צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

ההורים מוטרדים: "לא יודעים מי הגננת, מי הילדים ואיך יפעל הגן. אין לנו מושג"

הורים לילדים שמתחילים את השנה הראשונה שלהם בגני עירייה טוענים שלא קיבלו מידע רב שביקשו. העירייה: "טרם התקבל עדכון על המתווה לשנה הבאה". העירייה תקיים השבוע צ'אט להורים על פתיחת שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 17.8.20 09:01

הורים לילדים שאמורים להתחיל את השנה הראשונה בגני עירייה, טוענים שלא קיבלו מהעירייה פרטים בסיסיים כגון מי הגננת שתקבל את הילדים, מה שעות הפעילות של הגן, האם צריך להביא משהו ליום הראשון, האם להורים יהיה מותר להיכנס לשטח הגן ובמשך כמה שעות תתקיים הפעילות. "זה ילד ראשון שלי שמתחיל את הגן ויש לנו כל כך הרבה שאלות ולצערי אף אחד לא נותן לנו תשובות", אומרת אחת האמהות. "חברות סיפרו לי שבשנים קודמות, היו מקבלים הודעה מראש עם כל הפרטים ועכשיו אין לנו מושג מכלום. גם ככה מדובר בתקופה מאוד לא פשוטה, כל יום אנחנו שומעים על מתווה חדש ואני מבינה שאסור להיכנס לתוך הגן ולכן מאוד חשוב לדעת מי הגננת, מי הילדים שיהיו יחד איתו, על מנת להקל על ההורים ועל הילדים".
בנוסף לכך טוענים הורים מנוה זמר, שגן חדש בשכונה שנמצא בבנייה לא יהיה מוכן עד ה-1 בספטמבר. "כרגע רק השלד מוכן, אני מאוד מקווה שתוך שבועיים יסיימו גם את החלק הפנימי, יאבזרו את הגן והוא יהיה בטוח לקבלת הילדים ואני בכלל לא מדברת על חצר ומתקנים לילדים", אומרת אחת האמהות מהשכונה. "בעירייה טוענים שזה יהיה מוכן בזמן, אני מאוד מקווה שזה באמת יהיה כך".
יואב קופמן, יו"ר הנהגת הורי הגנים, מסביר: "מדובר באחריות של משרד החינוך מאחר והגננות נמצאות באחריותה. לצד זה, בשנים האחרונות הסתדרות המורים נתנה הנחייה לגננות, לא ליצור קשר עם ההורים, מאחר והן לא מתוגמלות כספית. יחד עם זאת, כל הגננות בלי יוצא מן הכלל, אמורות ליצור קשר בשבוע וחצי הקרובים עם ההורים וכך זה מתנהל מידי שנה".

על הגן בנוה זמר אמר קופמן:"אני למוד ניסיון. בשנה שעברה היינו באותה סיטואציה עם מספר גנים והגנים היו מוכנים בזמן, גם השנה, קיבלתי התחייבות מהאגף החינוך ומהקבלן הבונה שהם מתחייבים שעד ה-1.9 הגן יהיה מוכן".

ממשרד החינוך נמסר: "ההורים יקבלו הנחיות במהלך השבוע הבא. היום (שני) יתקיים זום עם נציגות ועד ההורים ואז ייצאו הנחיות מסודרות לכולם. בכל מקרה ההורים לא יוכלו להכנס לשטח הגן".
מהעירייה נמסר: "טרם התקבל עדכון ממפקחות משרד החינוך על המתווה לשנה הבאה. ההורים יקבלו מכתב או שיחת זום עם הגננת היות וההסתדרות לא מאפשרת קיום אסיפות הורים לפני ה-1.9. ברגע שיתקבל עדכון, נעדכן את ההורים. כמו כן, ביום רביעי יתקיים צ׳ט לייב בנושא פתיחת שנת הלימודים עם ראש העיר, מנהלת אגף החינוך ומנהלות המחלקות בו נענה על כל השאלות ונמסור את כל המידע שיש בידינו לגבי המתווה החדש".

לגבי הגן בנוה זמר נמסר מהעירייה: "עיריית רעננה משקיעה משאבים רבים בהכנת הגנים בנווה זמר ומשלימה את בנייתם בזמן שיא. הגנים יהיו מוכנים לקבלת הילדים בפתיחת שנת הלימודים".

ענת דדון, יו״ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, מסרה: "גננות ישראל עברו שנה לא קלה וכעת נמצאות בחופשתן השנתית. חופשה המעוגנת בחוק ובהסכמי העבודה. הסתדרות המורים פנתה מספר פעמים למשרד החינוך על מנת להסדיר את עניין התשלום עבור יום ההערכות לשנה הבאה, שכן זה יעשה כאמור בימי חופשתן. לצערנו משרד החינוך ממשיך להתעלם, ולא מסכים לשלם לגננות עבור יום הערכות לפני 1.9.20. אנו לא נאפשר לגננות לעבוד בחינם. לכן הנחייתנו לגננות היא: אתן בחופשה עד 1.9.20".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר