אשר אלון. צילום: עזרא לוי
אשר אלון. צילום: עזרא לוי

אחרי מו"מ ארוך: שחקני הפועל רעננה הסכימו לקיצוץ של 25 אחוזים

המגעים בין הבעלים אשר אלון לשחקנים כבר עלו על שרטון, אך לבסוף הגיעו הצדדים להסכמה על קיצוץ רבע משכר הנטו שלהם. “זה לא קל, אף פעם לא הייתי מובטל”, הודה שניר שוקר

פורסם בתאריך: 1.4.20 11:26

בדומה למרבית התחומים במשק, גם ענף הכדורגל סובל בצורה קשה ממשבר הקורונה העולמי. בלא מעט קבוצות בלטו המחלוקות סביב נושא קיצוץ שכר השחקנים ויציאה לחופשות ללא תשלום, כאשר המו”מ בין אשר אלון, בעלי הפועל רעננה, ובין שחקניו על מתווה הקיצוץ היה מורכב ביותר.

מספר שחקנים סירבו לדרישת הבעלים לקצץ וחלקם אף רמזו להתנהלות לא חוקית בשל ניסיון לכאורה להשלים את ההפרש באמצעות הלוואה או מענק. אלא שאלון כמו אלון לא נודע בשנים האחרונות בזכות פשרנותו בענייני כספים, והשבוע הגיעו הצדדים לסיכום לפיו יקוצץ 25% משכר הנטו של השחקנים – כפי שדרש הבעלים מלכתחילה, ולאחריו ייצאו רשמית לחל”ת. סלע המחלוקת מול השחקנים נגע לכך שאמנם הסכימו לקיצוץ של 25%, אך דרשו שהקיצוץ יחול על סכום הברוטו על מנת למזער נזקים.

“חלק מהשחקנים פשוט לא הבינו נכון את המתווה שאשר הציע. הוא לא ניסה לקמבן או לעשות משהו לא חוקי והדברים יצאו מפרופורציות”, הבהיר הקפטן שניר שוקר, שניהל את המו”מ בשם השחקנים בצוותא עם עידו לוי ובן בנימין. “ראית קבוצה אחת שהכל מיד הסתדר בין ההנהלה לשחקנים? אתה יודע איך זה מו”מ, יש חילוקי דעות, אבל הסתדרנו בינינו. בסופו של דבר, כל הקבוצות קיצצו יותר ובימים כאלה, כשהמשק מושבת, צריך לבוא לקראת המועדון. אני מקווה שהכדורגל יחזור ויוכלו לפצות אותנו בחזרה”.

עוד הוסיף הקפטן כי בשל המצב, המועד האחרון לחתימה בלשכת התעסוקה נדחה ל-31 במרץ, כך שהשחקנים צפויים לקבל את שכרם מהביטוח הלאומי בדומה לשאר שחקני הקבוצות שיצאו לחל”ת, החל מה-15 לחודש. יש לציין כי לאחר הסיכום עם השחקנים, שניהלו את המו”מ מול המנכ”ל גיל קופר, מתווה דומה ייחתם גם עם אנשי הצוות המקצועי. כל השחקנים קיבלו תכנית אימונים אישית על מנת לשמור על כושר בתקופת המשבר.

“מה אפשר להגיד על הסיטואציה שלנו? היא דומה לזו של כל האנשים במשק”, הוסיף המאמן גל כהן. “כולם רגילים לצאת לעבודה ויש להם ולילדים שלהם לו”ז וסדר יום. גם אנחנו באותה סירה וצריכים להתרגל למציאות החדשה. לא פשוט בלי אימונים ובלי הג’וק של הכדורגל, כמובן עם כל אי הוודאות שמסביב, אבל אנחנו מתמודדים כמו כל מדינת ישראל וכל העולם. כולנו מנסים לשמור על שפיות ושגרה בתוך הכאוס סביבנו, ואני בטוח שבעזרת השם הכל יסתדר, ונצא מהתקופה הזו מחוזקים גם כספורטאים וגם כבני אדם. זו הזדמנות טובה לאחל בריאות ושקט לכולם”.

“המצב לא קל, אף פעם לא הייתי מובטל וצריך להעסיק את הילדים, אבל כמשפחה התגבשנו יותר”, מסכם שוקר. “אני אישית רגיל להיות עסוק כל הזמן וזו תקופה קשה, אבל נעבור אותה בסופו של דבר. ברור שהבריאות מעל הכל, אבל אתמול אמרתי לאשתי שבסוף נסתכל אחורה ונגיד שהיה כיף בתקופה של הקורונה, כשהיינו בבית, בישלנו ואכלנו כל היום ולא עשינו כלום”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר