשך צפויה להיפתח מגמה בנושא בבית הספר. "דרך הילדים אפשר להעביר את המסר הרבה יותר טוב מאשר דרך המבוגרים", אומרת המנהלת

פורסם בתאריך: 6.3.20 10:39

עשרות תלמידי חטיבת "אלון" השתתפו בצעדת "הקו האדום" ביום שישי שעבר ברחבי רעננה, במסגרת פעולת מחאה שיזמו התלמידים כדי לעורר מודעות עירונית בנוגע למשבר האקלים וההתחממות הגלובלית. התלמידים נשאו שלטי מחאה, וצינור אדום מלא אוויר, שמסמל את ה-"קו האדום" של משבר האקלים, אותו אסור לעבור.

"היוזמה הזאת נולדה מתוך כך, שהבנו שיש לנו אחריות היום להבין שאנחנו נמצאים באיזשהו משבר ושאנחנו חייבים להעלות את המודעות לאותו המשבר", אומרת סגנית מנהלת חטיבת "אלון", רודי בוקסנבאום, "השינוי צריך לבוא מהנוער. זה התחיל מכך שהייתי ביום עיון בנושא, ומתוך הפעילויות שם בחרתי בשתי פעילויות מאוד מעניינות – הראשונה היא הרצאה של אקטיביסט בן 18 בשם הדר ים, שהגיע לבית הספר והעביר הרצאה מאוד מעניינת לתלמידים. רצינו שיעביר לילדים שאנחנו נמצאים במשבר אקלימי מאוד עמוק, ושהכוח נמצא בידיים של צעירים כמוהם. הזמנתי גם אמן סביבתי בשם דורון גזית לבית הספר, שצילם מקומות שנפגעו מאסונות ומהתחממות הגלובלית. כחלק מהתערוכה שלו, הוא הציב מין מיצג של צינור אדום מנופח באוויר, שמסמן את הקו האדום של כדור הארץ ושל משבר האקלים, שאותו אסור לנו לעבור. התערוכה עמדה בלובי אשכול הפיס במקום, ובלובי החטיבה. במשך שבוע שלם, המורים העבירו הרצאות ופעילויות בנושא משבר האקלים בתלמידים. ביום שישי האחרון, יצאנו למצעד ברחבי רעננה, מחטיבת אלון שברחוב החי"ל, דרך אחוזה ועד ליד לבנים, תוך כדי שאנחנו אוחזים בצינור האדום ובשלטי מחאה שהתלמידים הכינו, כדי להעלות את המודעות של הציבור ולקרוא לתושבי העיר לעשות שינוי".

מה מתוכנן בהמשך?

"בהמשך, מתוך התלמידים בבית הספר, תקום איזושהי קבוצה בתוך התלמידים שתוביל את הנושא. הקבוצה תשתתף במצעד האקלים ב-27 במרץ בתל אביב, ותפעל כדי לאמץ את השינוי בקרב התלמידים בבית הספר ובבתיהם. בסופו של דבר, הרצון הוא להקים מגמה בנושא בתחילת שנה הבאה. בינתיים כבר פנו אלינו מוסדות חינוך אחרים שרוצים לאמץ את הפעילויות שאנחנו עשינו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר