אוליביה סרור. צילום פרטי

תושב רעננה נדבק בקורונה ונמצא באשפוז ביתי: "הייתי בטוח שזה הסוף"

אוליביה סרור, תושב רעננה בן 49, חזר מפריז ואובחן כחולה בנגיף. הוא נמצא בביתו, ויש לו גם טענות כלפי מערכת הבריאות: "לא אמרו לי מתי יבצעו בדיקה נוספת או מתי אפשר לצאת מהבית. לא אומרים לך כלום"

פורסם בתאריך: 25.3.20 19:50

אוליביה סרור בן ה-49 מרעננה, אובחן כחולה בנגיף הקורונה, ונמצא בבידוד בביתו כבר שבוע וחצי. סרור, רופא שיניים במקצועו ואב לחמישה, חי על קו צרפת – ישראל, וככל הנראה נדבק בפריז לפני כשבוע וחצי.

"זה התחיל יום אחרי פורים, ב-11 למרץ, כשאיבדתי את חוש הריח וחוש הטעם", מספר אוליביה, "הייתי אז בפריז, שם אני גם עובד כרופא שיניים. אני בדרך כלל נוסע כמעט כל שבוע כדי לעבוד שם, חי על קו רעננה – פריז. כמה ימים לפני פורים היה לי שיעול יבש כזה, אבל לא הקדשתי לו יותר מדי תשומת לב. ביום ראשון אחרי פורים, ה-15 למרץ, הבנתי שכבר סוגרים את השמיים ולא תהיה אפשרות לחזור. מיד כשהגעתי לארץ ואז הביתה, מדדתי חום, היו לי 40 מעלות חום. לא יכולתי לעמוד על הרגליים. נכנסתי לחדר שלי לבידוד, אפילו לא אמרתי שלום למשפחה. מאז כל שש שעות לקחתי אקמול, ולא יכולתי לקום מהמיטה. יום אחרי, מד"א הגיעו אליי לעשות את הבדיקה. במוצ"ש האחרון התקשרו להגיד לי שהבדיקה יצאה חיובית. ביום חמישי שעבר, לקחתי את האקמול האחרון. אין לי חום כרגע, אני מרגיש טוב. אני כמעט בטוח שהוירוס עבר".

איך הרגשת בשיא המחלה?
"כשהחום שלי עלה לארבעים מעלות, הייתי בטוח שזה הסוף. חשבתי שיקחו אותי לבית חולים, ויש סיכוי שלא אחזור. אף אחד לא מדבר איתך. רופאים לא יודעים כלום על המחלה הזאת. אני רופא, יש לי חברים רופאים, אבל אף אחד לא מבין כלום בסיפור הזה".

מה ההוראות ממשרד הבריאות ומד"א? אתה בקשר איתם?
"אין קשר בכלל. הם בקושי דיברו איתי אפילו כשהם היו כאן, הם מיהרו מאוד. לקחו את הבדיקה, והלכו. במוצאי שבת התקשרה אליי בחורה צעירה ושאלה אותי איפה הייתי ועל איזו טיסה עד שהגעתי הביתה. אבל לא אמרו לי מתי יבצעו את הבדיקה הנוספת, מתי אפשר לצאת מהבית. לא אומרים לך כלום. לא יודע מה השלב הבא. אני כרגע עדיין נשאר בבידוד בחדר, לא יוצא אפילו לסלון כדי לא להדביק את שאר המשפחה".

איך אתה מסתדר בבידוד?
"ברוך השם, אני בן אדם שלא צריך הרבה. אני יכול לחיות כאן בחדר כמה ימים, כמה שבועות, זו לא בעיה. העיקר שלא לקחו אותי לבית החולים, יש אנשים שלא חוזרים משם. יש דברים הרבה יותר גרועים"

גם בתו של אוליביה, הראתה תסמינים של חולה בנגיף לאחר שחזרה ממדריד בשבוע שעבר. היא כעת מתגוררת במרתף הבית בבידוד, ועשתה בדיקה לאבחון הנגיף, אך התוצאות טרם התקבלו. "היא איבדה את חוש הריח וחוש הטעם, יש לה שיעול, אבל אנחנו מקווים בעזרת השם שיהיה טוב", אומר אוליביה, "אין לה חום גבוה. אבל זה בטוח לדעתי שהיא חיובית לנגיף".

בדקו את שאר המשפחה? או רק אותך ואותה?
"רק את שנינו. אני חושב שאין להם מספיק בדיקות".

איך המשפחה שלך מסתדרת עם המחלה שלך?
"יש לי בחדר חלון שמשקיף על המרפסת של הבית. אז כל יום, ארבע מתוך חמשת הבנות שלי באות ועומדות במרפסת, ואני רואה אותן דרך החלון, אז לפחות יש לי את זה. המשפחה כמובן דואגת, זה קשה לכולם, אבל זה יעבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר